آمادگی مشروط دوحه برای حل بحران با 4 کشور عربی

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر خارجه قطر به مناسبت چهارمین سال محاصره دوحه از سوی 4 کشور عربی عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین در مصاحبه با روزنامه لوموند چاپ فرانسه بیان کرد که دوحه آمادگی مشروط برای حل بحران با این 4 کشور را دارد.

آمادگی مشروط دوحه برای حل بحران با 4 کشور عربی

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

وی با بیان اینکه شورای همکاری خلیج فارس فلج است، گفت: قطر همچنان آماده دستیابی به راه چاره بحران با عربستان، امارات، بحرین و مصر است، مشروط بر آنکه حاکمیت قطر یا قانون بین المللی نقض نشود.

وزیر خارجه قطر در ادامه گفت: محاصره دوحه به کشورهای حاشیه خلیج فارس-کشورهایی که همچنان فلج هستند- خسارت وارد کرد. اختلافات سیاسی به مثابه مانعی بر سر راه تحقق منافع ملت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی اظهار داشت که رفتار 4 کشور عربی از ابتدا غیرقانونی بود و ما شکوائیه ای به دادگاه کیفری بین المللی و سازمان بین المللی هوانوردی ارائه نموده و امیدوار هستیم که حریم هوایی خود را دوباره به دست آوریم.

وزیر خارجه قطر درباره طرح های مطرح شده در مورد حل بحران دوحه بیان کرد که کوشش های اجرا شده در سال گذشته با وجود حصول بعضی پیشرفت ها، پیروز نبود و به نظر می رسد که طرف مقابل تمایلی برای ورود به گفتگوهای حقیقی ندارد.

عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات از خرداد ماه سال 1396 تا به امروز روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع نموده اند و این کشور را از نظر زمینی و هوایی تحت محاصره قرار داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 988

به "آمادگی مشروط دوحه برای حل بحران با 4 کشور عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی مشروط دوحه برای حل بحران با 4 کشور عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید