افزایش 4 برابری ظرفیت حمل ونقل زمینی ایران با یونان تا 3 سال آینده

به گزارش مجله جاودان، دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان گفت: اجلاسیه حمل و نقل ایران و یونان با هدف تسهیل مراودات تجاری در سطح مدیران وکارشناسان ارشد وزارت راه و شهرسازی در زمینه حمل و نقل زمینی، دریایی،ریلی و هوایی با طرف های یونانی در آتن برگزار می گردد.

افزایش 4 برابری ظرفیت حمل ونقل زمینی ایران با یونان تا 3 سال آینده

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

مجید موافق قدیری در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران با اعلام این خبر اضافه کرد: کالا و محصولاتی که قرار است در بازارهای جهانی رقابت کنند باید دارای قیمت مناسب باشند و مسئله حمل ونقل در قیمت تمام شده کالا نقشی اساسی دارد.

عضو هیئت کنندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: امروزه حمل ونقل بین المللی جاده ای به عنوان یکی ازمهم ترین شاخص های توسعه مالی در کشورهای جهان به حساب می آید، که یونانی ها بعد از المپیک 2004 آتن در این زمینه دارای بالاترین استانداردهای جهان و تجربیات ارزشمندی هستند که می توان از آن بهره مند شد.

وی با بیان اینکه مسائل و مسائل بخش حمل و نقل با کشور یونان تا چند ماه آینده مرتفع می گردد، گفت: در ماه های آینده نشستی در سطح مدیران وکارشناسان ارشد وزارت راه و شهرسازی در زمینه حمل و نقل زمینی، دریایی،ریلی و هوایی با طرف های یونانی در آتن برگزار و مسائل و موضوعات مختلف این بخش به بحث گذاشته خواهد شد.

افزایش 4 برابری ظرفیت حمل و نقل زمینی با یونان در سه سال آینده

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان گفت: سالیانه بیش از 1000 کامیون ایرانی به کشور یونان کالا حمل نموده که در نظر داریم با تسهیل موانع حمل و نقل و افزایش تجارت با کشور یونان تا سه سال آینده به 4000 کامیون در سال برسد.

موافق قدیری در ادامه گفت: سال ها است که ازکشتی های یونانی به دلیل قیمت مناسب و امنیت کالا در خطوط کشتیرانی ما استفاده می گردد که با برگزاری این اجلاسیه و برطرف موانع تردد مالکان کشتی یونانی در ایران افزایش خواهد یافت.

وی یاد آورشد: افتتاح خط مستقیم هوایی آتن -تهران و بالعکس باعث کاهش زمان و قیمت تمام شده هزینه های تجاری بازرگانان کشورمان شده است.

این فعال مالی در ادامه اضافه کرد: یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی که برای اتاق مشترک بازرگانی ایران - یونان مهم به حساب می آید، استفاده از کارت آ.ت.آ برای ورود موقت کالا به منظور بازاریابی و یا حضور در نمایشگاههای بین المللی است. درسیستم آ.ت.آ شخص یا شرکت می تواند بدون پرداخت ضمانت حقوق وعوارض گمرکی کالایی را بطور موقت به کشوری وارد و پس از مدت زمانی یعنی که نباید از یکسال تجاوز کند اقدام به خروج کالا کنند.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان گفت: باتوجه به مقررات و آئین نامه جدید که در کشورهای اتحادیه اروپا به مورد اجرا گذاشته است و کشور یونان نیز در راستای این تحول درحال همسو نمودن مقررات خود است ، حائز اهمیت بود که مسئولین امردرکشورمان نیز این تحولات را مورد آنالیز قرارداده و با برگزاری این نشست در نظر دارند تاحمل ونقل بین المللی کشور بدلیل عدم تطبیق پذیری با توقف یا مسائل هزینه بر در مسیرهای ترانزیتی در اروپا و یونان روبرو نگردد.

موافق قدیری اضافه کرد: ارسال پیش اظهاریه الکترونیکی کالا از سوی شرکت های حمل ونقل قبل از ورود یا خروج کامیون از اتحادیه اروپا، رعایت مقررات مربوط به زمانبندی رانندگی واستراحت رانندگان ، تردد کامیون های با استاندارد یورو4و5 در بعضی از حومه های شهری ، گواهی سلامت راننده و اخذ کدثبتی نزد یکی از گمرکات اروپایی از عمده مواردی است که در زمینه حمل و نقل جاده ای در این اجلاسیه طرح می گردد ولازم است شرکت های حمل ونقل و صاحبان کالا بیش از گذشته به آن توجه کنند.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 970

به "افزایش 4 برابری ظرفیت حمل ونقل زمینی ایران با یونان تا 3 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 4 برابری ظرفیت حمل ونقل زمینی ایران با یونان تا 3 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید