کارگر خیاطی، مدال آفرین آسیایی

به گزارش مجله جاودان، بعد از خاتمه مقطع هدایت برای کسب درآمد و گذراندن تعطیلات 3ماهه تابستان در یکی از کارگاه های خیاطی محله مشغول کار شد.

کارگر خیاطی، مدال آفرین آسیایی

خبرنگاران- زهرا بلندی: ورزش را دوست داشت، اما فکرش را هم نمی کرد که ورودش به این کارگاه جرقه ای برای شناخت استعداد درونی اش در رشته بوکس باشد. سعید حیدری فرد پا در کارگاهی گذاشته بود که توسط چند برادر بوکسور اداره می شد و برگزاری یک مسابقه بوکس محبت آمیز بین کارکنان کارگاه خیاطی به فرصتی برای شناخت استعداد نهفته اش تبدیل شد. او در 12سالگی به توصیه صاحبکارش فعالیت جدی خود را در رشته بوکس شروع کرد. این بوکسور 33ساله بعد از 5سال عضویت در تیم ملی بوکس ایران و کسب مدال برنز مسابقات آسیایی سال2005 در پاکستان اکنون در عرصه مربیگری فعالیت می نماید و علاقه مند به کشف استعداد بچه محل هایش در رشته بوکس است.

سراسر دیوارهای کارگاه خیاطی با عکس قهرمانان بوکس دنیا پر شده بود. از بدو ورود برایم سؤال بود که چرا باید کارگاه تولیدی به یک باشگاه ورزشی شباهت داشته باشد تا اینکه یکی از برادران بیات لو که قهرمان کشوری بوکس بود، بین بچه های کارگاه مسابقه برگزار کرد. خوب یادم هست مشت های گره نموده ام را طوری نثار هوا می کردم که انگار به نبردی جدی دعوت شده ام. این بخشی از خاطره فراموش نشدنی سعید حیدری فرد از ورودش به رشته بوکس است که با بیان آن می گوید: بعد از مسابقه از استعدادم در این رشته گفتند و با تشویق های پی در پی من را به شرکت در دوره های بوکس ترغیب کردند.

در محله، باشگاهی که به برگزاری دوره های آموزشی بوکس بپردازد پیدا ننموده بود و فعالیتش را در باشگاه استقلال جنوب منطقه16 شروع کرد. او با اشاره به اینکه بعد از چند سال تمرین مداوم و سخت، سال1381 مقام اول مسابقات جنوبغرب و استان تهران را از آن خود نموده، می گوید: در 15سالگی به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شدم و تا 23سالگی در تیم های ملی جوانان و بزرگسالان فعالیت داشتم. بالاترین مقامی که طی سال های فعالیت حرفه ای کسب کردم مدال برنز مسابقات آسیایی سال2005 بود.

او در ادامه با اشاره به اینکه برادرش جواد هم افتخار کسب مقام چهارم مسابقات دنیای کشتی آزاد سال1382 در رده سنی نونهالان، 5سال عضویت تیم ملی و کسب 5دوره قهرمانی کشور را در کارنامه اش دارد، می گوید: رشته بوکس و کشتی جزو رشته های سخت و قدرتی هستند که در صورت آسیب دیدگی، دیگر ادامه جهت خیلی سخت می گردد. برادرم تا سال1390 به صورت حرفه ای فعالیت می کرد، اما آسیب دیدگی از ناحیه آرنج و دیسک کمر باعث شد با ورزش حرفه ای خداحافظی کند.

  • خدمتگزاری به بچه های محله

پس از چند سال کناره گیری از ورزش حرفه ای، سال1393 با ورود به عرصه مربیگری فعالیت در رشته بوکس را شروع کرد. این دارنده مدال آسیایی با اشاره به اینکه طی سال های1394، 1395 و 1396 به عنوان مربی تیم ملی ایران در رده نوجوانان و جوانان فعالیت داشته، می گوید: دوره های مربیگری بین المللی را سال1396 گذراندم و از آن پس ضمن مربیگری در مجموعه ورزشی شهید شیرودی، به صورت خصوصی هم شاگرد می پذیرم. بین صحبت هایش مدام از استعداد بچه های جنوب شهر در رشته های مقاومتی مثل بوکس یاد نموده و با گلایه از کمبود امکانات ورزشی محله شهرک رسالت ادامه می دهد: همواره قدردان اهالی محله ام هستم و خیلی دوست دارم برای جبران محبت هایشان خدمتگزار آنها باشم، اما متأسفانه هنوز فرصت این کار پیش نیامده است.

حیدری فرد از مسائل روزهای کودکی و نوجوانی خود یاد نموده و می گوید: خوشبختانه نسبت به دوران کودکی ما، شرایط محله خیلی بهتر شده، اما هنوز رضایتبخش نیست. خانواده ها از فرزندانشان بیشتر حمایت می نمایند و مسئولان بیشتر از ورزشکاران قدردانی می نمایند.

حضور شورایاران و دهیاران تحصیلنموده در این دوره از شورایاری موضوع دیگری است که این ورزشکار از آن ابراز خوشحالی نموده و می گوید: شنیده ام قرار است به زودی یک مجموعه ورزشی در شهرک رسالت راه اندازی گردد. خیلی دوست دارم با همه دغدغه های شخصی برای خدمتگزاری و استعدادیابی اهالی محله در این مجموعه مربگیری کنم.

  • افتخارات:

کسب مدال طلای جوانان ایران در سال1383

کسب مدال طلای جام انور چودری آذربایجان در سال2003

کسب مدال نقره جام احمد کومرت ترکیه در سال2003

عضویت در تیم ملی ایران و شرکت در مسابقات دنیای کره جنوبی

کسب مدال طلای مسابقات جوانان ایران و دارنده کاپ تکنیک در سال1384

کسب مدال طلا از مسابقات بزرگسالان کشور درسال1384

کسب مدال برنز جام بین المللی فجر در سال1384

کسب مدال برنز آسیایی بزرگسالان در سال2005

کسب مدال برنز مسابقات آسیایی جوانان در هند در سال2006

کسب مدال نقره جام مجارستان در سال2007

عضویت در تیم ملی و شرکت در مسابقات آسیایی مغولستان در سال2007

کسب 5مدال طلا از مسابقات بوکس بزرگسالان ایران

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1051

به "کارگر خیاطی، مدال آفرین آسیایی" امتیاز دهید

1 کاربر به "کارگر خیاطی، مدال آفرین آسیایی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگر خیاطی، مدال آفرین آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید