در مغازه های روسیه خوشمزه های خاص این سرزمین را فراموش نکنید!

به گزارش مجله جاودان، روسیه کشوری با غذاهای متنوع و مقوی است و در سفر به این کشور زیبا باید از غذاهای رنگارنگ و مواد غذایی فوق العاده ای که دارد امتحان کرد.

در مغازه های روسیه خوشمزه های خاص این سرزمین را فراموش نکنید!

غذاهای محلی روسی عمدتا محصول شرایط خاص آب و هوایی و زیست محیطی روسیه هستند. رژیم غذایی کشور روسیه، مجموعه ای از غذاهای سنتی متنوع و گوناگون است، که از طریق مردم روسیه طبخ و تهیه می گردد. غذاها معمولا متشکل از سیب زمینی، نان، کلوچه و خامه هستند. البته ماهی دودی و خاویار را نیز نباید فراموش کنیم. در سفر به روسیه حتما باید بسیاری از غذاهای آن را چشید و با طعم فوق العاده آن ها آشنا شد؛ با گذر از بسیاری از مارکت ها و مغازه ها در روسیه می توانید با مواد غذایی اصیل این کشور که پیشینه تاریخی دارند& آشنا شوید و با خرید آن ها طعم بی نظیر آن ها را بچشید.

Pierogi

دامپلینگ ها قطعات خمیر کوچکی هستند که با مواد مختلف پر می شوند و در کشورهای مختلف به شیوه ها و با مواد مختلف تهیه می شوند. Pierogi که در اصل دامپلینگی لهستانی است، در روسیه عموما از گوشت، قارچ، پنیر، کلم ترش برای دامپلینگ هایی که به عنوان غذا خورده می شوند استفاده می گردد و از میوه های فصل مثل بلوبری، توت فرنگی و گیلاس، برای پر کردن دامپلینگ هایی که به عنوان شیرینی و دسر سرو می گردد استفاده می کنند.

خاویار (Caviar)

خاویار یکی از غذاهای محبوب در کشور روسیه است که نوع قرمز آن از سیاه آن بسیار پرطرفدارتر است. خاویار در همه مارکت های معروف در روسیه قابل دسترس است. خاویار را اغلب با Bliny که معمولا بوسیله موادی همانند گندم، گندم سیاه و دیگر غلات تهیه می گردد، استفاده می کنند.

عسل

درست در همسایگی کوه های آلتایی (Altai)، بزرگترین مزرعه گندم سیاه کشور روسیه واقع شده است که زنبورها علاقه زیادی به آن دارند. نتیجه این علاقه نوع غیر معمولی از عسل است. این نوع عسل مایعی غلیظ و رنگ کهربایی تیره ای دارد و به علاوه طعم متمایزی در دهان به جا می گذارد. عسل آلتایی را می توان درون هر سوپرمارکتی در مسکو پیدا کرد. این نوع عسل تعریفی ایده آل از یک فنجان چای تهیه شده از گیاهان آلتایی است.

خیارشور و انواع ترشیجات

روس ها علاقه زیادی به ترشی خیار، قارچ، گوجه (помидоры)، سیر (чеснок)، چغندر (свеклы) و سبزیجات دیگر دارند و یکی از بخش های اصلی در کنار وعده های غذایی آنان در زمستان است. انواع ترشیجات با طعمی متفاوت را حتما در سفر به روسیه باید امتحان کرد بخصوص خیارشورهای آن را.

پنیرهای خانگی

یکی از معروف ترین بخش های غذاهای محلی و سنتی روسی پنیرهای خانگی است. همانند تنوع غذایی کباب ها و سوپ ها در روسیه تنوع پنیرها نیز وجود دارد و طعم های هر کدام منحصر به فرد و فرق دارد. هر کدام از پنیرها که در روسیه تهیه می گردد در هر منطقه و روش تهیه آن ها با یکدیگر فرق دارد. این پنیرها، منبعی غنی از کلیسم هستند و حتما در سفر به روسیه پنیرهای خانگی که در شهرهای آن درست می شوند را حتما باید امتحان کرد.

چورچخلا (Churchkhela)

یکی از جالب ترین شیرینی هایی که در سفر به روسیه باید امتحان کرد چورچخلا است که ریشه آن به گرجستان باز می گردد. در بسیاری از فروشگاه های روسیه این شیرینی را خواهید دید که این شیرینی را جلوی مغازه آویزان کرده اند و می فروشند. بسیاری از گردشگران آن را با سوسیس اشتباه می گیرند. درست کردن این شیرینی به مهارت و صبر زیادی نیاز دارد. برای تهیه آن، انواع مغزها را نخ می کنند و آنها را در عصاره ای از انگور فرو می برند سپس در جایی آویزان می کنند تا خشک گردد. چندین بار این کار را انجام می دهند تا جایی که مغزها که بیشتر از گردو استفاده می کنند کاملا به این عصاره آغشته شوند. شبیه این شیرینی را در بسیاری از شهرهای ایران هم می توانید پیدا کنید.

کرن بری (Cranberries) و سایر توتها

با توجه به آب و هوای سردی که روسیه دارد مکان مناسبی برای رشد میوه های گرمسیری و برخی از سبزیجات نیست، اما بیشتر منطقه ها روسیه شرایط مناسبی برای رشد انواع توت ها است. کرن بری یکی از خانواده توت ها است که در روسیه طرفداران بسیاری دارد و اغلب در صبحانه در کنار خامه و شکلات سرو می گردد.

لواش (Lavash)

نان لواش از نان های معروف در کشور ماست که در روسیه نیز طرفداران بسیاری دارد اما ساختار آن کمی فرق دارد و بیشتر شبیه تورتیلا است. این نان ها با سبزیجات تفت داده شده یا مواد گوشتی یک خوراک فوق العاده خواهد شد. در همه مارکت های روسی لواش را پیدا خواهید کرد.

نان روسی

روسیه جزو کشورهایی است که دارای تنوع نان بسیاری در صنایع غذایی خود است و از روش های مختلفی برای تهیه نان های خود استفاده می کنند. در روسیه برخلاف بسیاری از کشورهای خاورمیانه که در تهیه نان بیشتر از گندم یا جو استفاده می کنند، در آن از غلات مختلفی مانند جو، جوی دوسر، گندم با سبوس و ذرت نیز تهیه می گردد. یک نان سنتی محبوب در روسیه وجود دارد که مردم روسیه این نان را یکی از سالم ترین نان ها می دانند که رنگ تیره و قهوه ای دارد و اغلب از چاودار تهیه می گردد.

سالو (Salo)

Salo به برش های پرچرب از گوشت گوسفند یا خوک گفته می گردد که به عنوان پیش غذا و گزینه ای اشتهاآور استفاده می گردد. تکه های گوشت را برای سرو کردن دودی کرده و سپس با مقداری ادویه طعم دار می کنند. این میان وعده با ترشی های روسی و خیارشور سرو می گردد.

سوشکی (Sushki)

سوشکی حلقه های نان کوچک است که بسیار شبیه دونات است و بافتی ترد، نازک و کم شیرین هستند که معمولاً همراه با چای به عنوان دسری سنتی خورده می شوند. اگر یکبار طعم آن را بچشید بی شک از عاشقان این نان های خوش طعم می شوید.

کواس (Kvas)

کواس نوعی نوشیدنی سنتی است که تاریخچه آن به سال های دور باز می گردد و نوشیدنی محبوب بسیاری از کشورهای اروپایی است و به نوعی به نوشابه روسی معروف است. این نوشیدنی از نان گرفته می گردد و مزه ای همانند به آبغوره با ته مزه شیرین دارد. کواس سرشار از ویتامین ب است و یک نوشیدنی اشتهاآور محسوب می گردد.

اگر به روسیه سفر کردید و این مواد غذایی را امتحان کردید ما را با تجربیات خود آشنا کنید و بگویید که آیا با ذائقه شما سازگار بود یا نه.

منبع: کجارو / کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2006

به "در مغازه های روسیه خوشمزه های خاص این سرزمین را فراموش نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مغازه های روسیه خوشمزه های خاص این سرزمین را فراموش نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید