مقایسه فهرست تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی 2016 و 2021

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتسال ایران کار خود را در جام جهانی 2021 لیتوانی از روز سه شنبه این هفته و با ملاقات مقابل صربستان شروع می نماید. تیم ایران روز پنجشنبه راهی لیتوانی شد و اردوی نهایی خود را در این کشور برپا نموده است.

مقایسه فهرست تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی 2016 و 2021

سیدمحمد ناظم الشریعه در دوره گذشته جام دنیای در کشور کلمبیا پیروز شد به اسم سوم دنیا دست یابد و افتخار بزرگی برای کشورمان رقم بزند.

این مربی امیدوار است این افتخار و اسم را یک بار دیگر برای ایران تکرار کند و شاید مقایسه لیست بازیکنان تیم کشورمان در این دوره و دوره گذشته نشان بدهد که وی روی تجربه ملی پوشان هم حساب ویژه ای برای قرار گرفتن روی سکوی جام دنیای باز نموده است.

تیم ملی فوتسال در دوره گذشته جام دنیای با 14 بازیکن راهی لیتوانی شد و این دوره به علت کرونا و با مجوز فیفا، تعداد بازیکنان به 16 نفر (یک نفر الزاماً دروازه بان) افزایش یافت.

اسامی 14 بازیکن تیم ملی فوتسال ایران در جام دنیای 2016 کلمبیا به این توضیح بود:

1- سپهر محمدی

2- علیرضا صمیمی

3- احمد اسماعیل پور

4- محمد کشاورز

5- حمید احمدی

6- محمدرضا سنگ سفیدی

7- علی اصغر حسن زاده

8- قدرت بهادری

9- افشین کاظمی

10- محمد طاهری

11- مهران عالیقدر

12- حسین طیبی

13- فرهاد توکلی

14- مهدی جاوید

اسامی 16 بازیکن تیم ملی فوتسال برای جام دنیای 2021 لیتوانی به این توضیح است:

1- علیرضا صمیمی

2- سپهر محمدی

3- باقر (مسعود) محمدی

4- حمید احمدی

5- محمدرضا سنگ سفیدی

6- حسین طیبی

7- فرهاد توکلی

8- علیرضا رفیعی پور

9- محمد شجری

10- مسلم اولاد قباد

11- علی اصغر حسن زاده

12- محمد طاها نعمتیان

13- مهدی جاوید

14- سعید احمد عباسی

15- احمد اسماعیل پور

16- فرهاد فخیم

در این دو لیست نام 9 بازیکن مشترک به چشم می خورد که ستون و شاکله اصلی تیم ملی را در جام دنیای تشکیل خواهند داد: علیرضا صمیمی، سپهر محمدی، حمید احمدی، محمدرضا سنگ سفیدی، حسین طیبی، فرهاد توکلی، علی اصغر حسن زاده، مهدی جاوید و احمد اسماعیل پور.

در لیست جام دنیای لیتوانی باقر محمدی، علیرضا رفیعی پور، محمد شجری، مسلم اولاد قباد، طاها نعمتیان، سعید احمدعباسی و فرهاد فخیم نفرات تازه هستند. در این میان، نام فرهاد فخیم شاید ویژه ترین چهره تیم ملی باشد؛ بازیکنی که در چند فصل گذشته یکی از ارکان اصلی قهرمانی تیم مس سونگون در لیگ برتر بوده است و ناظم الشریعه میخواهد از تجربه و جنگندگی او در جام دنیای بهره ببرد.

فخیم شاید بتواند همان نقشی را در جام دنیای لیتوانی بازی کند که محمد کشاورز در جام دنیای کلمبیا بازی کرد. کشاورز در آن رقابت ها کاپیتان تیم ملی بود و از نظر فنی و روحی تاثیر بسزایی در پیروزیت تیم ملی بخصوص در ملاقات حساس مقابل برزیل داشت.

در این میان شاید مصدومیت حسین طیبی و خروجش از معادلات بازی های مرحله گروهی کمی کار تیم ملی را سخت کند. دنده طیبی در بازی تدارکاتی با بلاروس آسیب دید و به گفته ناظم الشریعه، وی به بازی های گروهی نخواهد رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1812

به "مقایسه فهرست تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی 2016 و 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه فهرست تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی 2016 و 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید