پروازهای نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه دو برابر شده است

به گزارش مجله جاودان، فرمانده ناوگان دریای بالتیک روسیه گفت: شدت پروازهای انواع هواپیماهای شناسایی خارجی در خطوط مرزی این کشور، بیش از یک سوم افزایش داشته و تعداد پرواز هواپیماهای جنگی ناتو در سال 2019 نیز دو برابر شده است.

پروازهای نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه دو برابر شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دریادار الکساندر ناساتوف فرمانده ناوگان دریای بالتیک روسیه در مصاحبه با روزنامه کراسنایا زوزودا (روزنامه داخلی وزارت دفاع روسیه) یادآور شد که شدت پروازهای هواپیماها و پهپادهای شناسایی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه بیش از یک سوم افزایش یافته و تعداد پرواز هواپیماهای جنگی ناتو در سال 2019 نیز دو برابر شده است.

این مقام نظامی گفت: سال گذشته (2018) تعداد پروازهای انواع مختلف هواپیماهای شناسایی کشورهای عضو ناتو در امتداد مرزهای دریایی و زمینی روسیه بالغ بر 578 بود ، در حالیکه سال جاری - این رقم به بیش از 800 پرواز افزایش یافته است. شاخص مشابهی از فعالیت هواپیماهای جنگی ناتو در مجاورت مرزهای ما مشاهده شده و پرواز این نوع هواپیماها در همین مدت دو برابر شده است.

نوساتوف اضافه نمود: افزایش فعالیت هواپیماهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه، خلبانان هواپیماهای ناوگان دریای بالتیک را وادار می نماید تا روزانه چندین بار به هوا بلند شوند.

علاوه بر این ، این فرمانده نظامی یادآور شد که در سال 2019 ، تنها در نزدیکی مرزهای روسیه، کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حدود 300 مانور نظامی با گستردگی های متفاوت برگزار نموده اند.

پیش از این سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هشدار داده بود که مسکو نگران افزایش فعالیت نظامی کشورهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس است.

مقامات مسکو معتقدند که ناتو برای توجیه موجودیت و افزایش حضور نظامی خود در اروپای شرقی، سعی نموده تا تصویر یک دشمن را از روسیه بسازد. ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در اواخر ماه نوامبر، سیاست تهاجمی مسکو را تهدید اصلی برای امنیت پیمان آتلانتیک شمالی نامید.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز آدینه در نشست غیررسمی رهبران کشورهای عضو جامعه مشترک المنافع گفت: غربی ها چه در گذشته و چه در حال حاضر از روسیه می ترسیده ا ند. و این سنت هیچ تغییری ننموده، مهم نیست که روسیه تزاری باشد، اتحاد جماهیر شوروی یا روسیه کنونی، مفهوم ترس از این کشور همچنان باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 671

به "پروازهای نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه دو برابر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروازهای نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه دو برابر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید