اتحادیه اروپا با رهبران تفلیس توافق نامه امضا کرد

به گزارش مجله جاودان، شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت اتحادیه برای انتها دادن به بحران سیاسی در گرجستان، توافق نامه ای را با این کشور قفقاز جنوبی امضا نموده است.

اتحادیه اروپا با رهبران تفلیس توافق نامه امضا کرد

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

میشل در توییتر خود نوشت: توافق در گرجستان؛ به رهبران سیاسی که برای برون رفت از بحران جاری، توافق نامه را امضا کردند، تبریک می گویم.

او درباره مفاد و جزئیات این توافق نامه چیزی نگفته اما در ادامه توییت خود خطاب به رهبران سیاسی گرجستان نوشته است: شما منافع مردم را در درجه اول قرار دادید و دموکراسی را در اولویت گذاشتید.

به گزارش یورونیوز شارل میشل پیش از همرسان کردن این توییت، در نشستی مجازی با سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهوری گرجستان مصاحبه نموده بود.

طرفداران اپوزیسیون گرجستان طی هفته های گذشته با راهپیمایی در خیابان های پایتخت، تفلیس خواستار آزادی سیاستمدار مخالف، نیکا ملیا شده و همچنین خواستار برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی پس از انتخابات جنجالی سال گذشته شدند.

پلیس گرجستان در ماه فوریه گذشته با حمله به دفتر ملیا، رئیس حزب جنبش ملی متحد از جناح اپوزیسیون درگیری با طرفدارانش، او را بازداشت کرد. ملیا متهم به تحریک خشونت در اعتراضات خیابانی ژوئن 2019 است، اتهامی که وی آن را دارای انگیزه های سیاسی خوانده و رد نموده است.

پرونده ملیا باعث شد تا گرجی گاخاریا، نخست وزیر گرجستان در 18 فوریه گذشته از سمت خود کناره گیری کند. او همزمان هشدار داد که بازداشت این سیاستمدار مخالف می تواند اختلافات سیاسی در این کشور 3.7 میلیون نفری را تشدید کند.

حزب حاکم رؤیای گرجستان در انتخابات پارلمانی اکتبر گذشته پیروز شد، اما مخالفان می گویند که این انتخابات با تقلب و تخلف همراه بوده و نتایج آن را نمی پذیرند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1596

به "اتحادیه اروپا با رهبران تفلیس توافق نامه امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا با رهبران تفلیس توافق نامه امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید