پیغام عمران خان به ترامپ درباره ایران

به گزارش مجله جاودان، پاکستان کوشش های دیپلماتیک خود را برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شدت بخشیده است.

پیغام عمران خان به ترامپ درباره ایران

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، نخست وزیر پاکستان که تحریم ملت ایران را حرکتی ظالمانه و ناعادلانه می داند، از دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خواست این تحریم ها لغو گردد. عمران خان در یک پیغام توییتری خطاب به ترامپ گفت: ملت ایران برای مبارزه با ویروس کرونا با مسائل دردناکی روبرو هستند که قابل وصف نیست.

وی تاکید نمود: جنگ با کرونا اتحاد بشریت را می طلبد و من از ترامپ رییس جمهوری آمریکا می خواهم تا تحریم ها را بردارد.

عمران خان گفت: تحریم ها باعث شده تا مبارزه مردم ایران علیه کرونا مشکل گردد و تاثیرات منفی بر دفاع از سلامتی در برابر این ویروس بگذارد.

نخست وزیر پاکستان آدینه گذشته نیز با ناعادلانه و ظالمانه توصیف کردن تداوم تحریم های اقتصادی علیه ایران، از جامعه جهانی خواست تا نقش خود را برای لغو فوری این تحریم ها ایفا نماید.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز ساعاتی پیش اعلام کرد، وزیر خارجه این کشور در تماس با همتای ایرانی خود، او را در جریان مواضع اسلام آباد علیه تحریم های آمریکا و کوشش های دیپلماتیک برای لغو تحریم های ضدایرانی قرار داد.

  • رایزنی پاکستان با اعضای سارک برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه کوشش های دیپلماتیک این کشور با محور لزوم لغو تحریم های ضد ایرانی آمریکا، روز یکشنبه با بعضی همتایان خود از کشورهای عضو اتحادیه همکاری های منطقه جنوب آسیا (سارک) به صورت تلفنی در این خصوص رایزنی کرد.

شاه محمود قریشی پس از تماس تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد شیوع ویروس کرونا و تشریح موضع اسلام آباد علیه تحریم های آمریکا، با همتایان خود از نپال و سریلانکا به عنوان اعضای سارک به صورت جداگانه و تلفنی گفت وگو کرد.

قریشی روز گذشته نیز در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه آلمان بر لزوم لغو تحریم های آمریکا تأکید کرد و گفت: تداوم تحریم های اقتصادی مانع جدی پیش روی مردم ایران برای مقابله با ویروس همه گیر کووید-19 است.

وزارت امور خارجه پاکستان امروز با صدور بیانیه ای اعلام نمود: شاه محمود قریشی در تماس های جداگانه با وزیران امور خارجه نپال و سریلانکا آخرین تحولات مربوط به شیوع ویروس کرونا را آنالیز نموده و بر ضرورت تقویت کوشش های منطقه ای برای غلبه بر این بحران تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه پاکستان تأکید کرد که لغو تحریم های ایران برای مقابله موثر با کرونا و از بین بردن این بیماری همه گیر در سطح جهانی اجتناب ناپذیر است.

قریشی گفت: نخست وزیر پاکستان از سران کشورهای توسعه یافته نیز خواسته تا درباره بدهی های خارجی کشورهای در حال توسعه تجدید نظر نمایند تا این کشورها بتوانند از حداقل منابع اقتصادی خود برای نجات جان ملت ها و همچنین تقویت معیشت در این بحران استفاده نمایند.

وزیر امور خارجه پاکستان موضوع تحریم های ایران را با همتای نپالی خود مطرح نمود. وزیر امور خارجه نپال با استقبال از کوشش های دیپلماتیک اسلام آباد، نسبت به تحریم های آمریکا علیه ایران ابراز نگرانی کرد.

قریشی همچنین بر لزوم فعال سازی سازمان همکاری کشورهای جنوب آسیا (سارک) برای مقابله به پدیده کرونا تأکید کرد و گفت: پاکستان آماده میزبانی برگزاری نشست وزیران بهداشت سارک است و از برگزاری اجلاس ویدئو کنفرانسی برای آنالیز راه های مقابله با شیوع بیماری کووید-19 استقبال می نماید.

وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته ضمن ابراز همبستگی با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا، نگرانی خود را نسبت به تداوم تحریم های اقتصادی ایران اعلام نمود و گفت: کوشش های دیپلماتیک اسلام آباد برای یاری به لغو این تحریم ها شروع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 886

به "پیغام عمران خان به ترامپ درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام عمران خان به ترامپ درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید