هاکی ورزش بچه پولدارها نیست، وزیر ورزش همه را به نام کوچک می شناسد

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران، نشست خبری تیم اعزامی اسکیت هاکی روی یخ به مسابقات امارات کاپ با حضور مسئولان و بعلاوه کاپیتان های دو تیم آقایان و بانوان برگزار گردید.

هاکی ورزش بچه پولدارها نیست، وزیر ورزش همه را به نام کوچک می شناسد

کاوه صدقی رئیس انجمن اسکیت هاکی روی یخ در این نشست با اشاره به عضویت ایران در فدراسیون جهانی گفت: پس از 111 سال از پیدایش فدراسیون جهانی هاکی روی یخ توانستیم به عضویت فدراسیون جهانی دربیاییم که البته با شروع عضویت ما، شیوع جهانی بیماری کرونا کار را سخت کرد.

وی درباره حضور در مسابقات امارات گفت: هدف اصلی ما افزایش آمادگی برای مسابقات جهانی قرقیزستان و سپس نمایش مناسب در رقابت های آسیایی اردیبهشت ماه خواهد بود. مسابقات کاپ امارات به وسیله گروهی برگزار می گردد که در این دوره با هاکی بازان ایرانی شرکت خواهیم کرد. با توجه به این که در گروه بسیار سختی حضور داریم؛ در پی مدال نیستیم و می خواهیم تجربه خوبی را کسب کنیم. در این تورنمنت از بازیکنان این لاین هاکی که با این بازی ها آشنایی نسبتا خوبی دارند استفاده می کنیم. ضمن اینکه آقای بهره خواهیم برد و آقای فرزاد هوشی دری هم کاپیتان و مربی تیم هستند. در این رقابت ها به نام تیم فرمانیه شرکت می کنیم و حتی یک ریال هم از وزارت ورزش وجوانان و کمیته ملی المپیک دریافت ننموده ایم.

رئیس انجمن اسکیت هاکی روی یخ با اشاره به شرایط این رشته بیان داشت: این ورزش از بیرون برای بچه پولدارها است اما باید بگویم 75 درصد بازیکنان تیم را بازیکنانی از شهر ری، اسلامشهر، منطقه ها کمتر پیشرفته تهران و... تشکیل می دهند. ما از شهرستان ها هم مثل آذربایجان شرقی بازیکن داریم. برخی از بچه ها روزی 12 ساعت تمرین می نمایند. به پشتوانه اسپانسرها حتماً استعدادیابی خواهیم کرد و این رشته را توسعه می دهیم. در قسمت آقایان در یک رقابت 6 تیمی با 2 گروه 3 تیمی هستیم، در بانوان هم 3 تیم داریم و یک فینال گروهی داریم.

صدقی درباره آینده این رشته گفت: این مسابقات را برای حضور بچه ها در سطح بالا شرکت می کنیم، امروز هم در دیویژن 4 جهانی و 3 آسیایی آقایان هستیم که پایین ترین بخش است. تعداد حضور بیش تر باعث اعطای حق رأی در فدراسیون جهانی می گردد و صعود به دیویژن بالاتر نیازمند قهرمانی هست.

رئیس انجمن اسکیت هاکی روی یخ درباره امکانات این تیم ادامه داد: وقتی قبلا می خواستیم بازی کنیم به خارج از کشور می رفتیم ولی الان این لاین هاکی همه جا قابل دسترس است. این امکان در تهران هست که آیس هاکی استعدادیابی گردد. خوشبختانه حمید سجادی وزیر ورزش وجوانان یک آشنایی ویژه با این ورزش داشته و انتخاب یک مدیر ورزشی در رأس امور اتفاق ویژه محسوب می گردد. خوب است که وزیر ورزش اسامی ورزشکاران را با نام کوچک آنها می شناسد.

رامین عتیقه چی دبیر فدراسیون اسکیت هم گفت: قبلاً آرزوی یک خبر را داشتیم اما حالا شرایط فرق نموده. هنوز هم بسیاری از بچه ها نتوانسته اند پاداش های شان را از وزارت ورزش و جوانان دریافت نمایند اما به بهبود این شرایط امیدواریم.

دبیر فدراسیون با اشاره به آخرین شرایط فدراسیون گفت: فدراسیون اکنون در شرایط ثبت نام از کاندیداهاست که رئیس تازه هم برنامه رسانه ای خواهد داشت. بیش از 10 رشته تحت پوشش فدراسیون جهانی داریم که 7 رشته را در ایران تحت پوشش فدراسیون داریم.

فرزاد هوشی دری بازیکن و مربی مردان اسکیت هاکی روی یخ هم گفت: کار بسیار سختی در ابتدای این جهت داریم. از سال 84 یک برنامه 10 ساله برای قهرمانی این لاین هاکی آسیا تدارک دیدیم که این مهم در سال 2018 محقق شد، اما در ابتدا بدترین نتایج را کسب کردیم.

وی درباره مسابقات آیس هاکی امارات یادآور شد: به علت شیوع کرونا هرگز مسابقاتی نداشتیم که به این رقابت های آینده به چشم آمادگی نگاه می کنیم. برنامه ای 4 ساله در نظر داریم که اسکیت هاکی روی یخ در دیویژن 2 جهانی قرار بگیرد. همواره از ورزشکاران مان انتظار زیادی داریم اما رشته ای نوپا هستیم که نتیجه بگیریم، معجزه خواهد بود.

لازم به ذکر است این رقابت ها با حضور 10 تیم در قسمت آقایان و بانوان از تاریخ 26 لغایت 28 مهر ماه در پیست یخ دوبی مال و پیست یخ باشگاه النصر امارات برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1865

به "هاکی ورزش بچه پولدارها نیست، وزیر ورزش همه را به نام کوچک می شناسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاکی ورزش بچه پولدارها نیست، وزیر ورزش همه را به نام کوچک می شناسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید