انواع ماسک آبرسان صورت برای پوست چرب، خشک و مختلط

به گزارش مجله جاودان، آبرسانی پوست صورت با استفاده از مواد گیاهی و مفید برای پوست موجب افزایش مقاومت سلول های پوست در برابر پیری می شود. با گذشت سن از 30سالگی، پوست شروع به آسیب پذیر شدن و بروز چین چروک می کند که از این سن به بعد پوست نیاز به مراقبت بیشتری دارد. یکی از راه هایی که برای جلوگیری از بروز چین و چروک ها می توان انجام داد، آبرسانی به پوست و داشتن تغذیه سالم است. در آبرسانی پوست، از راه بیرونی رطوبت پوست را افزایش می دهند. با این روش رطوبت رسانی به سلول های لایه شاخی و تورژسانس افزایش یافته و سلول ها ورم کرده و در نهایت پوست شاداب تر می شود. انواع ماسک آبرسان صورت برای پوست چرب، خشک و مختلط را در این مطلب آموزش ببینید و در خانه تهیه کنید.

انواع ماسک آبرسان صورت برای پوست چرب، خشک و مختلط

در این مطلب می خوانید:

3 نوع ماسک آبرسان صورت برای پوست خشک

2 نوع ماسک آبرسان پوست مختلط

3 نوع ماسک آبرسان خانگی برای پوست چرب

3 نوع ماسک آبرسان صورت برای پوست خشک

ماسک آبرسان خانگی آووکادو و عسل

برای التیام پوست های خشک و کم آب در روزهای سرد؛ اگر جنس پوست تان خشک و کم آب یا دهیدراته است یکی از بهترین ماسک های خانگی برای شفافیت و مرطوب نگه داشتن پوست در فصل پاییز و زمستان میوه آووکادو است. آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد که سبب پیری و چروک شدن پوست می شوند محافظت می کنند. برای تهیه یکی از بهترین و قوی ترین ماسک های خانگی برای مراقبت و جوانسازی و شفاف و مرطوب کردن پوست صورت بهتر است به شیوه زیر عمل کنید:

  • آووکادو: نصف یک عدد
  • عسل طبیعی: یک قاشق چایخوری
  • روغن زیتون: یک قاشق چایخوری
  • ماست: یک قاشق غذاخوری

روش تهیه: ابتدا مغز آووکادو را از پوست و هسته جدا و آن را له کنید. بعد از این که یک پوره آووکادو به دست آوردید عسل، روغن زیتون و ماست را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام مواد با هم ترکیب شوند. ماسک به دست آمده را با یک برس تمیز روی پوست صورت و گردن بمالید و 15 تا 20 دقیقه زمان بدهید تا روی پوست بماند و سپس با آب ولرم بشورید. در همان نخستین بار استفاده از این ماسک شفافیت و رطوبت پوست را به وضوح حس می کنید.

ماسک آبرسان صورت تخم مرغ برای پوست خشک

در یک شیرجوش 4 قاشق غذاخوری آب را به همراه 2 قاشق چای خوری عسل روی حرارت خیلی کم گرم کنید و آن را هم بزنید تا کاملا یک دست و رقیق شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و حدود250 میلی لیتر شیر و 2 زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید. این مخلوط را در یک ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. می توانید این مخلوط را به صورت تان بمالید و اجازه دهید حدود 20 تا 30 دقیقه باقی بماند و سپس صورت تان را آب بکشید. روزانه 2 بار صبح و شب این عمل را تکرار کنید.

بیشتر بدانید: 8 نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای رفع تمام مسائل پوستی

استفاده از روغن نارگیل برای پوست خشک

روغن نارگیل یکی از بهترین مواد برای درست کردن ماسک های خانگی برای شفاف و مرطوب کردن پوست است. علاوه بر این روغن نارگیل یک ماده موثر برای درمان جوش و آکنه به خاطر خواص آنتی باکتریال و ضد میکروب آن است.

  • روغن نارگیل: 1 قاشق غذاخوری
  • شکر قهوه ای: 1 قاشق غذاخوری

بهتر است بدانید روغن نارگیل در هوای سرد سفت می شود. بنابراین بهتر است اجازه دهید ابتدا روغن نارگیل کمی آب شود و حالت مایع پیدا کند اما نباید به هیچ وجه روغن نارگیل را روی حرارت گرم یا داغ کنید و اجازه دهید در دمای اتاق و خارج از شیشه روغن، حالت مایع پیدا کند. برای درست کردن یکی از بهترین ماسک های خانگی برای شفافیت و مرطوب نگه داشتن پوست یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای مخلوط کنید. بهتر است با این ماسک پوست صورت و گردن را به صورت دورانی ماساژ دهید. بعد از ماساژ دادن پوست صورت به مدت 15 تا بیست دقیقه هم اجازه دهید این ماسک روی پوست باقی بماند و سپس با آب ولرم بشورید.

بیشتر بدانید: بهترین روش های پاکسازی پوست خشک

2 نوع ماسک آبرسان پوست مختلط

ماسک آبرسان صورت شیر و لیمو در دو هفته تاثیر می گذارد؛ نصف فنجان شیر را در یک شیرجوش بجوشانید و سپس حدود 10 دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود و یک لایه شیر سفت شده روی آن تشکیل شود. این لایه را بردارید و در کاسه ای کوچک بگذارید و سپس 5 قطره آبلیمو تازه به آن اضافه کنید. شب قبل از خواب این مخلوط را روی صورت تان ماساژ دهید و بعد بخوابید. بهتر است اجازه دهید که این مخلوط تا صبح روی صورت تان باقی بماند ولی اگر احساس خوبی نداشتید می توانید بعد از 1 ساعت صورت تان را با آب ولرم بشویید سپس صورت تان را با حوله خشک کنید و کمی با حوله پوست تان را ماساژ دهید.

ماسک آبرسان پوست با خیار نیز گزینه بسیار خوبی برای آبرسانی پوست های مختلط است.

مواد لازم برای ماسک آبرسان صورت مختلط:

  • نصف یک خیار
  • ژل آلوئه ورا

طرز تهیه ماسک:

  1. خیار را پوست بگیرید و رنده کنید.
  2. ژل آلوئه ورا را به خیار رنده شده اضافه کنید و هم بزنید.
  3. مواد مخاوط شده را روی پوستتان بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه روی پوستتان بماند.
  4. برای شستن ماسک از روی پوستتان از آب ولرم استفاده کنید.
  5. پس از شستشو پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنید.

3 نوع ماسک آبرسان خانگی برای پوست چرب

ماسک آبرسان صورت خیار و جعفری بسازید؛ خیار میوه ای است که در تمام فصول در دسترس است و با قیمت مناسب می توانید این میوه را تهیه کنید و برا زیبا کردن چهره خود از آن استفاده کنید. برای تهیه این ماسک کافی است یک عدد خیار را خوب بشویید و سپس آن را له کنید و 5 قاشق غذا خوری از آن را جدا کرده و با 5قاشق غذاخوری جعفری خوب مخلوط کنید. در مرحله بعد 5قاشق غذاخوری روغن کنجد به مخلوط اضافه کنید تا بتواند رطوبت و نرمی را به پوست شما بدهد. این مخلوط را در بطری دردار قرار دهید و اجازه دهید چند روز مخلوط در محل تاریکی قرار گیرد. بعد از گذشت حدود سه روز در آن را باز کنید و روی جوش های خود بمالید و اجازه دهید تا 20دقیقه روی آنها بماند و سپس آن را با آب ولرم آبکشی کنید.

برای تهیه یک ماسک عالی آب رسان عسل برای پوست ، کافی است 3 قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری روغن بادام در ظرفی مخلوط کرده و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. مخلوط را کمی پس از گرم شدن از روی حرارت بردارید. ماسک آماده را 20 تا 30 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس بشویید.

ماسک آبرسان صورت سفیده تخم مرغ و جو دو سر برای درمان کم آبی پوست در روزهای سرد؛ یکی دیگر از بهترین ماسک های خانگی برای شفافیت و مرطوب نگه داشتن پوست ماسک سفیده تخم مرغ است که اتفاقا قدمت تاریخی دارد. سفیده تخم مرغ سرشار از کلاژن و پروتئین است یعنی موادی که برای جوانی، سفتی و حفظ حالت کشسانی و ارتجاعی پوست ضروری هستند. حتی گفته می شود که بعد از چند بار استفاده از آن احساس می کنید ده سال جوان تر شده اید.

  • سفیده تخم مرغ: 1 عدد
  • روغن نارگیل: 1 قاشق چایخوری
  • جو دو سر: یک مشت کوچک

برای درست کردن این ماسک آبرسان صورت ابتدا سفیده را از زرده تخم مرغ جدا کنید و سپس سفیده را خوب هم بزنید تا حالت یک فوم سفید رنگ را پیدا کند. سپس یک قاشق چایخوری روغن نارگیل مایع را به سفیده اضافه کنید و دوباره هم بزنید. در محله آخر یک مشت کوچک جو دو سر را هم اضافه و تمام مواد را خوب با هم ترکیب کنید. ماسک را با یک برس تمیز روی پوست صورت و گردن صورت تان بمالید و 15 تا 25 دقیقه آن را نگه دارید تا سفیده تخم مرغ روی پوست صورت شما خشک شود. برای شستن این ماسک که کمی حالت سفت دارد بهتر است به حمام بروید و حین دوش دریافت ماسک را از روی پوست پاک کنید.

بهترین مارک کرم آبرسان صورت داخلی کدام است؟

با توجه به گران شدن لوازم بهداشتی آرایشی خارجی، بهترین کرم آبرسان ایرانی کرم آبرسان کامان می باشد.

بیشتر بدانید: معرفی بهترین ماسک ها برای پوست چرب

سخن آخر

یکی از روش های شاداب کردن پوست، آبرسانی است که این کار بیش تر در آرایشگاه ها انجام میشود . بیشتر آرایشگران معتقد هستند آبرسانی به پوست برای هر پوستی و هر سنی بدون ضرر است و با توجه به نوع هر پوست، میشود شیوه های مختلفی برای این کار برگزید. آن ها میگویند آبرسانی به ترمیم، جرم گیری، پاک سازی، لایه برداری و… کمک میکند. در این مطلب با بهترین ماسک های آبرسان پوست های مختلف آشنا شدید؛ پس توصیه می کنیم با مواد طبیعی به شادابی پوست خود کمک کنید.

در انتها توصیه می کنیم مقاله مفید آشنایی با 6 نوع ﻣﺎﺳﮏ لایه بردار ﺻﻮرت و طرز تهیه آن ها را نیز برای رسیدگی هرچه بهتر به پوستتان مطالعه کنید.

آیا شما ماسک آبرسان صورت دیگری سراغ دارید که از آن نتیجه مطلوب گرفته باشید؟ از قلم نیاندازید که شما می توانید نظرات و تجربیات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1259

به "انواع ماسک آبرسان صورت برای پوست چرب، خشک و مختلط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع ماسک آبرسان صورت برای پوست چرب، خشک و مختلط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید