6 نکته که قبل از سفر به آلمان باید بدانید

به گزارش مجله جاودان، آلمانی ها به سخت گیر و قانونمند بودن معروفند. البته شاید این تعریف کمی اغراق شده باشد. آنها فقط اشتباهات دیگران را راحت به آنها گوشزد می نمایند. پس برای اینکه تذکرهای زیادی از آلمانی ها نشنوید، این 6 نکته را بخوانید و حتما در سفر آنها را رعایت کنید. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

6 نکته که قبل از سفر به آلمان باید بدانید

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

در جهت ویژه دوچرخه سواران حرکت نکنید

در شهرهای آلمان، جهتهای ویژه دوچرخه سواران در کنار خیابان وجود دارد. آنها ممکن است مانند تصویری که در این مطلب می بینید باشند یا ممکن است از آجرهای قرمزرنگ ساخته شده باشند. تصور کنید این خطوط سفید حفاظ های الکترونیکی هستند و نباید با آنها برخورد کنید. اگر در جهت خود باقی بمانید که خیلی خوب است اما اگر وارد جهت دوچرخه سواران شوید صدای مداوم زنگی را خواهید شنید و به شما تذکر جدی داده خواهد شد.

انعام ندهید

پیشخدمت بودن در آلمان یک شغل آبرومند و با حقوق و مزایای معقول است. پس درواقع در آلمان پیشخدمت ها از شما توقع لطف کردن ندارند. 20 دقیقه پیش از اینکه رستوران یا کافه را ترک کنید، درخواست صورت حساب کنید. پیشخدمت هرآنچه که باید پرداخت کنید را حساب می نماید. تنها باید حدود یک یورو مبلغ را رند کنید و اگر غذای گران تری سفرش داده بودید این مبلغ به پنج یورو می رسد. سوغات آلمان

بدون توجه به مقررات وارد خیابان نشوید

تا زمانی که عابر حق حرکت ندارد، نباید وارد خیابان شوید. مسلما اگر یک یا چند کودک در کنار شما باشند، والدین آنها به علت عدم رعایت مقررات جلوی بچه ها شان با شما برخورد بدی خواهند داشت. قبل از اینکه این قانون را بشکنید از خود بپرسید که آیا یک دقیقه زودتر رسیدن ارزش بر هم زدن آرامش جامعه شهروندان را دارد؟ اگر پاسخ بله بود، حتما مراقب پلیس باشید! یادآوری کردن اینکه بزرگسال هستید و سال هاست از خیابان به سلامت گذشته اید، شما را از پرداخت 10یورو جریمه نجات نمی دهد.

یکشنبه روز مقدسی است

اگر تعطیلات آخر هفته در آلمان هستید، باید حواس تان به روزهای یکشنبه باشد. هیچ مغازه ای در روز یکشنبه باز نیست. اما کافه ها، رستوران ها، موزه ها، گالری ها، سینما ها و سونا ها باز هستند.

پس از خرید از سوپرمارکت به سرعت خریدهای خود را جمع کنید

در آلمان فروشنده های سوپر مارکت کارمندانی هستند که تمام وقت کار می نمایند و بعضی از آنها سال هاست که مشغول به این کار هستند. آنها خرید های شما را داخل کیسه یا پاکت نمی گذارند بلکه شما این کار را انجام می دهید! اگر فراموش نموده اید با خود کیسه یا پاکت ببرید، از زیر تمسه نقاله که خرید های تان را بر روی آن قرار داده اید یک کیسه پلاستیکی برداشته و روی خریدهای تان بگذارید تا حساب گردد و پس از آن سریع خریدهای خود را بردارید.

Pfand یا فاند

هر بطری شیشه ای یا فلزی که خریداری می کنید، دارای یک فاند است. برای مثال هر بطری ماءالشعیرمعادل 8 سنت و هرقوطی از آن 25 سنت هزینه دارد. شما می توانید با بازگرداندن آنها به هر سوپرمارکتی هزینه خود را پس بگیرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را در دستگاه های مخصوص قرار دهید، رسید را دریافت کنید و با مبلغ آن جنس دیگری خریداری کنید یا از فروشنده بخواهید به شما پول نقد بدهد. اگر این کار برایتان راحت نیست، بطری ها یا قوطی ها را در کنار یا روی سطل های زباله قرار دهید. مردم دیگر آنها را برداشته و از این طریق پول بدست می آورند.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد آلمان به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1783

به "6 نکته که قبل از سفر به آلمان باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته که قبل از سفر به آلمان باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید