رستوران نادودی مالزی؛ رستورانی متفاوت با طعم غذاهای هند

به گزارش مجله جاودان، اجازه دهید نام نادودی خوب در ذهنتان جا بیفتد تا متوجه شوید که هیچ نامی برازنده تر از آن برای این رستوران هندی وجود ندارد. این کلمه که به معنای صحرانشین است، در چند گویش هند جنوبی کاربرد داشته و از کوچ کردن مردم آن منطقه به سرزمین های دوردست حکایت می نماید. با ما در این مقاله خواندنی همراه باشید تا شما را هرچه بیشتر با رستوران نادودی مالزی nadodi restaurant malaysia آشنا کنیم.

رستوران نادودی مالزی؛ رستورانی متفاوت با طعم غذاهای هند

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

فهرست مطالب

ایده ای جالبارتباط با گاگانیک وعده غذای به یاد ماندنیمعرفی غذاهای هند جنوبییک غذاخوری باکیفیت هند جنوبی در منطقه غذاهای خیابانی

ایده ای جالب

رستوران نادودی مالزی راوی داستان سفر غذاست؛ اینکه چگونه مهاجران و گردشگران فرهنگ و دستور پخت غذاهای خود را به سرزمین های بیگانه می آورند و آن را تبدیل به بخشی از هویت ملتی می کنند که خودشان هم دیگر عضوی از آن شده اند. کارتیک رومار که مدیریت روابط تجاری رستوران نادودی مالزی را برعهده دارد، بخاطر می آورد که در ابتدا سرآشپز، متصدی بار و مدیر عملیات قصد داشتند تا نام دارچین را برای رستوران برگزینند. او می گوید: به مالزی که رسیدیم و غذاهای خیابانی و غذاهای رستوران ها را امتحان کردیم، متوجه شدیم که چقدر نام آنها به گوش ما آشنا هستند. ما قبلا آنها را در منطقه ها جنوبی هند خورده بودیم. این موضوع ما را به فکر واداشت که چطور این اتفاق اتفاق افتاده است و چطور این غذا چنین مسیری را طی نموده اند. پایان، در سال 2017 نادودی به دنیا آمد.

ارتباط با گاگان

نادودی در قلب کوالالامپور واقع شده و به جرأت میتوان گفت تنها رستوران در دنیا است که می تواند جانشینی برای رستوران مشهور گاگان محسوب شود. این سه نفر که قلب و روح نادودی از آنها شکل گرفته، اولین افرادی هستند که از این مقایسه ابراز ناراحتی می کنند؛ حتی با این وجود که دو نفر از آنها پیشتر تحت نظر سرآشپز گاگان و در رستورانش مشغول به فعالیت بودند.

کارتیک به این نکته اشاره می نماید که عملکرد صاحب رستوران بانکوکی در استفاده از مواد غذایی تازه و روشهای تجربی در پخت غذا و چیدمان الهام بخش او برای پیشرفت فردی بود و می گوید: ما احترام و علاقه زیادی برای سرآشپز گاگان قائل هستیم. پس از فعالیت با گاگان، همه چیز برای من تغییر کرد. آکشار چالوادی، مدیر عملیات نادودی nadodi restaurant malaysia می گوید: در حال حاضر، رستورانهای هندی بسیاری وجود دارند که غذای هندی خوب و باکیفیت سرو می کنند، اما تمرکز هیچ کدام روی غذاهای جنوب نیست.

رویکرد رستوران نادودی nadodi restaurant malaysia برای سرو غذا کاملا واضح است؛ آنها ظروف خود را از صنعتگری در کوالالامپور تهیه می کنند و مواد غذایی آنها به صورت دستچین از مزارع اطراف شهر تأمین می شود. آخرین کشف nadodi restaurant malaysia، یک فرد روستایی است که بزهای پرورشی او از شیر تغذیه می کنند. آنها قصد دارند در آینده این آیتم را به منوی غذای خود اضافه کنند. این رویکردی است که باعث شد تا رستوران نادودی nadodi restaurant malaysia مورد تحسین قرار گیرد و پیروز به کسب افتخارات متعددی شود.

یک وعده غذای به یاد ماندنی

سرآشپز مشهور که پیشتر درامر بود، به خبرنگار سی ان ان می گوید که دوران کودکی او در کلکته تأثیر بسزایی در آشپزی او داشت. اما، تأثیر گاگان در دستور پخت هایش به وضوح دیده می شود و مشهودتر است. در روزی که این مصاحبه صورت گرفت، منوی سریچاران با کاری قرمز آغاز می شد که در اصل، کاری چغندر سنتی سریلانکایی بوده که بدون کاری سرو می شود. در عوض، آنچه در بشقاب دیده می شود، یک ترکیب دوست داشتنی از سوربت چغندر شیرین، چغندر ترشی، بادام زمینی سرخ شده، پودر چغندر خشک شده و بیسی از فوم با طعم کاری است.

پس از کاری قرمز، نوبت به خوراک صدف های بادوگاس می رسد. بادوگاس قبیله ای در منطقه نیلگیری بوده که حدس می زنیم افرادش در زمینه آشپزی و پخت و پز تعامل چندانی با هیکایدو نداشته اند. با این وجود، مهارت فوق العاده سریچاران در ترکیب ادویه های بادوگاس با حلزون های شیرین که روی بستری از صدف و یخ خشک سرو می شوند، به مثابه یک شعر دوست داشتنی می ماند. باقی غذاهای منو هم به همین شکل سرو می شوند. گوشت بره که با لبریکو و فلفل هابانرو، نعناع و ترشی انبه هند جنوبی طعم دار شده، در قطعات کوچک سرو می شود.

کاری سر ماهی که یکی از محبوب ترین خوراک های کاری هند جنوبی است، در نادودی به صورت فوم کفی که با نیتروژن پر شده، سرو می شود. این خوراک بیشتر به خوراک چاوانموشی ژاپنی شباهت دارد تا اینکه یک کاسه غذای تند روستایی شامل کاری بخارپز ماهی. در حالیکه تجربه آشپزی در آشپزخانه گاگان مانند شرکت در یک کنسرت راک می ماند، غذا خوردن در رستوران نادودی مانند شرکت در یک کنسرت ارکستر سمفونی مجلل و کلاسیک است؛ از عکسهای زیبایی که دیوار را تزئین نموده اند گرفته تا خدماتی که پرسنل به مشتریان ارائه می کنند.

معرفی غذاهای هند جنوبی

کارتیک و سریچاران هر دو روی این موضوع تأکید دارند که آنچه رستوران نادودی مالزی را از گاگان متمایز نموده، تمرکزش بر غذاهای مدرن و پیشرفته برخاسته از هند جنوبی است. کارتیک می گوید: طعم غذاها و ظاهر رستوران نادودی مالزی متعلق به هند جنوبی است. آنچه که در منوی خود عرضه می کنیم، متعلق به هند جنوبی هست. در این زمینه هیچ مقایسه ای با رستوران گاگان پذیرفتنی نیست. نادودی یک رستوران با ایده متفاوت بوده که فقط غذاهای متعلق به هند جنوبی را عرضه می نماید. من در این رستوران مرغ تاکا یا نآن پخت نمی کنم. من برای مشتریانم رسم و کاری خرچنگ می پزم. ما به هند جنوبی تعلق داریم و نادودی هم به این موضوع پایبند خواهد بود.

مأموریت ویژه کارتیک، سریچاران و آکشار معرفی غذاهای هند جنوبی در سطح دنیا است. به عقیده آکشار، رستورانهای هندی بسیاری وجود دارند که غذای خوب و باکیفیت هندی عرضه می کنند، اما هیچ کدام بطور خاص به غذاهای جنوب هند نپرداخته اند. حتی در خود هند هم معمولا فقط دوزا که نوعی کرپ آرد برنج است یا وادای سرو می شوند. کارتیک احساس می نماید باید دیدگاه مردم نسبت به غذای هند جنوبی تغییر کند. او می گوید: دستور پخت های اروپایی مارکت را بدست گرفته اند. من اعتقاد دارم ما با توجه به غذاها و فرهنگی که داریم، همواره آنقدر گرسنه هستیم که به سختی خودمان را سیر می کنیم و هیچگاه برای دیگران غذا درست نمی کنیم.

یک غذاخوری باکیفیت هند جنوبی در منطقه غذاهای خیابانی

حالا که مأموریت رستوران نادودی شناساندن غذاهای بومی هند جنوبی به دنیایان است، مطمئنا مالزی برترین مکان برای این رستوران محسوب می شود. البته، مالزی در فهرست برترین مقصدهای گردشگری دنیا که دارای غذاخوری های فوق العاده هستند، جای ندارد. به نظر شما این کشور برای رقابت با قطب های معروف غذاخوری دنیا مانند احتیاج به انجام چه کارهایی دارد؟

کارتیک عقیده دارد که کوالالامپور هنوز در حال پیشرفت است و هنگامیکه صحبت از غذاخوری خوب باشد، کوالالامپور قسمت کوچکی از بازار را در اختیار دارد. افراد کمی هستند که از یک غذاخوری خوب حمایت نموده و مشتریان باید از غذاهای خیابانی در کوالالامپور بیشتر حمایت کنند. کشور مالزی از تنوع فرهنگ غذایی خوبی برخوردار است، اما باید این موضوع را در قالب یک مارکتینگ مناسب به دنیا اعلام کند. اما، در یک موضوع جای هیچ شکی وجود ندارد! آن هم اینکه اگر در آینده کوالالامپور به یک قطب گردشگری غذایی در دنیا تبدیل شود، رستورانهای ساخته شده به وسیله بادیه نشینان قطعا جز برترین رستورانهای شهر خواهند بود.

منبع: همگردی
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1773

به "رستوران نادودی مالزی؛ رستورانی متفاوت با طعم غذاهای هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران نادودی مالزی؛ رستورانی متفاوت با طعم غذاهای هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید