گام بلند 147 شرکت دانش بنیان و خلاق برای توسعه فناوری های حوزه امنیت سایبری

به گزارش مجله جاودان، با حمایت معاونت علمی و فناوری در حال حاضر 147 شرکت دانش بنیان و خلاق در حوزه توسعه فناوری های مربوط به امنیت سایبری در کشور فعالیت می نمایند.

گام بلند 147 شرکت دانش بنیان و خلاق برای توسعه فناوری های حوزه امنیت سایبری

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امنیت سایبری چیست و چه می نماید که امروز در صدر برنامه های هر شرکت واقع شده است؟ چرا مدیریت ارشد، شرکت ها نسبت به این موضوع این قدر نگرانند و در پی یافتن مسیری برای حفظ آن هستند؟ یک علت غیرقابل انکار وجود دارد و آن اینکه جهانی دیجیتال که در آن تجارت می کنیم آسیب پذیر است و در معرض حملات سایبری واقع شده است. خطری که امنیت کسب و کارها، سرمایه و داده های اطلاعاتی ارزشمند مجموعه ها و بنگاه ها را تهدید می نماید.

امنیت سایبری یک مولفه مهم در شکل گیری زیرساخت های هر شرکت و مجموعه ای است. در واقع موفقیت در توانایی یک شرکت در محافظت از اطلاعات اختصاصی و داده های مشتری در مقابل افرادی که سوء استفاده می نمایند بستگی دارد.

در جهان شرکت هایی هستند که با توسعه فناوری های امنیت سایبری، کوشش می نمایند خدماتی در این زمینه و برای حفظ اطلاعات و داده های شرکت ها به آنها ارائه نمایند. در ایران هم 147 شرکت شناسایی شدند که با حمایت های ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه کوشش می نمایند.

نوآوران امن اندیش شریف یکی از این مجموعه ها است که با فراوری ماژول ارتباط امن شبکه (HW-IPSEC) به این حوزه ورود نموده است. دهکده نواندیشی و نوآوری چهلستون کسب و کار هم دیگر مجموعه ای است که به این حوزه ورود نموده و با فراوری سیستم عامل مقاوم در برابر بدافزارهای خاص منظوره خدماتی در این حوزه ارائه نموده است. از دیگر شرکت های فعال می توان به نیلی گستر امید اشاره نمود که محصول بورد پایه لینوکس رمز شده را به بازار عرضه نموده است.

پویش گران نیک دانشگر، پیشتازان امن کاوی عماد، کارا دو هزار، پارس پویش فن آور، داده کاوان هوشمند توسن، فنی و مهندسی امن پردازان کویر، شرکت پویا سهامی خاص و ارتباط گستر رشد پاوان هم دیگر مجموعه هایی هستند که در این حوزه فعالیت می نمایند.

امنیت سایبری در کشور با کوشش مجموعه های دیگری چون شرکت بین المللی مهندسی سیستم ها و اتوماسیون، دانش افزار نارون شریف، مهندسی پدید آوران نرم افزار آپادانا، مهندسی آدان نیک افزار، صبا انرژی آفرین و غیره هم پیشرفته است.

بعضی محصولات فراوری شده در این حوزه هم شامل سامانه هوشمند نگهداری انبوه و امن اطلاعات (سنا)، توکن و سخت افزار امن سخت افزاری (کیا3)، خدمات امنیتی شبکه های تلفن همراه، خدمات امنیتی نسلهای نو تلفنهای همراه، خدمات امنیتی نسلهای نو تلفنهای همراه، سامانه ارتباطی امن قابل حمل سراج، پلتفرم شکار تهدید سایبورگ، نرم افزار کنترل بچه ها به وسیله والدین و خودمراقبتی بزرگسالان، سامانه هوشمند نظارت و کنترل از راه دور سادکو، سامانه دفاع هوشمند بیان (سد) و کنترل ابزار امن پرداز می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1780

به "گام بلند 147 شرکت دانش بنیان و خلاق برای توسعه فناوری های حوزه امنیت سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام بلند 147 شرکت دانش بنیان و خلاق برای توسعه فناوری های حوزه امنیت سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید