افتتاح مرکزرشد واحدهای فناور گرمسار، فعالیت 281واحد فناور در سمنان

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران، سید محمد اسماعیل جلالی بعد ازظهر پنج شنبه در آئین افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور گرمسار به عنوان یکی از زیر مجموعه های پارک علم و فناوری استان سمنان، با حضور مدیرعامل مجمع خیران حامی فناوری کشور و مسئولان شهرستانی، مساحت زمین مرکز رشد گرمسار را دو هزار مترمربع و زیربنای آن را 830 مترمربع اعلام نمود و بیان داشت: این ساختمان ظرفیت استقرار 21 واحد فناور را دارد.

افتتاح مرکزرشد واحدهای فناور گرمسار، فعالیت 281واحد فناور در سمنان

وی اضافه نمود: برای احداث این پروژه بیش از 12 میلیارد ریال و برای تجهیز اداری آن یک میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده که این مبلغ از محل درآمدهای اختصاصی پارک و اعتبارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور تامین شده است.

8 پارک علم و فناوری در استان سمنان وجود دارد

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه بیشترین تعداد 31درصد واحد فناور مستقر در مرکز رشد گرمسار در حوزه مکانیک هستند، گفت: حوزه های مکاترونیک با 25 درصد، کشاورزی 13 درصد، صنایع غذایی 13 درصد، فناوری اطلاعات 12 درصد و معدن با شش درصد در رده های بعدی از این حیث قرار دارند.

جلالی تعداد مراکز رشد پارک علم و فناوری استان سمنان را هشت مرکز مطرح نمود و اضافه نمود: ساختمان مراکز رشد شاهرود، دامغان و گرمسار تملیکی است و ساختمان مراکز رشد مهدیشهر، سرخه، سمنان و دکترحسابی سمنان استیجاری، همچنین ساختمان مرکز رشد مهدیشهر نیز توسط خیر مهدیشهری درحال ساخت است که پیشرفت خوبی داشته است.

وی درباره مسائل این پارک ها نیز اضافه نمود: زمین مرکز رشد واحدهای فناور مهدیشهر به مساحت 671 مترمربع توسط سازمان مسکن و شهرسازی واگذار شده که در حال اخذ پروانه ساختمانی هستیم اما برای ساخت ساختمان مرکز رشد سرخه، سه هزار مترمربع زمین مورد احتیاج است که تاکنون به پارک اختصاص نیافته است همچنین از سوی دیگر برای احداث مرکز فناور سمنان پنج هزار متر زمین احتیاج است تا سه هزار و 435 متر بنای مرکز در آن ساخته گردد که متاسفانه علی رغم پیگیری های مستمر اجرا شده، تاکنون برای احداث این مرکز زمینی به پارک اختصاص داده نشده است.

281واحد فناور در پاک علم و فناوری سمنان وجود دارد

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان تعداد کل واحدهای فناور مستقر و خروج یافته مراکز رشد این پارک را 281 واحد فناور ذکر کرد و گفت: از این تعداد 135 واحد فناور متعلق به مرکز رشد شاهرود، 42 واحد فناور متعلق به مرکز رشد دامغان، 52 واحد فناور متعلق به مرکز رشد سمنان، 32 واحد فناور متعلق به مرکز رشد گرمسار و 20 واحد فناور متعلق به مرکز رشد مهدیشهر است.

جلالی درباره اهمیت پارک های علم و فناوری، شرح داد: راه رسیدن به توفیق در جامعه امروز ایران توجه به حوزه علم و فناوری است چرا که امروز نفت، معادن و منابع طبیعی تاکنون خیلی یاری نکرده اند و امیدواریم از این پس راستا درستی را انتخاب کنیم از سوی دیگر بیشتر مجموعه هایی که در کشور فعال هستند با بودجه دولت اداره می شوند و 85 درصد بودجه کشور صرف فعالیت های جاری دولت می گردد که این لازمه سرمایه گذاری بخش خصوصی را بیش از پیش نشان می دهد.

وی از عدم اختصاص بودجه به بخش علم و فناوری در سفر رییس جمهور به استان سمنان انتقاد کرد و توضیح داد: در سفر اخیر رییس جمهور به استان بیش از 900 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد، اما علی رغم هم صدایی که برای یاری به حوزه فناوری در کشور وجود دارد، حتی یک ریال برای حوزه فناوری استان در نظر گرفته نشد.

ساختمان مرکز رشد فناور شهمیرزاد اهداء شد

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان همچنین از اهدای ساختمان مرکز رشد فناور شهمیرزاد توسط یکی از خیران اطلاع داد و گفت: مساحت زمین ساختمان مرکز رشد شهمیرزاد 806 مترمربع و ارزش این زمین حدود 15 میلیارد ریال است که مساحت ساختمان در دست احداث در آن دوهزار و 50 مترمربع است.

جلالی با بیان اینکخ امیدواریم این ساختمان تا اسفند امسال به اتمام برسد، اضافه نمود: تاکنون بیش از 17 میلیارد ریال توسط این خیر هزینه شده و این بنا بیش از 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است همچنین 13 میلیارد ریال دیگر اعتبار برای تکمیل این پروژه احتیاج است.

وی در ادامه به پردیس مرکزی شاهرود هم اشاره نمود و شرح داد: این پروژه در زمینی به مساحت 32 هکتار واقع شده که تاکنون شش هزار و 500 مترمربع بنای قابل بهره برداری در آن ساخته شده و 15هزار و 500 مترمربع نیز در دست احداث است.

وقف در راه علم جهت دهی شوند

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان به ضرورت جهت دهی خیریه برای حمایت از فناوری اشاره نمود و گفت: در رتبه بندی کشورهای دنیا بر اساس یاری های خیریه میانمار، آمریکا، نیوزلند، کانادا، استرالیا، انگلیس، هلند، سریلانکا و ایرلند در رده های اول تا نهم قرار دارند و ایران در رده سی و دوم این رده بندی قرار گرفته است.

جلالی اضافه نمود: اگر یاری های خیریه کشورهای دنیا را نسبت به فراوری ناخالص ملی آنالیز کنیم درمی یابیم آمریکا، نیوزلند، کانادا، انگلیس در رده های اول تا چهارم قرار دارند و ایران در بین 26 کشور اول از این حیث نیست.

وی همچنین تاسیس موسسه گسترش زیرساخت های فناوری در پارک علم و فناوری استان سمنان را به همین دلیل بیان کرد و بیان داشت: امیدواریم از این طریق بتوانیم به امور تامین زیرساخت فناوری، اشتغال زایی و کارآفرینی بیشتر بپردازیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 482

به "افتتاح مرکزرشد واحدهای فناور گرمسار، فعالیت 281واحد فناور در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح مرکزرشد واحدهای فناور گرمسار، فعالیت 281واحد فناور در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید