استاندار سیستان وبلوچستان: جهش بودجه ای سالهای اخیر استان نویدبخش آینده ای روشن است

به گزارش مجله جاودان، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در گذشته استان ما از نظر تخصیص بودجه جزو استان های آخر کشور بود که با تلاش اجرا شده طی سال های اخیر و هماهنگی و تلاش مسئولین فعلی خوشبختانه جهش بودجه ای استان نوید بخش آینده ای روشن توأم با توسعه برای استان است.

استاندار سیستان وبلوچستان: جهش بودجه ای سالهای اخیر استان نویدبخش آینده ای روشن است

احمد علی موهبتی پس از بازدید از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل امور مالی استان در نشست با مدیرکل و کارکنان این اداره کل ضمن از همه متولیان حوزه مالی و اعتباری استان خاطر نشان کرد: با هماهنگی و همکاری خوبی که بین استانداری پ دستگاههای حوزه مالی و بودجه ای استان بود، علی رغم همه مسائلی که در کشور وجود داشت خوشبختانه هیچ گونه چالشی در حوزه مالی و اعتباری نداشتیم.

استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: با وجود این هماهنگی، اگر همه تلاش کنند و منیت ها را کنار بگذارند، حتما آینده بهتر از این هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرایط استان از نظر تخصیص بودجه و اعتبارات در سال 98 مطلوب بود، گفت: امسال با مسائلی از قبیل سیل اخیر جنوب استان روبرو بودیم که البته باران رحمت الهی موجب شد؛ سیل همدلی، مهر و محبت هم وطنان و تغییر نگاه مسئولین کشوری از نظر تخصیص اعتبارات به استان را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه گذاران افزود: نوع رفتار ما از امروز باید در راستای جذب سرمایه گذار به منظور ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و افزایش سهم استان در تولید ملی باشد.

موهبتی ادامه داد: در استان ما درآمد و نقدینگی بالاست اما متاسفانه پول سرمایه داران در سایر نقاط هزینه و سرمایه گذاری می شود لذا باید تلاش کنیم با ایجاد مرکز سرمایه گذاری؛ ضمن از بین بردن سرگردانی سرمایه گذاران با گردش مالی، موجبات رونق و توسعه استان فراهم شود.

کننده عالی دولت در سیستان و بلوچستان شرح داد: کشور ما امسال با مسائل طبیعی از قبیل سیل گرفتار بود و اکنون نیز بیماری کرونا که اقتصاد همه کشور ها را تحت تاثیر قرار داده و کشور ما را که سال ها مورد تحریم ظالمانه دشمنان واقع شده است، در حوزه مالی دچار چالش هایی کرده است.

موهبتی یادآور شد: البته با وجود همه این مسائل در سیستان و بلوچستان در حوزه آموزش و پرورش، گازرسانی و توجه به بازآفرینی شهری اقدامات خوبی انجام شده و در بین بخش بزرگی از اقشار ضعیف جامعه امید و انگیزه ایجاد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به منظور حفظ سلامت همکاران در حوزه مالی دستگاههای اجرایی پیشنهاد دادیم؛ سال بودجه ای اعتبارات عمرانی به 31 شهریورماه 99 تغییر کند که امیدواریم در بخش اعتبارات هزینه ای نیز با تاخیر یک تا دو ماهه گام مثبتی در جهت حفظ سلامت کارکنان حوزه مالی برداشته شود.

وی در سرانجام با ابراز خرسندی از راهیابی ورزشکار سیستانی و بلوچستانی به مسابقات جهانی المپیک برای اولین بار در تاریخ استان گفت: این نتیجه خوب؛ حاصل کمک و پشتیبانی زیرساخت های ورزشی استان و توجه به همه امور در جای خودش است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 915

به "استاندار سیستان وبلوچستان: جهش بودجه ای سالهای اخیر استان نویدبخش آینده ای روشن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار سیستان وبلوچستان: جهش بودجه ای سالهای اخیر استان نویدبخش آینده ای روشن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید