برکسیت، بحرانی تمام عیار برای انگلیس

به گزارش مجله جاودان، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، به بحرانی تمام عیار برای این کشور تبدیل شده و اختلافات را در درون حاکمیت انگلیس تشدید نموده است.

برکسیت، بحرانی تمام عیار برای انگلیس

به گزارش ، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، به بحرانی تمام عیار برای این کشور تبدیل شده و اختلافات را در درون حاکمیت انگلیس تشدید نموده است.

اختلافی که در زمان همه پرسی بر سر ماندن و یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) ملاحظه شد، اکنون با عبور از دولت و مجلس به درون احزاب سیاسی نیز رسیده است.

قرار است روز دوشنبه، طرح جایگزین ترزا می به مجلس ارائه گردد، با این حال درگیری های داخلی در درون احزاب بزرگ، رو به گسترش است.

به نوشته رسانه ها در انگلیس، شماری از اعضای ارشد حزب کارگر تهدید نموده اند اگر جرمی کوربین رهبر حزب شان از گزینه برگزاری دومین همه پرسی بر سر برکسیت حمایت کند، استعفا خواهند داد.

در همین حال در حزب محافظه کار نیز اختلافات درونی به اوج رسیده است و شمار زیادی از اعضای حزب حاکم محافظه کار با رهبر این حزب و نخست وزیر به مخالفت برخاستند و با رد لایحه او برای چگونگی خروج از اتحادیه اروپا بزرگترین شکست یک نخست وزیر را در مجلس رقم زدند.

همزمان عده ای از اعضا به فکر جانشینی رهبر حزب هستند. بوریس جانسون که در مخالفت با توافق ترزا می با اتحادیه اروپا استعفا نموده بود، روز آدینه از نخست وزیر خواست روح حاکم بر برکسیت را که محدود کردن مهاجرت، خروج از نهاد های اتحادیه اروپا و در دست دریافت مهار سیاست ها بود، پاس دارد.

بوریس جانسون با دعوت از خبرنگاران، گفت: تاخیر در عملیاتی ساختن ماده 50 (ماده ناظر بر خروج یک کشور از اتحادیه اروپا) و گفتن این موضوع به مردم انگلیس که ما خروج از اتحادیه اروپا را کنار می گذاریم، اقدامی واقعا ضد میهنی است و فکر می کنم که نه تنها ناامیدی گسترده مردم را از سیاستمداران دامن می زند، این فکر را تقویت می نماید که دولتی ها علیه ملت توطئه می نمایند و مانع خواست مردم برای خروج از اتحادیه می شوند.

در این حال ترزا می همان گونه که قبلا هشدار داده بود اکنون که تواقفش در مجلس رد شده است، خروج بدون توافق را مد نظر دارد که بدترین گزینه از نظر کارشناسان است.

روزگذشته رسانه ها گزارش دادند در صورت خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، این کشور با کمبود و گرانی بعضی کالا ها و دارو روبرو خواهد شد. گری هندلر (Gary Hendler)، رئیس بخش اروپایی شرکت داروسازی ایسای (Eisai): در این باره گفت: شرکت هایی همچون ما در حال آمادگی برای گزینه خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هستند تا اطمینان حاصل گردد بیماران به دارو های مورد احتیاج دسترسی داشته باشند. اگر این گزینه در پی گرفته گردد انگلیس و اروپا باید قبلا آماده باشند.

به عقیده شمار زیادی از سیاستمداران و کارشناسان، بلاتکلیفی حاصل از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، روز به روز ابعاد سیاسی، مالی و اجتماعی خود را بیشتر نشان می دهد و نگرانی از کاهش تولیدات کارخانه ها، فرار سرمایه ها، بی اعتمادی رای دهندگان به سیاستمداران و دولت، کند شدن رشد مالی و ناامیدی از آینده، جامعه این کشور را در بر گرفته است.

قرار است پیش نویس لایحه جدید نخست وزیر انگلیس برای چگونگی ترک اتحادیه اروپا دوشنبه در مجلس طرح و در 29 ژانویه برابر با 9 بهمن ماه درباره آن در مجلس رای گیری گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 138

به "برکسیت، بحرانی تمام عیار برای انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برکسیت، بحرانی تمام عیار برای انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید