آلمان و فرانسه در اعتراض به آمریکا مذاکرات اصلاح WHO را ترک کردند

به گزارش مجله جاودان، منابع خبری آدینه گفته اند آلمان و فرانسه در اعتراض به کوشش آمریکا برای به عهده دریافت رهبری طرح اصلاح سازمان جهانی بهداشت مذاکرات را ترک نموده اند.

آلمان و فرانسه در اعتراض به آمریکا مذاکرات اصلاح WHO را ترک کردند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری روز آدینه گفته اند آلمان و فرانسه گفت وگوها در مورد اصلاح ساختار سازمان جهانی بهداشت (WHO) را ترک نموده اند.

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر به نقل از سه منبع اضافه کرد آلمان و فرانسه از کوشش های واشنگتن برای به عهده دریافت رهبری این مذاکرات، علی رغم خروج از سازمان جهانی بهداشت ناخرسندند.

این اتفاق شکستی دیگر برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قلمداد می گردد. واشنگتن ریاست دوره ای گروه 7 را به عهده دارد و امیدوار بود در قالب بیانیه ای مشترک در ماه سپتامبر(یک ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) به ترسیم نقشه راهی برای ایجاد اصلاحات ساختاری در WHO بپردازد.

ایالات متحده آمریکا در ماه جولای با صدور اطلاعیه ای سازمان جهانی بهداشت را از تصمیم خود برای خروج از این سازمان آگاه کرد. دونالد ترامپ این سازمان را به حمایت از چین و مدیریت ضعیف بیماری کووید-19 متهم کرد.

سازمان جهانی بهداشت اتهامات آمریکا را رد نموده است. دولت های اروپایی نیز، البته با لحنی بسیار نرم تر از آمریکا از سازمان جهانی بهداشت انتقاد نموده اند.

خبرگزاری رویترز نوشته پاریس و برلین گفته اند مذاکرات را به دلیل کوشش آمریکا برای سلطه بر مذاکرات ترک نموده اند.

یک مقام ارشد اروپایی گفت: هیچ کس نمی خواهد طرح کلی اصلاحات را از کشوری بگیرد که خودش از سازمان جهانی بهداشت خارج شده است.

وزرای بهداشت فرانسه و آلمان در گفت وگو با رویترز تأیید نموده اند که این دو کشور با اینکه آمریکا رهبری این مذاکرات را به عهده بگیرد مخالف هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1150

به "آلمان و فرانسه در اعتراض به آمریکا مذاکرات اصلاح WHO را ترک کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان و فرانسه در اعتراض به آمریکا مذاکرات اصلاح WHO را ترک کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید