آبشار رنگو گرگان؛ زیبایی افسونگر در بطن گلستان

به گزارش مجله جاودان، آبشار رنگو گرگان بدلیل وجود منابع طبیعی فراوان، دارای آب و هوای بسیار دلپذیری بوده که دیدنش را برای بازدید کنندگان بسیار جذاب و خاطره ساز خواهد کرد. لازم به ذکر است این آبشار در حدفاصل 15 کیلومتری جنوب غربی گرگان قرار گرفته و دارای یک بستر نیم دایره ای نسبتا کوچک با یک محل ریزش اصلی و چند محل ریزش آب فرعی هست. در مقاله آبشار رنگو در گرگان با ما همراه شوید تا بدانید که آبشار رنگو کجاست و با جذابیت هایش بیش از پیش آشنا شوید.

آبشار رنگو گرگان؛ زیبایی افسونگر در بطن گلستان

آشنایی کوتاه اما جالب

آبشار رنگو گرگان با ارتفاع 7 متر و با مختصات جغرافیایی E5425 N3644 در فاصله 15 کیلومتری جنوب غربی گرگان قرار گرفته است. وجود آب و هوای دلچسب در منطقه آبشار تنها امتیاز ویژه این جاذبه طبیعی هست، چرا که این جاذبه فاقد هرگونه امکانات رفاهی و تفریحی بوده و تنها در فاصله کمی از آن، یک کمپ کوچک برای اقامت چند روزه طبیعتگردها یا کوهنوردان در نظر گرفته شده است. از نزدیکترین جاذبه های توریستی و گردشگری به آبشار رنگو در گرگان می توان به امامزاده ابراهیم و گرمابه قدیمی اشاره کرد.

البته خود جنگل رنگو به حدی دیدنی و تماشایی است خصوصا در فصل احیای طبیعت، که شاید کمتر کسی باشد که دلش نخواهد از داخل جنگل و با انجام یک پیاده روی 5 ساعته، خود را به چنین جاذبه طبیعی برساند. همچنین، برای رفتن به سوی آبشار رنگو می توانید از جهت دیگری که از طریق پارک جنگلی و سپس روستای توشن بوده نیز اقدام نمایید. درست در آغاز جهت منتهی به آبشار رنگو، یک گرمابه قدیمی مخروبه قرار گرفته که قدمت آن هنوز معین نشده و تنها در خصوص آن می دانیم که سالهای سال به همین منوال متروکه و مخروبه باقی مانده است!

با گذر از گرمابه و فاصله دریافت از آن، به یک گورستان تاریخی که مربوط می شود به یکی از روستاهای همجوار منطقه، خواهید رسید که از آن نیز باید عبور کنید و در امتداد جهت رودخانه به حرکت خود ادامه دهید تا به دره ای به ارتفاع 50 متر دست پیدا نمایید. توجه داشته باشید ممکن است در برخی از نقاط پیاده روی شما از دل جنگل، شیب دره ای که در حال گذر از آن هستید، به 80 درجه نیز برسد. پس، خواهشا با اطمینان گامهای خود را بردارید. تقریبا اگر راه را درست پیموده باشید، باید با گذر زمانی 5 ساعته به آبشار رنگو رسیده باشید یا به نقطه که بتوانید صدای پر خروش ریزش آب این آبشار را به راحتی در سکوت محض طبیعت بکر حاکم بر منطقه بشنوید.

براساس مقاله آبشار رنگو کجاست باید بدانید که جهت منتهی به آبشار چه بخواهید و چه نخواهید از داخل جنگل عبور می کند و توصیه می کنیم در وهله اول، در صورتیکه هیچ شناختی از این جهت ندارید، حتما از یک راهنمای محلی قابل اعتماد استفاده کنید و در وهله دوم نیز حتی المقدور برنامه طبیعتگردی خود را در روز تنظیم نمایید که به تاریکی شب برنخورید.

در ادامه بخوانیدبهترین جای گرگان | معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری گرگانمنبع: همگردی
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1233

به "آبشار رنگو گرگان؛ زیبایی افسونگر در بطن گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار رنگو گرگان؛ زیبایی افسونگر در بطن گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید