نخست&zwnjوزیر اسبق اسپانیا: اتحادیه اروپا رویکردش به ونزوئلا را تغییر دهد

به گزارش مجله جاودان، خوسه رودریگس زاپاترو نخست وزیر اسبق اسپانیا خواهان تجدیدنظر اتحادیه اروپا از سیاست تحریم علیه دولت ونزوئلا و به رسمیت نشناختن نتایج انتخابات پارلمانی این کشور آمریکای لاتین شد.

نخست&zwnjوزیر اسبق اسپانیا: اتحادیه اروپا رویکردش به ونزوئلا را تغییر دهد

با ما سفر کنید و با رزرو تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از نشریه ال پائیس، خوسه لوئیس رودریگس زاپاترو (José Luis Rodríguez Zapatero) نخست وزیر اسبق اسپانیا (2004 تا 2011) که به عنوان یکی از ناظران بین المللی انتخابات مجلسی دیروز (یکشنبه) ونزوئلا در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا به سر می برد، از اتحادیه اروپا خواست تا با تامل بیشتر برگزاری انتخابات، تحریم های اعمال شده علیه دولت و به رسمیت شناختن مجلس آینده این کشور آمریکای لاتین را آنالیز کند.

خوسه لوئیس زاپاترو از اعضای حزب چپگرای کارگران سوسیالیست (PSOE) است که در دو دوره انتخابات در سال های 2004 و 2008 به عنوان نخست وزیر اسپانیا انتخاب شد. وی در اولویت های دیپلماسی خود روش مستقلی از اتحادیه اروپا اتخاذ کرد و در موارد گوناگونی بر خلاف سیاست های آمریکا نیز عمل نموده است.

این مقام دولتی اسبق اسپانیا که به عنوان میانجی مذاکرات سیاسی در ونزوئلا مشهور است، پیشتر نیز با دفاع از چندجانبه گرایی این کارزار سیاسی، در گفت وگو با شبکه گلوبوویسیون نسبت به فرایند انتخابات ابراز امیدواری کرد.

به عقیده این سیاستمدار اسپانیایی، نهادهای بین المللی باید رویکرد و موضع خود نسبت به دولت چاویستی(هواداران هوگو چاوز) ونزوئلا را تغییر دهند. وی در ادامه گفت: دیپلماسی اتحادیه اروپا مبتنی بر حل مسالمت آمیز منازعات و احترام است، من امیدوارم اتحادیه، سیاست تحریم و نفی مشروعیت که به ویژه خصیصه سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بوده است را مورد بازنگری قرار دهد.

زاپاترو همچنین گفت: عدم به رسمیت شناختن نتایج می تواند منجر به پوچ ترین اقدامی گردد که تاریخ حقوق بین الملل به خود دیده است. قائل نبودن مشروعیت برای مجلس آینده در شرایطی که دوره پنج ساله مجلس پیشین به سرانجام رسیده است، منطقی نیست.

دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا که از ماه ها قبل در کوشش است تا در بالاترین سطح از نظارت، هرگونه ادعای تقلب در انتخابات از سوی مخالفان داخلی و خارجی را منتفی کند، از اتحادیه اروپا نیز دعوت کرد تا به عنوان ناظر، فرایند رای گیری دیروز را رصد کند. با این وجود جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با رد این درخواست از ونزوئلا، خواهان به تعویق افتادن انتخابات شد.

به نوشته ال پائیس، با برگزاری انتخابات روز گذشته به نظر می رسد ونزوئلا که از سال 2017 فشارهای شدید بین المللی به ویژه از سوی واشنگتن و کشور همسایه اش کلمبیا را متحمل شده، در آستانه دوره کاهش تنش ها حداقل در داخل کشور قرار گرفته است. از طرفی پیروزی جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا از احتمال تغییر رویکرد کاخ سفید به این منطقه خبر می دهد.

اتحادیه اروپا، همانند آمریکا خواهان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید در ونزوئلا است و همچنان نتایج انتخابات سال 2018 و پیروزی نیکلاس مادورو را به رسمیت نمی شناسند.

با گذشت کمتر از 24 ساعت از سرانجام برگزاری انتخابات مجلسی سرنوشت ساز دیروز (16 آذر) ونزوئلا، ایندیرا آلفونزو رئیس شورای انتخاباتی این کشور براساس شمارش اولیه آرای جمع آوری شده از پیروزی حزب چپ گرای تحت حمایت دولت اطلاع داد.

برگزاری انتخابات مجلسی ونزوئلا، چالشی عظیم میان هواداران نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور و گروه مخالفان محسوب می گردد که در آن، نمایندگان مجلس جدید سرنوشت کشور را به دست خواهند گرفت. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1387

به "نخست&zwnjوزیر اسبق اسپانیا: اتحادیه اروپا رویکردش به ونزوئلا را تغییر دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست&zwnjوزیر اسبق اسپانیا: اتحادیه اروپا رویکردش به ونزوئلا را تغییر دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید