برنده نوبل ادبی 2013 دخترش را برای دریافت جایزه به سوئد می فرستد

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، جنی مونرو به جای مادرش به استکهلم سفر و جایزه نوبل ادبیات او را دریافت می نماید.

برنده نوبل ادبی 2013 دخترش را برای دریافت جایزه به سوئد می فرستد

همسر پیشین آلیس مونرو با اعلام این که دخترش که ساکن تورنتو است راهی سوئد می گردد تا جایزه مادرش را بگیرد، گفت از این که او به عنوان نماینده مادرش راهی سوئد می گردد، شاد است.

خانم مونرو آدینه اعلام نموده بود توانایی سفر به سوئد را ندارد، چون سلامتی اش باثبات نیست.

همسر سابق وی با تاکید بر این که حال خانم مونرو خوب است، اما او از شرایط لازم برای انجام این سفر طولانی برخوردار نیست، گفت شاد است که دخترش این مسئولیت را برعهده گرفته است.

جنی مونرو، دختر این زوج، اول این وظیفه را نپذیرفته بود و به همین دلیل روز آدینه که پتر انگلوند اظهار داشت آلیس مونرو توانایی رفتن به سوئد را ندارد، روشن نبود چه کسی به جای برنده سال جاری، جایزه او را دریافت می نماید.

هفته پیش آلیس مونرو نویسنده کانادایی به عنوان برنده جایزه یک میلیون و 200 هزار دلاری سال جاری معرفی گردید. آموزشگاه نوبل از وی به عنوان استاد داستان کوتاه معاصر یاد کرد.

در زمان اعلام نام وی، خانم مونرو در حال بازدید از ویکتوریا بود. او در دهه 60 و 70 میلادی با همسرش جیم مونرو در این منطقه کانادا زندگی می کرد.

آلیس مورنو به عنوان صد و دهمین برنده جایزه ادبی نوبل و سیزدهمین زن برنده نام خود را در تاریخ اهدای این جایزه ثبت کرد. او دومین کانادایی برنده این جایزه است و پیش از او سال بلو در سال 1976 این جایزه را دریافت نموده بود. بلو متولد کانادا بود و از هشت سالگی در شیکاگو زندگی نموده بود.

مونرو بیش از یک دوجین مجموعه داستان کوتاه از دهه 60 تا به امروز منتشر نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 912

به "برنده نوبل ادبی 2013 دخترش را برای دریافت جایزه به سوئد می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنده نوبل ادبی 2013 دخترش را برای دریافت جایزه به سوئد می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید