انتقاد کمیسیون اروپایی از تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم2

به گزارش مجله جاودان، رئیس کمیسیون اروپایی ضمن حمایت از پروژه گازی نورد استریم2 انتقاد شدیدی به تحریم های آمریکا علیه این پروژه وارد کرد.

انتقاد کمیسیون اروپایی از تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم2

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در تبادل نظر با هفته نامه اشپیگل انتقاد شدیدی به تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم2 وارد نموده در عین حال گفت که البته این پروژه یک بعد سیاسی دارد و کمیسیون اروپایی با ابزاری که در اختیار دارد از علایق کشورهای شرق اروپا حمایت می نماید.

بعد از تصمیم اخیر ایالات متحده برای تحریم شرکت های مرتبط با پروژه گازی نورد استریم2 از آنجایی که نهایی شدن این پروژه به منظور تأمین انرژی اروپا برای اتحادیه اروپا و به ویژه آلمان اهمیت زیادی دارد مناقشات لفظی سخت و روزافزونی بین مقامات دو کشور شکل گرفته است .

تحریم های آمریکا در درجه اول بیشتر متوجه شرکت هایی خواهد بود که با کشتی های خود در لوله گذاری در دریای بالتیک فعالیت می نمایند. طبق لایحه تحریمی آمریکا مدیران ارشد این شرکت ها تحریم شده اند، حق ورود به آمریکا را ندارند و سپرده های بانکی آنها در آمریکا ضبط می شوند .

ترامپ روز آدینه 29 آذر برنامه دفاعی بودجه آمریکا را که تحریم خط لوله گازی نورداستریم2 و ترک استریم بخشی از آن بود امضا کرد. خط لوله نورد استریم2 گاز روسیه را به وسیله دریای بالتیک به آلمان انتقال خواهد داد. خط لوله ترک استریم نیز به وسیله دریای سیاه گاز روسیه را به ترکیه و از آنجا به اروپا انتقال خواهد داد .

خط لوله نورد استریم2 مرحله انتهای خود را طی می نماید و هم اکنون حدود 300 کیلومتر از این طرح توسط شرکت هلندی سوئیسی ال سیز در آب های دانمارک لوله کشی می گردد. اما این شرکت بعد از اعمال تحریم ها از پروژه نورد استریم2 کنار کشید. این شرکت اعلام نموده است که فعالیت آنها زمانی از سر گرفته خواهد شد که اطلاعات بیشتری از طرف نهادهای آمریکایی ارائه گردد .

ترامپ به شدت مخالف این پروژه گازی بوده و بارها از مقامات آلمانی خواسته است که این پروژه را اجرا ننمایند. رئیس جمهوری آمریکا گفته است که نورد استریم2 وابستگی آلمان و اروپا به گاز روسیه را بیشتر می نماید .

رئیس کمیسیون اروپایی در بخش دیگری از این تبادل نظر درباره مشارکت شرکت چینی هوآووی در پروژه نسل پنجم اینترنت آلمان و اروپا ابراز تردید نموده گفت: اگر این خطر وجود داشته باشد که داده های شهروندان و یا شرکت ها تحت این قانون ضبط گردد ما این را تحمل نمی کنیم.

وی تأکید کرد: اینترنت نسل پنجم و ششم یک فناوری مهم و حساس برای جابه جایی داده های امن در اروپا است. کمیسیون اروپایی می خواهد پیشنهادهایی را برای استانداردهای اروپایی ارائه دهد. یکی از این استانداردها باید این باشد که شرکت هایی که این تکنولوژی پیشرفته را به ما ارائه می دهند مستقل باشند و از طرف دولت های خود مجبور به اشتراک گذاشتن داده های خود نشوند.

وی در بخش دیگر تبادل نظر با هفته نامه اشپیگل به مسئله برگزیت پرداخته و درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات تجاری با انگلیس در دوران پسابرگزیت و دوران انتقالی کوتاهی که مقرر شده و تا انتها سال 2020 است ابراز تردید نموده گفت: این مسئله من را به شدت نگران نموده است، بنابراین زمان ما برای پرداختن به مسائلی که باید درباره آن مذاکره گردد بسیار کوتاه است.

وی تأکید کرد که در این مذاکرات نه تنها باید به مسائل تجاری بلکه باید به مسائل امنیتی و حقوق ماهیگیری هم پرداخته گردد.

فون درلاین در عین حال تأکید کرد: برگزیت تأثیرات منفی بر سیاست امنیتی و خارجی ما نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 652

به "انتقاد کمیسیون اروپایی از تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد کمیسیون اروپایی از تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید