امکان بازدید مجازی از اماکن گردشگری شهر جهانی منبت فراهم شد

به گزارش مجله جاودان، خبرنگاران/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: این روزها که به علت شیوع کروناویروس سفر رفتن خطرناک شده است و تمامی رسانه ها و ستاد بحران توصیه به ماندن در خانه می نمایند، رسانه های مجازی می توانند بخشی از آن حس گشت و گذار و سفر در مناطق جدید را اغنا نمایند.

امکان بازدید مجازی از اماکن گردشگری شهر جهانی منبت فراهم شد

ابراهیم جلیلی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه امکان بازدید مجازی از اماکن دنیاگردی شهر دنیای مبلمان منبت فراهم شده است، اضافه کرد: اداره میراث فرهنگی ،دنیاگردی و صنایع دستی ملایر با ایجاد تور مجازی از 25 منطقه دنیاگردی شهرستان و آپلود بر روی سایت این اداره به آدرس malayercht.ir دنیاگردان را به دیدن مجازی ملایر دعوت می نماید.

وی اظهارکرد: در این سایت اطلاعات دنیاگردی ملایر به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده است همچنین با وارد شدن در بخش تور مجازی می توانند از اماکن به صورت 360 درجه بازدید نمایند.

جلیلی ادامه داد: در قسمت جاذبه های دنیاگردی اطلاعات کاملی از ابنیه های شهرستان گنجانده شده است بنابراین از تمام هموطنان دعوت به عمل می آید از این سایت بازدید نموده و نظرات خود را برای ما درج نمایند.

رئیس میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی ملایر در بخش دیگری با تأکید بر ممنوعیت پذیرش مسافر در ایام عید، گفت: با استناد به مصوبات جلسه ستاد استانی مدیریت کروناویروس که به ریاست استاندار برگزار گردید، در بند یک مصوبه مقرر شد کلیه مهمانسراهای دولتی، خانه مسافرها، مراکز اقامتی و ستاد اسکان ادارات غیر فعال شده و از پذیرش مسافر و دنیاگرد در ایام تعطیلات نوروزی ممانعت به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه موضوع معذوریت از پذیرش مسافر و دنیاگرد به صورت مکرر به وسیله کمیته اطلاع رسانی و صدا و سیمای مرکز استان تا عید اطلاع رسانی می گردد، گفت: با توجه به حساسیت موضوع و خطر جانی برای عموم مردم و جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک، تمامی اماکن تحت امر این اداره ملزم به رعایت مصوبات این جلسه و عدم پذیرش مسافر هستند و در صورت عدم رعایت به وسیله مبادی قانونی برخورد و پیگیری لازم انجام می گردد.

ابلاغ گواهی ثبت ملایر به عنوان شهر دنیای مبلمان منبت

این مقام مسئول در ادامه از ابلاغ گواهی ثبت ملایر به عنوان شهر دنیای مبلمان منبت اطلاع داد و گفت: با توجه به نامه ارسالی مورخ 30 بهمن ماه از سوی معاون صنایع دستی و هنرهای زیبای وزارت میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی، گواهی ملایر به عنوان شهر دنیای مبلمان منبت با امضا زری گرین لیز، رئیس شورای دنیای صنایع دستی ابلاغ شد.

جلیلی اضافه کرد: بنابراین ابلاغ ملایر به عنوان ملایر شهر دنیای مبلمان منبت در شورای صنایع دستی ثبت و در این گواهی گزارش شده که منبت در شهرستان ملایر ریشه ای کهن دارد و نقش مهمی درصنعت و جامعه ایفاد می نماید، امید است که شهر ملایر تعهد خود به عنوان یک شهر دنیای صنایع دستی، در زمینه گسترش مناسبات، و فعالیت­های بین المللی و برقراری ارتباط با شهرهای دیگر در شبکه شهرهای صنایع دستی برای همکاری در ارائه یک صندلی مشترک صنایع دستی دنیا را به انجام رساند.

وی بیان نمود: شهرهای ثبت شده، باید سالانه گزارشی در خصوص فعالیت ها و پروژه های خود به دبیرخانه بین المللی شورای دنیای صنایع دستی ارسال نمایند همچنین لوگوی شورای دنیای و دستورالعمل استفاده از آن نیز به ملایر به عنوان شهر صنایع دستی ابلاغ می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی ملایر توضیح داد: ستاد دائمی ارتقاء شاخص های شهر دنیای مبلمان منبت با بیش از 10 کمیته در حال تدوین است که پس از تایید، ابلاغ و کمتیه های مربوطه عملیاتی می گردد همچنین سالانه باید گزارش عملکرد شهرهای دنیای به شورای دنیای صنایع دستی ارسال گردد تا ملایر از لیست شهر دنیای صنایع دستی خارج نگردد.

جلیلی با بیان اینکه وزارتخانه میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی کشور تنها متولی صنایع دستی و هنرهای سنتی برای ثبت ملی و دنیای رشته های هنری است، گفت: این برند دنیای نقش بسزایی در رونق و حیات مالی شهرستان دارد و باید با همت جمعی در بخش حاکمیتی و در بخش خصوصی، برای حفظ و ارتقای این برند کوشش گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 913

به "امکان بازدید مجازی از اماکن گردشگری شهر جهانی منبت فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان بازدید مجازی از اماکن گردشگری شهر جهانی منبت فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید