شروع اجلاس سران کوالالامپور 2019 از چهارشنبه

به گزارش مجله جاودان، اجلاس سران کوالالامپور 2019 از چهارشنبه هفته جاری به مدت چهار روز در پایتخت مالزی برگزار خواهد شد.

شروع اجلاس سران کوالالامپور 2019 از چهارشنبه

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، اجلاس سران کوالالامپور 2019 با حضور سران چند کشور مسلمان از جمله حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در اواخر هفته جاری در پایتخت مالزی برگزار می گردد.

این نشست اواخر آذرماه و با حضور احتمالی سران چند کشور مسلمان از جمله ایران، ترکیه، پاکستان و قطر 18 تا 21 دسامبر (27 تا 30 آذرماه) برگزار می گردد.

ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در این باره گفته است: در اجلاس سران کوالالامپور 2019 مهمترین چالش های کشورهای اسلامی مورد بحث و آنالیز رهبران جهان قرار می گیرد.

نخست وزیر مالزی در یک ویدئو که در صفحه شبکه اجتماعی خود منتشر نموده است، اضافه کرد: جهان اسلام دارای مسائل متعددی است و رهبران کشورهای اسلامی دراجلاس سران کوالالامپور، برای طرح دیدگاهها، نظرات و بحث و آنالیز راهکارهای برطرف چالش های کشورهای مسلمان گردهم می آیند.

وی با اشاره به بخشی از مسائل مسلمانان گفت: شرایط مسلمانان در شرایط کنونی به مرحله ای رسیده است که در هر کجای جهان که قرار دارند مورد ستم قرار می گیرند.

نخست وزیر مالزی اضافه کرد: مسلمانان به عنوان تروریست معرفی می شوند و اکنون احساس ترس از اسلام وجود دارد و برای همه کاملاً واضح است که اوضاع درحال بدتر شدن است.

وی ابراز امیدواری کرد اجلاس کوالالامپور گامی در جهت یافتن راه چاره های جدید برای مسائل تأثیرگذار درجهان اسلام و یاری به بهبود اوضاع برای مسلمانان و کشورهای اسلامی باشد.

به گزارش ایرنا، ماهاتیر محمد که کشورش میزبان برگزاری اجلاس سران کوالالامپور است، در این ویدئو فیلم به عنوان رئیس این اجلاس به رهبران شرکت نماینده دراین اجلاس، پیش از برگزاری آن خوشامد گفت.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، شیخ تمیم حمد آل ثانی امیر قطر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، عمران خان نخست وزیر پاکستان از جمله رهبرانی هستند که قراراست در اجلاس سران کوالالامپور شرکت نمایند.

این اجلاس چهار روزه قرار است از چهارشنبه هفته جاری در مرکز همایش های کوالالامپور فعالیت خود را شروع کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 596

به "شروع اجلاس سران کوالالامپور 2019 از چهارشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع اجلاس سران کوالالامپور 2019 از چهارشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید