بازسازی و حفاظت از پل های تاریخی خداآفرین هدفی مشترک مابین ایران و جمهوری آذربایجان

به گزارش مجله جاودان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، روز دوشنبه 7 تیرماه 1400، مصیب امیری رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از پل های تاریخی خداآفرین بازدید کرد.

بازسازی و حفاظت از پل های تاریخی خداآفرین هدفی مشترک مابین ایران و جمهوری آذربایجان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در این بازدید ضمن تاکید بر اهمیت بالای پل های تاریخی خداآفرین به عنوان میراثی مشترک مابین ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: پیرو تفاهم نامه منعقد شده مابین پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور و وزارت نیرو در راستای سد سازی، تقبل هزینه های بازسازی، بازسازی و جابجایی آثار در پیرامون سد بر عهده وزارت نیرو است که این اقدامات در مورد پل های خداآفرین ناتمام مانده که سفر امروز در راستای آنالیز موقعیت و شرایط کنونی پل ها است تا برنامه ریزی های صورت پذیرد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه این پل های تاریخی نیازمند انجام اقدامات بازسازیی هستند، لذا برنامه ریزی های کوتاه مدت برای بازسازی اضطراری و همچنین بلند مدت در راستای استحکام بخشی کامل از سوی این پژوهشگاه انجام خواهد شد.

امیری گفت: پل های خداآفرین میراثی مشترک مابین کشور و جمهوری آذربایجان است، لذا تعاملات لازم با هدف صیانت و حفاظت از این مواریث ارزشمند با کشور دوست و همسایه انجام خواهد شد تا به دنبال این همکاری زمینه های رونق گردشگری مشترک در منطقه فراهم گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1704

به "بازسازی و حفاظت از پل های تاریخی خداآفرین هدفی مشترک مابین ایران و جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و حفاظت از پل های تاریخی خداآفرین هدفی مشترک مابین ایران و جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید