واکنش ارگ ریاست جمهوری افغانستان به توقف مذاکرات آمریکا با طالبان

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران به نقل از طلوع، در بیانیه کاخ ریاست جمهوری افغانستان آمده است: مردم و دولت افغانستان خواهان صلح پایدار و با عزت بوده و به تمام کوشش ها برای به هدف رسیدن به صلح متعهد است. اما، مانع اصلی در پروسه جاری صلح، ادامۀ خشونت ها و جنگ جاری طالبان علیه افغان ها، است.

واکنش ارگ ریاست جمهوری افغانستان به توقف مذاکرات آمریکا با طالبان

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت افغانستان از کوشش های صادقانه متحدینش تشکر می نماید و متعهد است که در آینده با آمریکا و متحدان دیگر برای تأمین صلح دائمی و باعزت، مشترکاً کار می نماید.

در بخش دیگری از بیانیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان آمده است: دولت افغانستان بر انتخابات ریاست جمهوری در امسال و از این طریق بر ایجاد یک حکومت قوی، قانونی و مشروع تأکید می نماید که تا بتواند پروسه صلح را با دقت و تدبیر کامل به پیش ببرد.

رئیس جمهور آمریکا روز شنبه خاطرنشان کرد که انفجار اخیر در پایتخت افغانستان که به مرگ دهها تن از جمله یک نظامی آمریکایی منجر شده، نشان می دهد که مذاکره با طالبان به دلیل عدم توانایی آنان در رعایت موازین آتش بس، اقدامی بی فایده است.

ترامپ در یک پیغام توئیتری با اعلام تصمیم خود برای کناره گیری از روند مذاکرات صلح افغانستان و لغو دیدار برنامه ریزی شده اش با سرکردگان گروه طالبان نوشت: اگر آنها [طالبان] نتوانند در جریان یک چنین مذاکرات صلح مهمی به یک آتش بس پایبند بمانند، و حتی 12 فرد بی گناه را بکشند، پس احتمالاً فاقد قدرت کافی برای مذاکره بر سر یک توافق ارزشمند هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 347

به "واکنش ارگ ریاست جمهوری افغانستان به توقف مذاکرات آمریکا با طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ارگ ریاست جمهوری افغانستان به توقف مذاکرات آمریکا با طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید