پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 19 مرداد 1401

به گزارش مجله جاودان، امروز آسمان تهران آفتابی است و دما در طول شب از بیست و پنج درجه به مرور و در طول روز به سی و هفت درجه می رسد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 19 مرداد 1401

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده آسمان تهران آفتابی خواهد بود.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 35 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (19 مردادماه) آفتابی با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (20 مردادماه) آفتابی با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد و برای روز آدینه (21 مردادماه) آفتابی با حداقل دمای 26 درجه و با حداکثر دمای 36 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط آلودگی هوای تهران؛ تنفس هوای ناسالم برای گروه های حساس

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون (18 مردادماه) کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس نهاده شده است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص، هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 108و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ازن با میانگین 127 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

غلظت آلاینده ها در ساعت 4 صبح امروز افزایش یافت در شرایط ناسالم برای همه نهاده شد و به عدد 186 رسید، اما از ساعت 6 صبح دوباره کاهش یافت و به عدد 133 رسید و در شرایط ناسالم برای گروه های حساس نهاده شد که این شرایط تا به امروز ادامه داشته است.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور؛ بارش باران و وزش باد شدید در نیمه شمال شرقی کشور

براساس اعلام اداره کل هواشناسی امروز در بعضی از منطقه ها کشور بخصوص تهران البرز، سمنان و شمال خراسان رضوی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

امروز در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بعضی منطقه ها استان های گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال سمنان و ارتفاعات استان های تهران، البرز، سمنان و شمال خراسان رضوی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد؛ که بارش در گلستان و شمال خراسان شمالی دارای شدت بیشتری خواهد بود.

چهارشنبه در بعضی منطقه ها گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات تهران و البرز در بعضی ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد. گفتنی است امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در بعضی منطقه ها چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، شرق لرستان، غرب اصفهان، غرب فارس و جنوب مرکزی رشد ابر های همرفتی همراه با رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

پنج شنبه و آدینه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد. شنبه در بیشتر منطقه ها کشور جو پایدار و آسمان صاف حاکم خواهد بود. طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، بویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک رخ می دهد. بعلاوه امروز و فردا در بعضی منطقه ها استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز شرقی و مرکزی و بخش هایی از شرق، شمال شرق و مرکز کشور، پنج شنبه و آدینه در بخش هایی از شمال شرق و شرق کشور و شرق کرمان، در بعضی ساعات، سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در بعضی از این منطقه ها انتظار می رود.

طی دو روز آینده، شکل گیری توده گردوخاک بر روی کشور های همسایه غربی و انتقال آن به بخش هایی از استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان دور از انتظار نمی باشد. امروز دریای خزر و از امروز تا شنبه نشرق دریای عمان مواج و متلاطم می باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2134

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 19 مرداد 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 19 مرداد 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید