نوروزگاه اصفهان با حضور عشایر عرب برگزار گردید

به گزارش مجله جاودان، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از شروع اولین مرحله از نوروزگاه اصفهان با حضور عشایر عرب جرقویه اصفهان اطلاع داد.

نوروزگاه اصفهان با حضور عشایر عرب برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ صبح امروز 2 فروردین فریدون الله کمک مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اعلام این خبر اضافه نمود: با عنایت به تشکیل کمیته فرهنگی ستاد نوروزی اداره کل میراث فرهنگی استان و برنامه ریزی های به عمل آمده توسط این کمیته، اولین مرحله از نوروزگاه استان اصفهان بعد از ظهر و عصر اولین روز فروردین در محل مجموعه جهانی کاخ چهلستون اصفهان با عنوان روز فرهنگی اصفهان برگزار گردید.

او در رابطه با چگونگی برگزاری این رویداد فرهنگی مطرح کرد: در این برنامه فرهنگی عشایر عرب جرقویه که در محور شرق شهرستان اصفهان زندگی می نمایند در اولین روز از رویداد فرهنگی نوروزگاه اصفهان ویژه گردشگران به هنرنمائی پرداختند.

الله کمک ادامه داد: اجرای موسیقی سنتی عشایر عرب جرقویه، اجرای آئینهای نوروزی این عشایر، برپائی سیاه چادر و ارائه صنایع دستی و غذاهای سنتی عشایر از جمله برنامه های فرهنگی نوروزگاه عشایر عرب جرقویه بود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین توضیح داد: حمایت از توسعه گردشگری در محور شرق شهرستان اصفهان که هم اینک با خشکسالی دست و پنچه نرم می نمایند از جمله اهداف حضور ای عشایر در نوروزگاه اصفهان بوده است.

او همچنین با تشکر از مسئولین محلی محور شرق شهرستان اصفهان در همراهی با این رویداد فرهنگی توضیح داد: مساعدتهای شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نصر آباد در محور شرق اصفهان نقش مهمی در هماهنگی عشایر این منطقه دانست.

فریدون الله کمک همچنین به سایر برنامه های فرهنگی اولین روز از نوروزگاه اصفهان اشاره نمود و گفت: اجرای موسیقی سنتی مکتب اصفهان توسط نونهالان اصفهانی، اجرای برنامه شاهنامه خوانی بچه ها و اجرای مسابقه ایرانشناسی و اصفهان شناسی ویژه بچه ها از دیگر برنامه های فرهنگی اولین روز از نوروزگاه اصفهان بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 287

به "نوروزگاه اصفهان با حضور عشایر عرب برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروزگاه اصفهان با حضور عشایر عرب برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید