نیکوزیا، پایتخت و بزرگترین شهر قبرس

به گزارش مجله جاودان، در گذشته قبرس یکی از مهمترین مناطق اروپا بود و تحت تسلط روم، یونان و عثمانی در طول مدت زمان مختلف بوده است. این کشور امروزه به مرکزیت شهر نیکوزیا به عنوان یک کشور مستقل و مقصد گردشگری به شمار می رود. نیکوزیا یک شهر زیبا با بافتی سنتی است و تنها شهر غیر ساحلی در کشور قبرس به حساب می رود. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با مراکز گردشگری نیکوزیا آشنا نماییم و به شما بگوییم که در بازدید از قبرس و نیکوزیا باید از کدام قسمت های این شهر بازدید نمایید. این شهر امروزه به یکی از مهمترین شهرهای سیاسی و فرهنگی در کشور قبرس تبدیل شده است و بسیاری از گردشگران را به خود جذب می نماید. در صورتی که قصد خرید تور قبرس را داشته باشید، آشنایی با نیکوزیا می تواند گزینه ای بسیار مناسب به شمار رود. این شهر همیشه به دلیل خیابان های جذاب و مراکز گردشگری متعددی که دارد بسیار مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است و گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. در ادامه بیشتر با نیکوزیا و ویژگی های گردشگری این شهر آشنا خواهیم شد و راهنمای گردشگری در این شهر را ارائه می دهیم.

نیکوزیا، پایتخت و بزرگترین شهر قبرس

راهنمای سفر به نیکوزیا

نیکوزیا یکی از مهمترین شهرهای کشور قبرس به شمار می رود و به عنوان یکی از مهمترین شهرهای اروپایی به شمار می رود. این شهر با بیشتر از 700.000 نفر شهروند، باز هم شهری خلوت به شمار می آید و به دلیل معماری قدیمی که در ساخت بناهای آن مورد استفاده بوده است به یکی از مهمترین مراکز گردشگری در قبرس تبدیل شده است. در صورتی که می خواهید از این شهر زیبا بازدید نمایید و یا قصد سفر به قبرس را داشته باشید، باید بلیط هواپیما به مقصد فرودگاه بین المللی نیکوزیا را خریداری کنید. این فرودگاه حجم قابل توجهی از ورود و خروج گردشگران به قبرس را به خود اختصاص داده است. در واقع قبرس یک کشور جزیره ای است و برای بازدید از این کشور بهتر است که از هواپیما برای تسهیل در سفر استفاده گردد. بزرگترین شهر قبرس به پایگاهی مالی، گردشگری، آموزشی و فرهنگی تبدیل شده است و بسیاری از گردشگران را به خود جذب می نماید. در صورتی که می خواهید از این شهر زیبا بازدید نمایید، شما را در ادامه بیشتر با مراکز عمده گردشگری در این شهر آشنا خواهیم کرد و می توانید به راحتی به این شهر زیبا سفر داشته باشید.

مراکز گردشگری تاریخی شهر نیکوزیا

نیکوزیا یکی از شهرهای تاریخی به شمار می رود که گردشگران بسیار زیادی را جذب خود می نماید. از مهمترین مراکز گردشگری در این کشور می توان به صومعه ماهراس نیکوزیا اشاره کرد که یک صومعه بسیار قدیمی است و همه ساله بسیاری از گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می نماید. این صومعه که در محلی خارج از شهر و بسیار زیبا واقع شده است برای عکاسی نیز گزینه ای مناسب به شمار می رود. از دیگر مراکز گردشگری در نیکوزیا می توان به موزه هنر عامیانه نیکوزیا اشاره کرد که در سال 1885 تاسیس شد و بیش از 500 نمایشگاه در آن انجام می گردد.

کلیسای جامع سنت جان نیکوزیا نیز از دیگر مراکز گردشگری تاریخی در این شهر به شمار می رود. دروازه فاماگوستا در نیکوزیا، سالامیس باستانی و حمام Omerye را می توان از دیگر مراکز گردشگری بسیار مهمی دانست که در نیکوزیا قرار دارند و در بازدید از این شهر باید حتما سری به آنها بزنید. در ادامه بیشتر در خصوص نیکوزیا به شما توضیحات ارائه خواهیم کرد که سفری بسیار خوب به این شهر داشته باشید.

اقامت در شهر نیکوزیا

اقامت در نیکوزیا برای گردشگران در هتل های لوکس و بسیار زیاد این شهر صورت می پذیرد و شما می توانید با اقامت در این شهر تعطیلات خوبی را سپری کنید. باید توجه داشته باشید که برای اقامت در نیکوزیا باید هتل خوبی را رزرو کنید. هتل ها در نیکوزیا به صورت اینترنتی رزرو می شوند و شما می توانید با رزرو اینترنتی با کارت های شتاب هزینه های خود را کاهش دهید. باید به یاد داشته باشید که پیش از آنکه به نیکوزیا و یا کشور قبرس سفر داشته باشید، محل اقامت خود را رزرو کنید تا از این بابت دغدغه ای نداشته باشید. نیکوزیا پر از هتل های مختلف با درجه بندی های متفاوت و هزینه های مختلف است که می توانید انتخاب کنید و در آنها اقامت داشته باشید. نیکوزیا را می توانید بهترین شهر قبرس برای اقامت بدانید.

در نیکوزیا قبرس چه بخوریم؟

قبرس پر از غذاهای سنتی و خوشمزه ای است که مردم محلی برای سال ها طبخ نموده اند و شما می توانید با مراجعه به رستوران های این شهر غذاهای سنتی قبرس را سفارش دهید. در ادامه شما را بیشتر با غذاهای سنتی نیکوزیا آشنا خواهیم نمود :

هالومی:

این غذا که با پنیر درست می گردد از شیر بز و گوشت گاو طبخ می گردد. در واقع یک غذای بسیار خوشمزه قبرسی است که در فصل بهار و تابستان به همراه هندوانه خورده می گردد.

سوولاکی:

یکی از کباب های خوشمزه یونانی است که توسط مردم قبرس متفاوت پخته می گردد و با استفاده از ادویه جات مختلف و مخصوصی طبخ می گردد. این غذای خوشمزه با استفاده از گوشت گاو یا گوسفند طبخ شده و طعم بسیار خوبی دارد.

پاستیتسیو:

این غذا نوعی از لازانیا به شمار می رود که در یونان و قبرس طبخ می گردد.

کوپپیا:

کوپپیا همان دلمه خودمان است که با کمی تفاوت طبخ می گردد.

آب و هوای نیکوزیا

آب و هوای نیکوزیا گرم و خشک است و تقریبا می توان گفت که یک شهر نیمه بیابانی به شمار می رود. در نیکوزیا تابستان طولانی برقرار است و در فصل پاییز و زمستان میانگین بارش بسیار کمی دارد. در صورتی که می خواهید به نیکوزیا سفر کنید به یاد داشته باشید که در فصل زمستان بیشتر بارش در این شهر به صورت تگرگ های نرم و ریز و یا برف و باران به همراه هم می باشد. بیشترین میزان بارش در نیکوزیا به صورت بارش باران صورت می پذیرد و کمتر شاهد باریدن برف در این شهر هستیم. به طور کلی می توان گفت که آب و هوای نیکوزیا برای ایرانیان مشابه شهرهای داخلی کشور و شهرهای گرمسیری می باشد.

بهترین زمان سفر به نیکوزیا

بهترین زمانی که می توانید برای سفر به نیکوزیا در نظر داشته باشید، فصل بهار است. بیشترین میزان گردشگران ایرانی که به نیکوزیا سفر می نمایند، بهار و تابستان را انتخاب می نمایند ولی اگر می خواهید از گرمای شهر اذیت نشوید، زمان سفر خود را در ماه مرداد نگذارید چرا که این شهر در ماه مرداد بسیار گرم است. همچنین به یاد داشته باشید که طبیعت بکر نیکوزیا در زمان بهار بسیار زیباست و می توانید علاوه بر زیبایی های تاریخی و باستانی، از زیبایی های طبیعی نیز استفاده کنید.

امروزه بسیاری از گردشگران کشور قبرس را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می نمایند. پایتخت قبرس به نام نیکوزیا شناخته می گردد و ما سعی کردیم شما را در این مقاله بیشتر با این شهر زیبا آشنا سازیم. شما می توانید با ورود به این شهر از مراکز گردشگری در این شهر دیدن نموده و خوراکی های خوشمزه قبرسی را میل کنید. این شهر بسیار زیباست و بسیاری از گردشگران در طول سال برای بازدید از این شهر راهی نیکوزیا می شوند. در این مقاله آشنایی کلی با نیکوزیا در کشور قبرس را به شما ارائه دادیم.

منبع: دلتابان
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 495

به "نیکوزیا، پایتخت و بزرگترین شهر قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکوزیا، پایتخت و بزرگترین شهر قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید