اعلام انزجار نویسنده معروف از سیاست های مهاجرتی انگلیس

به گزارش مجله جاودان، هیلاری منتل نویسنده معروف انگلیسی از سیاست های مهاجرتی دولت بوریس جانسون اعلام انزجار کرد و گفت: شرمسارم که در انگلیس زندگی می کنم.

اعلام انزجار نویسنده معروف از سیاست های مهاجرتی انگلیس

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، هیلاری منتل نویسنده معروف انگلیسی که دو جایزه بوکر را در کارنامه دارد، در یک گفت وگوی مفصل با روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا اذعان کرد از رفتار دولت انگلیس با مهاجران و پناهجویان شرمنده است و میخواهد با اخذ شهروندی ایرلند دوباره اروپایی گردد.

وی گف : چهره زشت بریتانیای معاصر را آن جا دیدیم که مردم در سواحل از پناهجویان خسته سوءاستفاده می کردند. این رفتارها آدم را خجالت زده می نماید. بعلاوه از این که در کشوری زندگی می کنم که با رای خود این دولت را سرکار آورده و سکان راهنمایی کشور را به آن سپرده، شرمنده هستم.

منتل درباره پیش بینی خود از آینده قدرت نرم انگلیس در دنیا هم گفت: دولت کنونی ما سیگنال های متناقض می فرستد، از یک طرف با غرور از بریتانیای دنیای می گوید و از طرف دیگر با قطع یاری های خارجی صندلی کشور را در دنیا پایین می آورد گویی که انگلیس یک کشور کوچک از کار افتاده است که نمی تواند سر قول خود بماند.

این نویسنده 69 ساله انگلیسی که اصالت ایرلندی دارد، در ادامه توضیح داد از محبوبیت نظام شاهنشاهی در انگلیس در عجب است و اضافه نمود: در یک نظام جمهوری راحت تر می توانستم نفس بکشم. دلم می خواست در داستان خانواده ام به عقب برگردم و شهروند ایرلند شوم. نقل مکان برنامه ریزی شده ما به علت شیوع کرونا عقب افتاد. اگرچه جایی که الان زندگی می کنم را دوست دارم اما حس می کنم ضروری است ساکم را جمع کنم و دوباره اروپایی شوم.

هیلاری منتل متولد 1953 و دانش آموخته دانشگاه شفیلد است. او برای دو رمان تاریخی تالار گرگ و مجرمان را بیاورید در سال های 2009 و 2011 جایزه من بوکر را از آن خود کرد. منتل که جوایزی دیگری چون والتر اسکات را هم در کارنامه حرفه ای خود دارد از مشهورترین چهره های رمان تاریخی در دهه های نخست قرن بیست و یکم محسوب می گردد.

منتل در تالار گرگ سرنوشت ملکه کاترین شاهزاده اسپانیایی را روایت کرد و پس از آن در مجرمان را بیاورید به توضیح روزگار آن بولین پرداخت. او در سومین جلد از سه گانه تاریخ انگلیس خود به توضیح ادامه ماجرا می پردازد و روزهای زندگی تامس کرامول و البته هنری هشتم پادشاه بلهوس و دمدمی مزاج انگلستان را به زبان رمان روایت می نماید و بخشی از تاریخ پر از رمز و راز انگلستان و سرگذشت خاندان تئودور را با چاشنی ماجراهایی از عشق، حسادت، خیانت و جنایت توضیح می دهد.

این نویسنده سال های پایانی زندگی کرامول، پسری گمنام را که با دسیسه و قربانی کردن دیگران تا بالاترین پله های قدرت پا گذاشت به تصویر می کشد. کرامول، در جدال میان گذشته و اکنون ایستاد: میان آینده پادشاهی و نگاه آدمی معمولی. در همان زمان ملتی می خواهد آینده خود را در گرماگرم این جدال، کینه ورزی و بی رحمی بسازد.

رمان نور و آینه همچون دو کتاب قبلی این سه گانه، به قلم علی اکبر قاضی زاده به فارسی برگردانده شده و کتابسرای تندیس آن را منتشر نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1806

به "اعلام انزجار نویسنده معروف از سیاست های مهاجرتی انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام انزجار نویسنده معروف از سیاست های مهاجرتی انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید