مسکنی: سال جاری هزار تعاونی روستایی احیا می گردد

به گزارش مجله جاودان، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از احیای هزار تعاونی روستایی در سال 1401 در جهت ایجاد اشتغال پایدار و خرد در روستا های کشور بر اساس شعار سال اطلاع داد.

مسکنی: سال جاری هزار تعاونی روستایی احیا می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی مسکنی در سلسله نشست های دوشنبه های اندیشه ورزی که با موضوع تعاون روستایی برگزار گردید اضافه کرد: در 130 شهرستان پهنه های جنوب شرق، مرکز، شمال غرب و جنوب غرب کشور در پنج عرصه عمران، بهداشت و درمان، فرهنگ و آموزش، اجتماعی، اقتصاد و اشتغال می توان به این منطقه ها یاری کرد. در بخش تعاون نیز در پی فعالیت های اقتصادی و ایجاد اشتغال در این منطقه ها هستیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که برای ایجاد اشتغال در این منطقه ها باید تسهیلات خرد اعطا کرد، ادامه داد: اگر بانک قرض الحسنه ویژه تعاونی ها ایجاد گردد می توان تا حدودی مسائل این راستا را مرتفع کرد.

وی با انتقاد از این که تا به امروز سهم تعاون از اقتصاد کشور به صورت ثبت از مبداء با اطلاعات محاسبه نشده است، گفت: آخرین سرشماری سهم تعاون از اقتصاد کشور در سال 89 بوده است.

در ابتدای این نشست شهرام جعفرزاده مدیر توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت نیز به معرفی مدل تامین اقتصادی مشارکتی بنیاد برکت پرداخت و گفت: بنیاد برکت از سال 86 با رویکرد یاری به توسعه روستایی و توانمندسازی اقتصادی و سوگیری به سمت اشتغال در روستاها، هدف گذاری شده است.

سیدمهدی زریباف معاون اقتصادی مرکز آنالیز های استراتژیک ریاست جمهوری نیز با تشریح مدل مطلوب تامین اقتصادی روستایی با بیان این که این مرکز آمادگی دارد تا میز تعاون در این معاونت راه اندازی کند، توضیح داد: باید بخش تعاون از نگاه استراتژیک مورد آنالیز قرار گیرد، چون موضوعی بسیار مهم در اقتصاد کلان ملی است.

وی ادامه داد: هماهنگی نظام اقتصادی و معیشتی مردم بسیار مهم است.

زریباف توضیح داد: اگر ضعف اقتصادی و اقتصادی روستا حل گردد، می توان اقتصاد روستایی را احیا کرد و اعتبار و هویت را به آن برگرداند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2086

به "مسکنی: سال جاری هزار تعاونی روستایی احیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکنی: سال جاری هزار تعاونی روستایی احیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید