نوشیدن روزانه چای کامبوچا، تضمین سلامتی برای شما

به گزارش مجله جاودان، نوشیدنی ها سرد و گرم زیادی وجود دارند که خواصی درمانی زیادی را به همراه دارند، نوشیدنی کامبوچا یکی از نوشیدنی های سالم و مقوی است که قدمت چندین هزارساله دارد. نوشیدنی کمبوچا یا کامبوچا از تخمیر چای سبز یا سیاه بدست می آید. پیشینه این نوشیدنی به 220 سال پیش از میلاد می رسد که در منچوری منطقه ای واقع در شمال کشور چین کشت و مصرف می شد. کامبوچا از طریق خطوط بازرگانی راه خود را به روسیه و کشورهای اروپای شرقی باز کرد. در زمان جنگ جهانی دوم به دلیل کمبود چای و شکر، کشت و مصرف نوشیدنی کامبوچا بیش از پیش رواج یافت. نوشیدنی کامبوچا خواص های زیادی دارد اما پیش از مصرف باید اطلاعات کاملی را مطابق با سیستم بدنی خود بدست آورید تا در اثر سوءمصرف این نوشیدنی سالم بیمار نشوید.

نوشیدن روزانه چای کامبوچا، تضمین سلامتی برای شما

تاریخچه کلی قارچ کامبوچا

با بررسی های تاریخی که برروی نوشیدنی کامبوچا اجرا شده است، قدمت آن به قرن ها قبل برمی شود و در قسمت وسیعی از آسیای شرقی به خصوص در پزشکی مورد استفاده قرار می گرفت. گفته می شود در حدود سال 415 میلادی پزشک کره ای به نام کومبو با استفاده از قارچی که از نان چاودار تخمیر شده بود، نوشیدنی­­ای را تهیه کرد که امپراطور ژاپن اینگیو را درمان کرد. بعدها کشت و مصرف قارچ کامبوچا در سرتاسر چین، ژاپن، کره و سپس در هند و روسیه مورد توجه زیادی قرار گرفت.

پژوشگران و پزشکان بسکمک که در مورد راز سلامتی و طول عمر انسان تحقیق می کنند، بعد از تحقیقات فراوان بر روی مردمانی در مناطق کوهستانی قفقاز یا مناطق روستایی سیبری مانند پاکوتایا، درارکراین، تبت یا اسپانیا دریافتند علاوه­ بر شرایط اقلیمی و ژنتیکی مصرف چای و نوشیدنی کامبوچا در این مناطق طول عمر آن ها را به­طورقابل توجهی افزایش داده است به طوری که بیشتر آن ها بیشتر از یک صد سال سن دارند.

کامبوچا نوعی قارچ است که طبق فرآیندی تخمیر شده و ساختار شیمیایی آن تغییر می کند و به شکل نوشیدنی همراه با شکر مورد مصرف قرار می گیرد. تحقیقات علمی در مورد قارچ کامبوچا نشان می دهد که نوعی آنتی­بیوتیک قوی در ترکیب آن وجود دارد که باعث می شود بعد از نوشیدن آن مواد زائد و سموم بدن دفع شده و سیستم دفاعی بدن به­طور قابل توجهی تقویت شود. بنابرگفته دکتر ماکسیم بینگ در سال 1928، قارچ کامبوچا تاثیر به­سزایی در مقابله با سختی رگ ها و عروق قلبی، رگ های کلیه و موی رگ های مغزی دارد. دکتر ای-آرونر نیز طی مطالعات خود به این نتیجه رسید که چای کامبوچا تاثیر قابل توجهی در درمان بیماری­هایی چون خستگی، سستی، کشش های عصبی، علائم اولیه پیری، سستی رگ ها و عروق، تنبلی روده ها، نقرس و روماتیسم داشته است.

ترکیب شیمیایی کامبوچا

نوشیدنی کامبوچا از تخمیر نوعی قارچ به دست می آید که شامل طیف وسیعی از باکتری های مفید پروبیوتیک است که باعث ایجاد میکروبیوم روده در انسان شده و فرآیند هضم را بهبود می بخشد. نوشیدن چای کامبوچا در تقویت سیستم ایمنی موثر است و سموم بدن را از طریق پاکسازی خون و تقویت کلیه ها از بین می برد. کامبوچا نقش عمده­ای در فعال کردن و بهبود عملکرد روده ها و دستگاه گوارش انسان دارد. چای کامبوچا سرشار از ویتامین ب12، ویتامین ب1، کلسیم، متیونین، اسید فولیک، ویتامین کا، منیزیم، فسفر و مس است که کمک بسکمک به اتولیز کربوهیدرات ها، رشد سلول ها و تولید انرژی می کند.

خواص چای کامبوچا برای بدن

کبد انسان به طور طبیعی دوز معینی از اسید گلوکرونیک را تولید می کند، سمومی که از طریق هوا و غذا وارد بدن انسان می شود از طریق همین اسید در بدن ازبین می فرایند. امروزه به دلیل تغییر شرایط محیطی و افزایش آلاینده های سمی در هوا، مصرف الکل، توتون، مواد غذایی کنسرو شده، غذاهای مانده و سموم شیمیایی در غذا باعث افزایش میزان این سموم در بدن شده و دیگر مقدار اسید گلوکرونیک کبد برای جلوگیری از تاثیر سموم در بدن کافی نیست. کانتر فرانک نویسنده کتاب کامبوجا درمان طبیعی از شرق دور در مورد خواص چای کامبوچا توضیحاتی فراوانی داده است. او در مطالعات خود نشان داده است که چای کامبوچا سرشار از اسید گلوکرونیک است و نوشیدن این چای سالم در دفع سموم بدن بسیار موثر است. چای کامبوچا همچنین برای درمان کبد چرب نیز موثر واقع شده است، آنتی اکسیدان های موجود در کامبوچا عملکرد کبد را بهبود می بخشند و التهاب کبد را کاهش می دهند.

چای کامبوچا در درمان بیماری­های فراوان نقش موثری را بازی کرده است. پزشکان بسکمک برای کنترل و درمان بیماری­های چون قند خون و دیابت، چربی خون و قلب، زخم معده، بهبود دستگاه گوارش، تیروئید، فشار خون، ام اس، بیماری های عفونی، پوکی استخوان و… نوشیدن چای کامبوچا را به بیماران خود توصیه می کنند. کامبوچا یکی از منابع غنی بالای آنتی اکسیدان که خواص ضد التهابی داشته و رادیکال های آزاد در بدن را کاهش می دهد به همین دلیل از بروز بسکمک از سرطان ها در بدن جلوگیری می کند.

استرس، اضطراب و افسردگی از بیماری­هایی است که امروزه بسکمک از افراد جامعه را درگیر کرده است، ویتامین B و ویتامین B12 موجود در کامبوچا حافظه را تقویت کرده و سطح انرژی در بدن را بالا می برد و در نتیجه به بهبود سلامت روان کمک می کند. طبق تحقیقات دانشمندان چینی، استشمام کامبوچا در پاک سازی و سم زدایی ریه ها از ذرات سیلیس موثر واقع شده و به میزان زیادی خطر ابتلا به بیماری های ریوی را کاهش داده است. همه ما برای لاغری و کاهش وزن تلاش های زیادی کرده­ایم، بسکمک از ما برای کاهش وزن در رژیم روزانه خود نوشیدن چای سبز را جای داده ایم. تحقیقات در سال 2008 نشان داد با افزودن کامبوچا به چای سبز، چربی سوزی بدن افزایش یافته و نوشیدن آن به تنهایی نیز می تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند.

طریقه مصرف نوشیدنی کامبوچا

چای کامبوچا همانطور که بارها در بخش های قبل مطرح شد سرشار از مواد مغذی و معدنی است. شما می توانید این نوشیدنی سالم را به تنهایی و با شکر میل کنید اما اگر دوست دارید برای طعم دار کردن آن می توانید مواد دیگری را نیز به نوشیدنی خود بیافزایید. نوشیدنی کامبوجا با طعم بلوبری و زنجبیل با وانیل، لیموناد زنجبیلی کامبوجا، نوشیدنی کامبوجا با طعم توت فرنگی و ریحان، نوشیدنی کامبوجا با طعم تمشک و لیمو ترش، لیموناد کامبوجا، نوشیدنی کامبوجای قهوه، نوشیدنی کامبوجا با طعم پرتقال، نوشیدنی کامبوجا و آب هویج، نوشیدنی کامبوجا و هلو و.. از جمله ترکیبات خوشمزه با چای کامبوچا هستند. شما باید در مقدار مصرف روزانه نوشیدنی کامبوچا هوشیار باشید و از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید. پزشکان توصیه می کنند روزانه بین 200 تا 400 میلی لیتر یا دو تا سه لیوان از نوشیدنی کامبوچا میل کنید.

موانع مصرفی چای کامبوچا

به دلیل اینکه هنوز خواص دارویی کامبوچا در دوران بارداری و شیردهی معین نشده است، توصیه می شود که خانم های باردار و شیرده از مصرف این نوشیدنی خودداری کنند. بدن بچه ها و نوزدان هنوز در فرایند شکل گیری و بهینه سازی است بنابراین نباید حتی با نوشاندن گیاه دارویی در این فرایند اختلالی ایجاد کرد، به همین دلیل توصیه می شود که از دادن کامبوجا به نوزادان و بچه ها جدا اجتناب کنید. هر نوع نوشیدنی و مواد خوراکی مغذی نیز اگر بیش از حد مصرف شود باعث ایجاد مشکلاتی در بدن می شود، سوءمصرف کامبوچا خطر ابتلا به اسیدوز را در افراد مبتلا به بیماری های مزمن کلیوی افزایش می دهد.

کامبوچا جزو موادی است که خاصیت اسیدی بالایی دارد و مینای دندان را از بین ببرد و باعث آسیب رسیدن به دندان ها می شود. دندان پزشکان توصیه می کنند بعد از هر بار نوشیدن چای کامبوچا، دهان را با آب بشویید. افرادی مبتلا به آچ آی وی سیستم بدنی ضعیف تری دارند بنابراین باید از نوشیدن چای کامبوچا خودداری کنند، کامبوچا از تخمیر به همراه باکتری های مفید به دست می آید اما ممکن است بدن افراد مبتلا به بیماری اچ آی وی به برخی از این باکتری های مفید حساسیت نشان داده و فرد را مبتلا به عفونت کنند.

درصد بسکمک کمی از کسانی که چای کامبوچا رو مصرف می کنند به آن حساسیت نشان می دهند، پس هرزمان بعد از نوشیدن چای دچار علائمی مانند التهاب، تهوع و سوزش سر دل شدید بلافاصله نوشیدن کامبوچا را متوقف نمایید. همچنین زیاده­روی در نوشیدن چای کامبوچا به دلیل مقادیر بالای کافئینی که دارد، ممکن است باعث اسهال شود.

شکم گردیگردشگری: صنعت گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1390

به "نوشیدن روزانه چای کامبوچا، تضمین سلامتی برای شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدن روزانه چای کامبوچا، تضمین سلامتی برای شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید