اقتباس کارگردان شنای پروانه از سالتوی مهدی افروزمنش

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران ، مهدی افروزمنش پاییز سال 99 در قراردادی با فیلیمو، حق اقتباس رمان سالتو را به آنها واگذار کرد. حال این طور به نظر می رسد که فیلیمو نیز حق اقتباس را به محمد کارت داده تا او از روی رمان افروزمنش، سریالی چند قسمتی بسازد؛ سریالی که در حال حاضر بازیگران اصلی آن انتخاب شده اند و اثر در مرحله پیش فراوری است.

اقتباس کارگردان شنای پروانه از سالتوی مهدی افروزمنش

سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت و تهیه نمایندگی سید مازیار هاشمی، به زودی با اخذ مجوزهای قانونی پیش فراوری رسمی خود را برای پخش در شبکه نمایش خانگی شروع می نماید. پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی بازیگران گزیده کاری که هر دو سال هاست بازی در سریالی را نپذیرفته اند، در سریال یاغی نقش آفرینی خواهند کرد.

نگارش فیلمنامه این سریال توسط پدرام پورامیری، حسین دوماری و محمد کارت طی یک سال گذشته اجرا شده و مدتی ست به اتمام رسیده است. این تیم تجربه نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی شنای پروانه را نیز با یکدیگر در کارنامه خود دارد.

سالتو رمانی اجتماعی با درون مایه های جنایی و معمایی است. سالتو حکایت مردمی است که در پستوی تاریک شهر زندگی می نمایند، اما زنده نیستند. فشار زندگی و اختلاف طبقاتی دیگر رمقی برای این مردم باقی نگذاشته است. حتی اگر روزی یک ناجی افسانه ای پیدا گردد که بخواهد در دنیای جدیدی را به رویشان باز کند، حتما یا منافع شخصی در کار است یا کینه جویی و انتقام. این کتاب داستانی مرموز و معمایی دارد.

شخصیت های داستان افراد خیلی از دور از ذهن نیستند. همه آدم های معمولی هستند که در تعامل با هم و اوج دریافت درگیری ها، چهره تازه ای از خودشان نشان می دهند. سالتو دومین رمان مهدی افروزمنش است. رمان اول او تاول نام داشت و مجموعه داستان باران در مترو آخرین اثر داستانی منتشرشده از وی است که سال 1398 منتشر شد. ناشر همه آثار افروزمنش نشرچشمه است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1687

به "اقتباس کارگردان شنای پروانه از سالتوی مهدی افروزمنش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتباس کارگردان شنای پروانه از سالتوی مهدی افروزمنش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید