8 کالایی که فقط در ترکیه می توان خرید

به گزارش مجله جاودان، خرید سوغاتی یکی از مهم ترین بخش های سفر است. شما همواره می توانید محصولات ترکیه را در خارج از این کشور پیدا کنید یا با توجه به تاثیر فرهنگی در طول تاریخ ، انواع گوناگونی از آن ها را می توانید در دیگر کشور ها بیابید. اگرچه تعداد کمی از این اقلام هستند که فقط از یکسری مغازه خاص در ترکیه می توان خریداری کرد. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

8 کالایی که فقط در ترکیه می توان خرید

بهترین تجربه سفر را با قیمت تور ترکیه زمستان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

خرید سرامیک های نقاشی شده با دست

اگر به یکی از مسجد هایی که یه فراوانی در ترکیه وجوذ دارند رفته باشید، مطمئنا این کاشی های فیروزه ای و قرمز تیره را دیده اید. اگرچه این سرامیک ها در دوران خلافت عثمان بسیار معروف بوده اند و دوران اوج خود را در آن موقع سپری نموده اند، هنوز هم در برخی مکان ها می توان این سرامیک های دست ساز را پیدا کرد. اگر در پی این سرامیک ها هستید حتما یرای خرید سری به ایزنیک آرت (Iznik art) در بازار عظیم ترکیه بزنید تا بتوانید این سرامیک های زیبا را پیدا کنید. (خرید مقرون به صرفه بلیط تهران انکارا و بلیط انکارا تهران)

باقلوای بیلگوغلو (Bilgeoglu baklava)

باقلوا یک دسر بسیار معروف در خیلی از کشور های آسیا میانه است پس می توان آن را به راحتی در خارج از ترکیه پیدا کرد. اما باقلوای بیلگوغلو که از پسته های گازیانتپ (gaziantep) و کره تهیه می گردد فقط در قسمت آسیایی ترکیه پیدا می گردد. زمانی که در ویترین مغازه سینی عظیمی از باقلوا را دیدید باید بدانید که به جای درستی آمده اید. با خرید بلیط تهران آنتالیا از ما با برترین کیفیت سفر کنبد.

منسوجات تولو (Tulu)

ترکیه تنها کشوری نیست که بخاطر منسوجات زیبایش مشهور است اما تولو را فقط در ترکیه می توان پیدا کرد. مغازه ای با هزاران پارچه فوق العاده و رنگارنگ. از روتختی های چین دار و گل گلی گرفته تا کیمونو (kimono) و پیژامه همه چیز در این مغازه پیدا می گردد. تولو برای افرادی که به تزئینات رنگارنگ در خانه هایشان علاقه دارند مانند بهشت می ماند. خرید سریع و مطمئن بلیط تهران استانبول

قهوه ترک نوری توپلار (Nuri toplar)

قهوه ترک هم دیگر محصولی است که در بسیاری از کشور های دیگر پیدا می گردد. اما فقط در اطراف بازار عظیم است که می توانید قهوه نوری توپلار را خریداری کنید. این قهوه که از سال 1890 فراوری می شده است تا کنون تغییر آنچنانی ننموده است. این قهوه با آتش دم می گردد که طعم خیلی خاصی به آن می دهد.

بعلاوه برای خرید بلیط هواپیما به کشور ترکیه می توانید به صفحه اصلی وبسایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1785

به "8 کالایی که فقط در ترکیه می توان خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 کالایی که فقط در ترکیه می توان خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید