یک هواپیمای باری نظامی امارات در جنوب یمن مورد هدف موشک نهاده شد

به گزارش مجله جاودان، منابع یمنی از هدف قرار گرفتن یک هواپیمای باری نظامی متعلق به ارتش امارات در استان شبوه در جنوب یمن اطلاع داد.

یک هواپیمای باری نظامی امارات در جنوب یمن مورد هدف موشک نهاده شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع یمنی امروز (دوشنبه) در مصاحبه با شبکه المیادین از حمله موشکی به فرودگاه عتق در استان شبوه واقع در جنوب یمن اطلاع دادند.

به گفته این منابع، در این حمله موشکی یک هواپیمای باری نظامی اماراتی هدف قرار گرفته شده و دیگر قادر به پرواز نیست.

این منابع بعلاوه گفتند که فرماندهی مرکزی نیرو های اماراتی در یمن به شدت از هدف قرار گرفتن فرودگاه عتق عصبانی است و در این باره به شدت از استاندار دولت منصور هادی در این استان انتقاد نموده و از او خواسته است تا کنترل مراکز نظامی و امنیتی استان را به نیرو های اماراتی واگذار کند.

همزمان با اعلام این خبر، یمنی ها حملات گسترده ای به ابوظبی مرکز یمن انجام دادند و پلیس امارات با تأیید این حمله از انفجار در مخازن سوخت در چند نقطه ابوظبی اطلاع داد.

استان شبوه در هفته های گذشته شاهد حضور پر رنگ امارات و گسیل گسترده سلاح و تجهیزات برای عقب راندن نیرو های ارتش و کمیته های مردمی از این استان بود. اماراتی که سال 2017 مدعی خروج از یمن شده بود، بار دیگر بازگشته و کوشش دارد با تجهیز عناصر همسو با خود مناطقی در جنوب یمن را به اشغال خود در آورد.

چندی پیش نیز محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با هشدار به امارات متحده عربی گفته بود: ما به امارات توصیه می کنیم به اقدامات تنش زای خود ادامه ندهد، چون اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد.

به گفته او معامله ای میان ریاض و ابوظبی وجود دارد که طبق آن، عربستان استان های جنوبی یمن را به امارات تحویل می دهد و امارات هم تمام ظرفیت های نظامی خود را در یمن به کار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2098

به "یک هواپیمای باری نظامی امارات در جنوب یمن مورد هدف موشک نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هواپیمای باری نظامی امارات در جنوب یمن مورد هدف موشک نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید