کتاب خرگوش خانم و کت جادویی منتشر شد

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، زمستان آمده و برف همه جای مزرعه را پوشانده است. حیوانات خوش حال هستند و می خواهند در برف بازی نمایند؛ اما هوا سرد است و دوست دارند تن شان را گرم تر نمایند. خرگوش خانم که بدنش پوشیده از خَز است و همواره گرم، به حیوانات دیگر پیشنهاد می نماید لباس گرم بپوشند؛ اما آن پیشنهاد باعث شد هر یک از آنها به سراغ او بیایند و تقاضا نمایند بخشی از خز تنش را به آنها ببخشد تا بتوانند لباس گرم برای پا و شاخ و بدن شان درست نمایند.

کتاب خرگوش خانم و کت جادویی منتشر شد

فکر می کنید چه شد؟ خرگوش خانم مهربان بود و دست ودلباز و ناگهان دید خودش ماند و پوست بدنش: بدون هیچ خزی. حالا چه کاری از دستش برمی آمد؟ احساس سرما داشت. باید با بقیه صحبت می کرد و همفکری می کردند. داستان ما را با سؤالی روبرو می نماید؛ آیا می توان بیش از حد بخشنده بود؟ مراقبت از خود چه حدومرزی دارد؟

بعلاوه این داستان به مسئله ای جدی در دنیای ما اشاره می نماید. در دوران ما، شغل هایی وجود دارد که در آن، برخی آدم ها حیوانات را در قفس پرورش می دهند تا از پوست یا خز آنها برای ساختن پوشاک، مبلمان یا چیزهای دیگر استفاده نمایند. شما می توانید با خرید هوشمندانه، جان حیوانات را نجات دهید. یعنی اینکه هنگام خرید، شما یا والدین تان بپرسید: آیا باید حیوانی آسیب ببیند یا بمیرد تا این وسیله ساخته گردد؟ اگر پاسخ مثبت بود، آن را نخرید.

در بخشی از متن کتاب می خوانیم:

همه حیوانات با خوشحالی در برف بازی می کردند. اما خرگوش خانم بین آن ها نبود. او از این همه تقسیم کردن موهایش با بقیه خیلی خسته و گرسنه شده بود. تصمیم گرفت مقداری آب و تکه ای هویج بخورد. هنگامی که به حوض نزدیک شد، انعکاس تصویرش را در آب دید. خرگوش خانم فریاد زد: وای نه! چه بلایی سر خودم آورده ام؟.

این اثر را نشر برکه در 28 صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای 70 هزار تومان برای گروه سنی بالاتر از هفت سال منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 مرداد 1402 بروزرسانی: 6 مرداد 1402 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2293

به "کتاب خرگوش خانم و کت جادویی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب خرگوش خانم و کت جادویی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید