مرگ فعال بوم گردی و صاحب اقامتگاه در جاده گردشگری مصر ، مطالبه ای که جان سیدهاشم را گرفت

به گزارش مجله جاودان، فعال قدیمی اقامتگاه های بوم گردی در جاده گردشگری جندق به مصر درگذشت.

مرگ فعال بوم گردی و صاحب اقامتگاه در جاده گردشگری مصر ، مطالبه ای که جان سیدهاشم را گرفت

خبرنگاران: سید هاشم طباطبایی از بنیان گذاران اقامتگاه های بوم گردی و صاحب اقامتگاه بارانداز که خود سال ها پیگر وضعیت جاده مصر به جندق بود، جان خود را در حادثه رانندگی در این جاده از دست داد.

جاده ای که خودروی بنیانگذار خانه بوم گردی بارانداز در آن چپ کرد راستا مصر را به جندق می رساند. این راستا 12 سالی است که مسئولان مربوطه قول هموارسازی و آسفالت آن را داده بودند اما همچنان نیمه تمام مانده بود در طول این سال ها جاده ناهموار مصر - جندق قربانی های متعددی گرفته است که آخرین آن هم سید هاشم طباطبایی بود.

او به عنوان یکی از بنیانگذاران جامعه حرفه ای بوم گردی ایران بارها گفته بود که سالانه 7 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این منطقه بازدید می نمایند درحالی که جاده دسترسی به این منطقه در شأن بازدیدنمایندگان نیست و بزرگترین معضل گردشگری منطقه همین موضوع است.

در مراسمی که روز گذشته برای یادبود او در مسجد نور تهران با حضور فعالان گردشگری و بوم گردی کشور برگزار گردید، رسیدگی به این جاده در قالب نامه ای از سوی خانواده وی درخواست شد در بخشی از این یادداشت آمده است:. شواهد متقنی موید این امر است که اکثر حوادث پیش آمده در این راستا، ناشی از زیرساخت نامناسب این جاده است. کمتر از یک دهه قبل خدایار نبی (یکی از اهالی جندق) جانش را در این جاده از دست داد؛ حدود 8 سال پیش عباس نبی در این جاده دچار حادثه شد و هنوز در کما به سر می برد. این جاده حتی چهار سال پیش نوروز را به کام یک گروه از گردشگران، سیاه کرد؛ همان زمان که کودک 7 ساله خود را در این راستا براثر تصادف از دست دادند. حوادث دیگری نیز در این جاده جان مهمانان کویر را تهدید نموده است.

حالا سیدهاشم طباطبایی قربانی جدید این جاده است؛ آن هم درحالی که خود او در سال های اخیر بارها بر سر لزوم تکمیل پروژه آسفالت این جاده 45 کیلومتری با مسوولان استانی و محلی چانه زنی می کرد.

بی شک کوشش پدر ما برای توسعه بوم گردی منطقه با برداشتن نخستین گام ها در این زمینه و پیگیری مطالبات فعالان این عرصه بر کسی پوشیده نیست. افتخار می کنیم که حیاتش شمع این راستا بود و حالا امیدواریم مرگ او، منشاء اثری برای برداشتن گامی دیگر در راستای هموار کردن این توسعه باشد.

منبع: چمدان
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 334

به "مرگ فعال بوم گردی و صاحب اقامتگاه در جاده گردشگری مصر ، مطالبه ای که جان سیدهاشم را گرفت" امتیاز دهید

1 کاربر به "مرگ فعال بوم گردی و صاحب اقامتگاه در جاده گردشگری مصر ، مطالبه ای که جان سیدهاشم را گرفت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ فعال بوم گردی و صاحب اقامتگاه در جاده گردشگری مصر ، مطالبه ای که جان سیدهاشم را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید