نشست کمیته میراث جهانی در چین ، ایران چشم انتظار ثبت جهانی اورامانات

به گزارش مجله جاودان، چهل و چهارمین نشست کمیته میراث جهانی در مرکز فرهنگ و هنر شهر فوجو (چین) شروع شد و تا 31 جولای به صورت آنلاین ادامه خواهد داشت. طی این نشست کمیته میراث جهانی شامل 21 عضو به طور معین شرایط حفاظت از 255 محوطه از پیش ثبت شده در لیست میراث جهانی را آنالیز خواهد نمود که از میان آن ها 53 محوطه در لیست میراث در معرض خطر قرار دارند.

نشست کمیته میراث جهانی در چین ، ایران چشم انتظار ثبت جهانی اورامانات

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

آدری آزولای مدیرکل یونسکو در سخنرانی افتتاحیه خود بیان نمود: با نزدیک شدن به پنجاهمین سالگرد کنوانسیون 1972، این جلسه فرصتی است تا با چشمان باز به فرآیند های ثبت و نظارت بر حفاظت تا تأثیر آن بر جمعیت محلی نگاه کنیم.

بعلاوه شی جین پینگ رئیس جمهور چین در پیامی ضمن تأکید بر اهمیت حفظ میراث جهانی گفت: مسئولیت جمعی ما، حفظ، به ارث بردن و استفاده بهتر این گنجینه های ارزشمند است.

چهل و چهارمین جلسه کمیته میراث جهانی شامل آنالیز آثاری هم خواهد بود که سال گذشته فرصت آنالیز آن ها به علت به تعویق افتادن این نشست در پی شیوع ویروس کرونا فراهم نشد. در مجموع سال جاری 39 محوطه برای ورود به لیست میراث جهانی یونسکو مورد ارزیابی قرار خواهند کرد که در این میان 33 محوطه فرهنگی-تاریخی و 6 محوطه هم طبیعی هستند.

از ایران هم دو پرونده راه آهن و منطقه هورامان (اورامانات) در صف آنالیز برای ورود به لیست میراث جهانی قرار دارند.

کنفرانس خبری مشترک مدیر مرکز میرات جهانی یونسکو، دستیار مدیرکل فرهنگی یونسکو و مدیر چهل و چهارمین نشست میراث جهانی یونسکو، روز 18 جولای (27 تیر) برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1760

به "نشست کمیته میراث جهانی در چین ، ایران چشم انتظار ثبت جهانی اورامانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست کمیته میراث جهانی در چین ، ایران چشم انتظار ثبت جهانی اورامانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید