انتخاب بیش از 23 هزار دانش آموز به عنوان سفیر سلامت

به گزارش مجله جاودان، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از انتخاب بیش از 23 هزار دانش آموز به عنوان سفیر سلامت در مدارس استان اطلاع داد.

انتخاب بیش از 23 هزار دانش آموز به عنوان سفیر سلامت

گلدانی مقدم با بیان اینکه سفیران سلامت دانش آموزی به دانش آموزان داوطلب و علاقه مند به فعالیت در حیطه های مختلف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی اطلاق می گردد گفت: هم اکنون 23 هزار و 500 دانش آموز در سطح استان به عنوان سفیر سلامت مشغول به فعالیت هستند.

او با اشاره به اینکه در حال برگزاری افتتاحیه سفیران سلامت در سطح مدارس استان هستیم اضافه کرد: 20 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی و 10 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه به عنوان سفیر سلامت انتخاب می شوند.

گلدانی مقدم اظهار کرد: حضور و مشارکت در کلاس های آموزشی، حضور نمایندگان سفیران سلامت در جلسات شورای مدرسه، انتقال مطالب آموخته شده به سایر دانش آموزان و آموزش فرهنگ صحیح تغذیه به سایر دانش آموزان از جمله وظایف سفیران سلامت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی توضیح داد: تقویت مدیریت سلامت محور مدارس، آموزش مفاهیم سلامت و توانمندسازی دانش آموزان، افزایش گرایش دانش آموزان به مشارکت در امور مربوط به پیشگری و خودمراقبتی و جلب مشارکت والدین و ایجاد پلی مستحکم بین خانه و مدرسه به منظور ارتقای سلامت از جمله اهداف طرح سفیران سلامت در استان است.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2183

به "انتخاب بیش از 23 هزار دانش آموز به عنوان سفیر سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب بیش از 23 هزار دانش آموز به عنوان سفیر سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید