معتمدی: نقش حُر در اُپرای عاشورا را دوست دارم

به گزارش مجله جاودان، محمد معتمدی، خواننده موسیقی ایرانی عنوان نمود: بین همه اُپراهایی که با همکاری بهروز غریب پور خوانندگی کردم، نقش حُر در اُپرای عاشورا را خیلی دوست دارم چرا که یک شخصیت چند وجهی پرتناقض دارد.

معتمدی: نقش حُر در اُپرای عاشورا را دوست دارم

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، براساس برنامه رپرتوآور گروه تئاتر عروسکی آران سیزدهم شهریور ماه به مناسبت ایام محرم به مدت 10 شب اپرای عاشورا به کارگردانی بهروز غریب پور به صحنه تالار فردوسی می رود.

سید محمد معتمدی، خواننده موسیقی ایرانی که در دوره های مختلف همکاری با گروه تئاتر آران به عنوان خواننده در اُپراهای مختلف سعدی، حافظ، مولوی، عاشورا و خیام داشته است، گفت: من آقای غریب پور را به شخصه خیلی دوست دارم و هر جایی که لازم باشد با او حتما همکاری می کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که علت عدم همکاری مجدد او با غریب پور مسئله اقتصادی بوده یا مسائل دیگری دخیل بوده است، گفت: دستمزد بهرحال بخشی از کار ما است، هیچ کس از آن بدش نمی آید اما دلیل من این نبوده من به خود او هم گفته ام که ترجیح می دهم دیگر در اپراها خوانندگی نکنم به این دلیل که صداهای مختلفی در این کار حضور داشته باشد و تکراری نباشد.

معتمدی با تأکید بر اینکه آخرین کاری که با گروه تئاتر آران همکاری کردم، اپرای خیام بود که اصلا قرار هم نبود این کار را من خوانندگی کنم، اضافه کرد: یکی دیگر از همکاران قرار بود این اپرا را بخواند که به دلائلی این اتفاق نیافتاد و آقای غریب پور از من خواستند که کار خیام را هم قبول کنم اما پس از آن دیگر من پیشنهاد دادم که نخوانم تا در خوانندگی کارها تنوع ایجاد گردد.

وی با بیان اینکه کار اپراهای عروسکی را خیلی دوست دارم و به نظرش عیار هنری این کارها بالا است، اضافه کرد: من در کنار بهروز غریب پور خیلی چیزها آموختم، به شخصه هم انسان دوست داشتنی است.

معتمدی در پاسخ به این سؤال که اگر احتیاج باشد و بعد از گذشت ایامی باز هم ممکن است خوانندگی یکی از اپراها را برعهده بگیرد، گفت: اگر لازم باشد حتما انجام می دهم بهرحال من چون رشته کارگردانی هم خوانده ام به ادبیات دراماتیک علاقه دارم شاید خیلی از خواننده ها فقط به جنبه فنی و تکنیک های آوازی کار توجه نمایند اما من با آقای غریب پور خیلی خوب کنار می آیم چرا که به بعد دراماتیک کار هم توجه می کنم.

وی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه بین همه نقش خوانی هایی که داشته در اپراهای مختلف، کدام را بیشتر دوست می دارد، گفت: من نقش حُر در اُپرای عاشورا را خیلی دوست داشتم، چون به این کار به لحاظ نمایشی از نظر خودم بی نظیر بود. حُر هم یک شخصیت متغیری دارد یعنی از یک جهت نقش یک انسان منفی قلدر را دارد از سوی دیگر انسان مرددی می گردد که بین دو راهی باقی مانده و بعد هم پشیمان و یک شخصیت مثبت می گردد.

معتمدی یادآور شد: قرار دریافت حرف در این سه موقعیت برای من چالش برانگیز بود و کوشش کردم با آواز این را در نمایش دربیاورم اما بعد از آن هم در کارهای دیگری چون اپرای مولوی، حافظ، خیام، سعدی همه صحنه ها و پرده هایی داشت که آوازهای که خواندم را خیلی دوست داشتم.

منبع:فارس

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 340

به "معتمدی: نقش حُر در اُپرای عاشورا را دوست دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معتمدی: نقش حُر در اُپرای عاشورا را دوست دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید