کفی هوشمند از پای افراد دیابتی محافظت می نماید

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، افراد مبتلا به دیابت بیشتر اوقات متوجه آسیب به پای خود نمی شوند. به همین دلیل همواره در معرض خطر زخم های پوستی در پاهایشان قرار دارند.

کفی هوشمند از پای افراد دیابتی محافظت می نماید

این زخم ها به سختی درمان می شوند و در بعضی موارد حتی ممکن است به قطع پای فرد بیانجامند. به همین دلیل محققان یک کفی جدید برای کفش ابداع نموده اند که اجازه نمی دهد پای افراد زخم گردد.

لین له هنگام تحقیقات در انستیتواستیونز واقع در نیوجرسی این کفی را ابداع کرد. او اکنون مدیر ارشد شرکت Bonbouton است که این محصول را به طور تجاری به بازار عرضه نموده است.

کفی مذکور که به بلوتوث مجهز است، داخل کفش قرار می گیرد و دارای شبکه ای از حسگرهای گرافنی است که تغییرات در فشار و دمای پوست را در نقاط مختلف پا رصد می نماید.

اگر اطلاعات حسگرها نشان دهنده تورم باشد، کفی به طور اتوماتیک یک پیغام هشدار به اپلیکیشن اندروید یا iOS موبایل کاربر ارسال می نماید.

بنابراین او متوجه می گردد محتمل است پای او زخم گردد. این اپلیکیشن همچنین توصیه می نماید چه اقداماتی انجام دهد. علاوه بر آن اپ مخصوص به افراد دیگر مانند اعضای خانواده یا پزشکان نیز اطلاع رسانی می نماید.

این کفی دارای باتری هایی است که هر 4 ماه یکبار باید تعویض شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 450

به "کفی هوشمند از پای افراد دیابتی محافظت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفی هوشمند از پای افراد دیابتی محافظت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید