ریابکوف: روسیه به کسی اجازه نمی دهد با زبان زور صحبت کند

به گزارش مجله جاودان، معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه آمریکا توافقات بسیار مهمی در عرصه کنترل تسلیحات را از بین برده، تأکید کرد ادامه این خط مشی واشنگتن، باعث آسیب رساندن جدی به امنیت راهبردی دنیا و تضعیف مواضع خود آمریکا خواهد شد.

ریابکوف: روسیه به کسی اجازه نمی دهد با زبان زور صحبت کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با خبرگزاری تاس تاکید نمود که مقامات مسکو در رابطه با وضعیت به وجود آمده درباره پیمان نابودی موشک های برد کوتاه و متوسط ، به کسی اجازه نمی دهد تا با آنها با زبان زور صحبت کند.

این دیپلمات بلندپایه گفت: ما به کسی اجازه نمی دهیم که با ما با شیوه اعمال فشار، تهدید و استفاده از زبان زور برخورد کند. طرف روسی امیدوار است که عقل سلیم و توجه به امنیت کل قاره اروپا و امنیت دنیای از سایر ملاحظات مربوط به استفاده از زور و اعمال فشار در تمام سیاست ها پیشی بگیرد.

ریابکوف خاطرنشان کرد که مسکو به آمریکا و ناتو پیشنهاد می نماید تا به موازات روسیه مهلت قانونی برای استقرار موشک های دارای برد کوتاه و متوسط معین نمایند.

وی درباره امکان بازگشت به توافقنامه مربوط به کنترل بر چنین سیستم های، یادآور شد: هیچکس مسئله توافق را از دستور کار حذف ننموده است. البته ما مبتکر انجام مذاکرات با آمریکایی ها نخواهیم بود و این مسئله را رئیس جمهوری روسیه در اول ماه فوریه امسال آشکارا خاطرنشان کرد. ولی به آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو پیشنهاد نموده ایم که امکان اعلام مهلت قانونی برای استقرار موشک های دارای برد کوتاه و متوسط، همانطور که ما اعلام نموده ایم، را معین نمایند.

سرگئی ریابکوف در عین حال یادآور شد که مسکو قصد ندارد به اظهارات مقامات ناتو درباره عدم استقرار موشک های هسته ای در اروپا اعتماد کند.

وی اضافه نمود: تاکنون مقامات ناتو به ما اطمینان داده اند که چنین قصدی را ندارند. ولی نمیتوان به چنین وعده های کلی اعتماد کرد. ناتو به طور مکرر وعده های خود و تعهداتی که بر عهده گرفته را نقض نموده و طرح ها و اهداف خود را تغییر داده است،به همین دلیل مسلماً نمی توان به چنین اظهاراتی اطمینان کامل داشت.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در این مصاحبه همچنین یادآور شد، ایالات متحده با از بین بردن توافقات بسیار مهمی در عرصه کنترل تسلیحاتی، از جمله پیمان نابودی موشک های برد کوتاه و متوسط، در نهایت به منافع خود واشنگتن آسیب می رساند. به گفته وی، تصمیم گیری مقامات آمریکایی درباره خروج از پیمان موشکی، تاثیر بسیار منفی بر امنیت راهبردی دنیا دارد. این مسئله ادامه خطی مشی واشنگتن در جهت از بین بردن توافقات مهم در عرصه کنترل تسلیحات است. این اقدام نشانه آن است که آمریکا خط مشی را دنبال می نماید که با ایجاد موانع که به عقیده آنها در این عرصه دارای اولویت است، در نهایت نه تنها باعث تقویت ثبات دنیای نمی گردد، بلکه منجر به تقویت مواضع آمریکا هم نخواهد شد و این مسئله در نهایت امر به ضرر منافع خود آنهاست.

این دیپلمات بلندپایه اضافه نمود، مسکو ادعاهایی درباره واشنگتن دارد که بسیار بیشتر از ادعاهایی است که طرف آمریکایی علیه روسیه مطرح نموده و در عین حال این ادعاها قابل اثبات هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 259

به "ریابکوف: روسیه به کسی اجازه نمی دهد با زبان زور صحبت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: روسیه به کسی اجازه نمی دهد با زبان زور صحبت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید