قیمت آرد در اصفهان ثابت مانده است

به گزارش مجله جاودان، ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻏﻠﻪ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ گفت: قیمت آرد در استان اصفهان از سال گذشته تا به امروز ثابت مانده اما تفاوت قیمت کارخانه و بازار سبب رانت شده است.

قیمت آرد در اصفهان ثابت مانده است

خبرنگاران اصفهان - محسن ضیایی امروز در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تفاوت قیمت یک کیسه آرد از کارخانه تا بازار 250 هزار تومان برآورد شده که باعث شده رانت ایجاد گردد و کنترل آن را سخت کند.

در حال حاضر دولت گندم را تا کیلویی 9 هزار تومان تأمین می نماید و در نهایت کیلویی 900 تومان یا 665 تومان می دهد، اما اینکه قیمت بالا رفته صحیح نیست.

کمترین اندازه دورریز و ضایعات نانی در شهر اصفهان

او گفت: بر اساس بودجه سال آینده بیش از 90 هزار میلیارد تومان یارانه آرد و نان در نظر گرفته شده که در واقع هر ایرانی یک میلیون تومان یارانه پنهان آرد و نان دارد و البته امیدواریم دولت این مورد را اصلاح کند.

ضیایی می گوید با جمع بندی پژوهشکده ها و مراکز رسیدگی معین شد که به لحاظ بالا بودن فرهنگ مصرفی مردم استان به خصوص شهر اصفهان اندازه دورریز نان و ضایعات با احتساب نیم درصد متعلق به شهر اصفهان است.

به گفته ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺍﺩﺍﺭه ﻏﻠﻪ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ، اصفهان طی 10 سال اخیر به عنوان مرکز نان های سنتی عنوان شده که تنها این برند مربوط به کیفیت نان نیست بلکه بهداشت نانوایی، آموزش های لازم و سایر موارد در این موضوع نقش دارد، از سویی دیگر سازمان بهداشت جهانی اصفهان را به عنوان پایلوت قلب سالم انتخاب نموده و آن را به غذای سالم که در رأس آن نان سالم است ارتباط داده است.

12 هزار و 300 تن آرد بین نانوایی های اصفهان توزیع می گردد، اما بر اساس تصمیم مدیران استانی در دولت قبل، بعضی ن

انوایی ها به سمت آزادپزی و مصرف آزاد آرد کامل تمایل دارند که این امر سبب تفاوت قیمت در استان شده است.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2028

به "قیمت آرد در اصفهان ثابت مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت آرد در اصفهان ثابت مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید