خاورمیانه در رشد صنعت گردگشری بین المللی در سال 2018 پیشتاز شد

به گزارش مجله جاودان، خاورمیانه پیشتاز رشد گردشگری

منطقه خاورمیانه پیشتاز رشد گردشگری در سال 2018 میزان رشدی به اندازه 10 درصد را در گردشگری بین المللی نشان داده است. بر اساس گزارشات تعداد گردشگران بین المللی در سال 2018 افزایش چشمگیری را تجربه نموده است. بر اساس آنچه سازمان دنیای گردشگری (WTO) در سال 2018 میلادی اعلام نموده است، مجموعا 1.4 میلیارد گردشگر بین المللی در سراسر دنیا سفر نموده اند که این مقدار در مقایسه با سال 2017 میلادی رشد 6 درصدی را نشان می دهد. بر اساس چشم انداز بلند مدتی که توسط سازمان دنیای گردشگری در سال 2010 انتشار یافت، تعداد 1.4 میلیارد گردشگر بین المللی برای سال 2020 در نظر گرفته شده بود، بنابراین رشد این صنعت در سال های اخیر باعث شده تا آمارهای گردشگری به میزان دو سال از پیش بینی های مورد انتظار جلوتر باشد. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این مطلب بیشتر بدانیم.

خاورمیانه در رشد صنعت گردگشری بین المللی در سال 2018 پیشتاز شد

منطقه خاورمیانه پیشتاز رشد گردشگری در سال 2018 میزان رشدی به اندازه 10 درصد را در گردشگری بین المللی نشان داده است. پس از خاورمیانه، آفریقا با رشد 7 درصدی و منطقه آسیا پاسیفیک و اروپا هر کدام با 6 درصد رشد قرار گرفته اند. همچنین گفتنی است حضور گردشگران خارجی در منطقه آمریکا رشدی معادل 3 درصد را ثبت نموده که این میزان پائین تر از میانگین جهانی است. زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل، رشد گردشگری در چند سال اخیر را نشانی از قدرتمند بودن محرکه های رشد مالی و توسعه در زمینه گردشگری دانسته و گفت: مسئولیت ما این است که این صنعت را به شکلی پایدار مدیریت کنیم تا کشورها به منفعت واقعی از این توسعه به وسیله اشتغال زایی و کارآفرینی در آن دست یابند و هیچ کس جا نماند. به همین دلیل است که تمرکز سازمان جهانی گردشگری در سال 2019 بر روی آموزش، مهارت ها و ایجاد اشتغال است.

حضور گردشگران بین المللی در اروپا به 713 میلیون نفر در سال 2018 افزایش یافته که رشد 6 درصدی در مقایسه با این آمار را در سال 2017 نشان می دهد. اگر بخواهیم با جزییات بیشتری به آن نگاه کنیم جنوب اروپا و مدیترانه مقدار 7 درصد، شرق و مرکز اروپا 6 درصد و غرب اروپا نیز 6 درصد رشد را در مقایسه با سال گذشته نشام می دهد. البته که منطقه شمال اروپا به دلیل کاهش در تعداد توریست های خارجی در بریتانیا رشدی در مقایسه با سال 2017 نداشته است. آسیاپاسیفیک نیز در مجموع میزبان 343 میلیون نفر و رشد 6 درصدی بوده است. جزییات آن نیز به ترتیب در منطقه جنوب شرقی آسیا 7 درصد، شمال شرق آسیا 6 درصد و جنوب آسیا 5 درصد رشد داشته اند. بخش اقیانوسیه نیز رشد متوسط 3 درصدی را در جذب گردشگران بین المللی ثبت نموده است. این آمار نشان می دهد که خاورمیانه پیشتاز رشد گردشگری بوده است.

از طرف دیگر 217 میلیون نفر نیز در سال گذشته میلادی، منطقه آمریکا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند که رشد 3 درصدی را برای این منطقه نسبت به سال گذشته ایجاد نموده اند. اگر بخواهیم به صورت جزیی تر به آن نگاه کنیم آمریکای شمالی با رشد 4 درصدی پیشتاز و پس از آن آمریکای جنوبی با رشد 3 درصدی قرار گرفته است. منطقه آمریکای مرکزی و کارائیب نیز رشد منفی 2 درصد را به ثبت رسانده که مهم ترین دلیل آن توفان های بسیار شدید ایرما و ماریا در سپتامبر 2017 بوده است. منطقه خاورمیانه پیشتاز رشد گردشگری با افزایش 10 درصدی تعداد گردشگران نسبت به سال 2017 بهترین عملکرد را به نام خود ثبت نموده است. تعداد توریست های خارجی که به این منطقه وارد شده اند به 67 میلیون نفر در سال 2018 رسیده است.

با توجه به روندی که تاکنون از چشم انداز مالی و شاخص اطمینان سازمان جهانی گردشگری پیش بینی می گردد، تعداد گردشگران بین المللی در سال 2019 نیز 3 تا 4 درصد رشد را تجربه خواهد نمود و همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد. رئیس سازمان جهانی گردشگری در انتهای سخنان خود اظهار داشت که فناوری های دیجیتالی، مدل های کسب و کار جدید، سفرهای ارزان تر و همچنین تغییرات اجتماعی جامعه شکل دهنده صنعت گردشگری در سال 2019 خواهد بود که مقاصد گردشگری و شرکت های مسافرتی می بایست خود را با شرایط آن هماهنگ نموده تا بتوانند در عرصه رقابت در این صنعت باقی بمانند. امیدوار هستیم تا در سال 2019 نیز بتوانیم صندلی خاورمیانه پیشتاز رشد گردشگری را بدست آوریم.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 141

به "خاورمیانه در رشد صنعت گردگشری بین المللی در سال 2018 پیشتاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاورمیانه در رشد صنعت گردگشری بین المللی در سال 2018 پیشتاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید