انهدام پهپاد آمریکا تعیین کرد که با چه دقتی آسمان کشور رصد می گردد

به گزارش مجله جاودان، معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اقدام شبکه پدافند هوایی در انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا، گفت: این اقدام به خوبی تعیین کرد که با چه دقت و حساسیتی لحظه به لحظه آسمان کشورمان رصد می گردد.

انهدام پهپاد آمریکا تعیین کرد که با چه دقتی آسمان کشور رصد می گردد

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ نماینده ارتش در تبادل نظر با خبرنگار مهر، در مورد ضرورت تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش به عنوان یک نیروی مجزا، گفت: تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش یک ضرورت عملیاتی دارد اما به دلایل امنیتی نمی توانیم دلایل تغییر ساختار را اعلام کنیم. این اقدام بنا بر تدابیر صورت گرفت برای انجام بهتر مأموریت تشخیص داده شده که این تفکیک صورت بگیرد.

وی در مورد صندلی فعلی ایران اسلامی از لحاظ پدافند هوایی در سطح منطقه و جهان نیز گفت: ایران بالاترین سطح پدافند هوایی را در منطقه غرب آسیا دارد و توانسته خود را به عنوان یک قدرت برتر در حوزه پدافند هوایی در سطح جهان مطرح کند. البته این قدرت و توانمندی های دفاعی در حوزه دریایی، زمینی و دیگر حوزه ها نیز وجود دارد.

سیاری با اشاره به رونمایی و الحاق سامانه باور 373 به نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: تا پیش از فراوری باور 373 تجهیزاتی در برد بلند نداشتیم، البته از سامانه های 15 خرداد، سوم خرداد و همچنین سامانه کوشش استفاده می گردد اما باور 373 یک سامانه پدافندی برد بلند و قابل رقابت با نمونه های خارجی است.

معاون هماهنگ نماینده ارتش در ادامه توضیح داد: به برکت انقلاب اسلامی به دستاوردهای دفاعی، فنی و تخصصی بسیار پیشرفته ای دست یافته ایم، اما به فرموده فرماندهی معظم کل قوا به اینها بسنده نمی کنیم و می دانیم که علم و تکنولوژی در جهان به سرعت رو به پیشرفت است و ما نیز حتماً باید به دنبال توسعه و پیشرفت متناسب با نیازهایمان باشیم.

وی با اشاره به اقدام شبکه پدافند هوایی در انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا، گفت: این اقدام نشان دهنده قدرت شبکه پدافند هوایی کشور بود و به خوبی معین کرد که با چه دقت و حساسیتی لحظه به لحظه آسمان کشورمان رصد می گردد و چگونه پهپادی که وارد مرزهای هوایی کشورمان شده است را شکار می نمایند. اینها نشان دهنده ظرفیت بالای دفاعی و بازدارندگی کشور است.

سیاری اضافه نمود: فرزندان ملت ایران در نیروهای مسلح همیشه در حال رصد تحولات پیرامون کشور هستند به همین دلیل به محض عبور یک پرنده بسیار پیشرفته و رادار گریز آن را ردیابی و منهدم کردند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 323

به "انهدام پهپاد آمریکا تعیین کرد که با چه دقتی آسمان کشور رصد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انهدام پهپاد آمریکا تعیین کرد که با چه دقتی آسمان کشور رصد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید