بهترین انتخاب ها برای سفر به آفریقا (1)

به گزارش مجله جاودان، خبرنگاران - ترجمه از حمید پاشایی: آفریقا قاره ای پهناور است که مقاصد مسافرتی بسیاری برای اکتشاف دارد. در سفری به آفریقا، شما می توانید با مردم ماسایی مارا در کنیا ملاقات کنید، از دشت های سرنگتی دیدن کنید و یا در جزیره ای استوایی به استراحت بپردازید. آفریقا متنوع و زیباست، و هیچ پایانی برای دیدنی ها و اکتشافات در آنجا وجود ندارد. اگر برای سفری به آفریقا برنامه ریزی می کنید، حتماً حداقل یکی از این بهترین مکان ها برای بازدید در آفریقا را در لیست خود قرار دهید.

بهترین انتخاب ها برای سفر به آفریقا (1)

24. آیت بن حدو، مراکش (Ait Benhaddou)

در کناره رشته کوه اطلس بزرگ در مراکش، شهر افسانه ای آیت بن حدو قرار گرفته است. آیت بن حدو که با نام شهر آجر خشتی نیز شناخته می شود، دژی باستانی است که پناهگاهی برای مسافرانی بود که بین صحرای بزرگ آفریقا و شهر مراکش رفت و آمد می کردند. در بازدید از آیت بن حدو، شما می توانید از ساختمان های خشتی دیدن کنید، انبار غله ای در بالای شهر تپه ای را اکتشاف کنید یا حتی به آرامگاه بن حدو سر بزنید.

23. پارک ملی ایزالو، ماداگاسکار (Isalo National Park)

در فاصله ای کم از ساحل موزامبیک و در آب های اقیانوس هند، جزیره ماداگاسکار قرار گرفته است. با این که این کشور جزیره ای دیدنی های بسیاری دارد، یکی از نقاط برجسته آن بدون شک پارک ملی ایزالو است. داخل این پارک، شما به انواع مختلفی از ناهمواری های زمین دسترسی خواهید داشت. ژرف دره های بزرگ، واحه های سرسبز درختان نخل و حتی شکل های منحصر به فرد ماسه سنگ در این منطقه فراوان است. بهترین راه برای دیدن پارک ملی ایزالو با استفاده از پیاده روی های دارای راهنما است، و بسیاری از افراد در هنگام شب در آنجا کمپ برپا می نمایند تا تجربه ای بی نظیر داشته باشند.

22. زنگبار، تازنزانیا (Zanzibar)

مجمع الجزایر نزدیک ساحل تانزانیا نیمه خودمختار است، و بدون شک مقصد گردشگری منحصر به فردی در قاره آفریقا است. زنگبار از معماری های ترکیبی و جذابی برخوردار است، و سبک های عربی، خاورمیانه ای، موریش و هندی در شهرهای آن نمایان است. ساحل های فوق العاده زیادی برای انتخاب وجود دارد، و زنگبار همچنین از تاریخ سرزنده ای نیز بهره مند است. بازدید از شهر پایتختی استون تاون را از دست ندهید، که محل قرارگیری چندین موزه خارق العاده و یک قلعه قدیمی قرن هفدهمی است.

21. جنه، اقتصادی (Djenne)

جنه احتمالاً تاریخی ترین و جذاب ترین شهر از لحاظ معماری در کل کشور اقتصادی است. این شهر نقش مهمی در تجارت طلای ماورای صحرا داشت، و به خاطر بازارهای جالب هفتگی که افراد محلی از نواحی اطراف را یک جا جمع می نماید، مرکز مهمی در منطقه است. مسجد بزرگ جالب ترین نقطه عطف در این شهر است، که بزرگترین ساختمان آجر خشتی در دنیا نیز است. تاریخ این مسجد اسلامی به قرن سیزدهم بر می شود، هر چند به طور رسمی تا سال 1907 تکمیل نشد.

20. دریاچه مالاوی، مالاوی - تانزانیا - موزامبیک (Lake Malawi)

دریاچه مالاوی یکی از بزرگترین پهنه های آبی در آفریقا است. همانطور که از نام این دریاچه تعیین است، بخش اعظم آن داخل مرزهای مالاوی قرار گرفته است، ولی همچنین به داخل کشورهای تانزانیا و موزامبیک نیز گسترش پیدا می نماید. اگر می خواهید دریاچه مالاوی را ببینید، یکی از بهترین راه ها بازدید از پارک ملی دریاچه ملی مالاوی است که در قسمت جنوبی خود دریاچه واقع شده است. چندین کیلومتر راستا پیاده روی در پارک وجود دارد، به علاوه نقاط متعدد زاویه مشاهده که می توانید از تماشای دریاچه لذت ببرید و عکس هایی شگفت انگیز بگیرید.

19. پارک ملی اتوشا، نامیبیا (Etosha National Park)

پارک ملی اتوشا دومین منطقه بزرگ حافظت شده مخصوص حیوانات در نامیبیا است. این پارک در اطراف کویر اتوشا ساخته شده که حیوانات زیادی به آنجا حرکت می نمایند. در نتیجه، این پارک ملی نقطه ای تماشایی برای دیدن حیات وحش است. حتماً با خودتان دوربین دوچشمی به همراه داشته باشید، چرا که در این منطقه قادر خواهید بود گورخرها، غزال های جهنده، شیرها، زرافه ها، فیل ها و حیوانات دیگری ببینید. سه کمپ استراحتگاهی برای اقامت بازدیدنمایندگان طراحی شده، که به شما اجازه می دهد این حیوانات شگفت انگیز را در تمام طول روز مشاهده کنید.

18. لالی بلا، اتیوپی (Lalibela)

شهر لالی بلا در اتیوپی به عنوان شهر زیارت شناخته می شود. لالی بلا دارای 11 کلیسای صخره ای یکپارچه است، که بازدید از هر کدام بسیار جذاب است. بیشتر ساکنین این شهر پیرو مذهب مسیحیت ارتدکس مصری هستند، و اکثر کلیساها در قرن های دوازدهم و سیزدهم ساخته شدند. اگر فقط به اندازه بازدید از یک کلیسا زمان دارید، کلیسای بت جورجیس (Bet Giyorgis) را انتخاب کنید که شبیه به صلیب ساخته شده و به شکلی زیبا کاملاً از صخره حکاکی شده است.

17. پارک ملی ویرونگا، جمهوری دموکراتیک کنگو (Virunga National Park)

پارک ملی ویرونگا در نزدیکی مرز شرقی جمهوری دموکراتیک کنگو و در فاصله تنها چند دقیقه ای اوگاندا قرار گرفته است. ویرونگا در سال 1925 به وسیله شاه آلبرت بلژیکی ساخته شد، و اولین پارک ملی آفریقا بود. با اینکه شکار غیر مجاز مسئله ای جدی در این پارک در گذشته بود، ولی حالا تبدیل به مقصد گردشگری در حال رشدی شده است. پارک ملی ویرونگا بیش از همه به خاطر گوریل های کوهی آن معروف است، ولی همچنین می توانید شامپانزه های تونگو را ببینید یا اینکه به بالای آتشفشان نیراگونگو بروید تا درخشش بزرگترین دریاچه گدازه دنیا را ببینید.

16. ژرف دره رود فیش، نامیبیا (Fish River Canyon)

ژرف دره شگفت انگیز رود فیش در جنوب نامیبیا یکی از بزرگترین ژرف دره های دنیا است و منظره ای تماشایی و هیجان انگیز ارائه می دهد. ژرف دره رود فیش به عنوان یکی از شگفتی های طبیعی آفریقا، یکی از پربازدیدترین جاذبه های کشور نامیبیا است. اگر اهل ماجراجویی هستید می توانید در راستا ژرف دره رود فیش پیاده روی کنید، یا این که می توانید پروازی از بالای آن داشته باشید تا صخره های چند رنگ آن در تضاد با آب رودخانه به رنگ آبی روشن را تحسین کنید.

15. مرزوگا، مراکش (Merzouga)

با اینکه مرزوگا روستای کوچکی است، ولی مقصد پرطرفداری برای مسافران در مراکش است. مرزوگا که در صحرای بزرگ آفریقا قرار گرفته است، به وسیله تلماسه های بزرگی به نام عرق الشبی احاطه شده است. بیشتر جمعیت محلی این منطقه از قوم بربر هستند، گروهی که به صورت سنتی عشایری زندگی می نمایند. اگر از مرزوگا دیدن کنید، می توانید با تور سافاری شتر به تپه ماسه ای ها بروید تا سبک زندگی سنتی بربرها را از نزدیک ببینید. علاوه بر دیدن سبک زندگی صحرایی عشایر می توانید در فصل بهار به مشاهده پرندگان بپردازید، زمانی که دسته گسترده ای از پرندگان به وسیله این منطقه مهاجرت می نمایند.

14. پراسلین، سیشل (Praslin)

پراسلین دومین جزیره بزرگ از جزایر استوایی است که سیشل در قلب اقیانوس هند را تشکیل می دهند. اقامتگاه های لوکسی در این جزیره قرار گرفته است، ولی دو جاذبه اصلی آن ساحل آنسه لازیو و ذخیره گاه طبیعی والی ده مای است. آنسه لازیو ساحل زیبایی با آب زلال و فرصت های فوق العاده برای غواصی سطحی است. ذخیره گاه طبیعی والی ده مای جنگل نخل حفاظت شده ای است که محل زندگی خزندگان و پرندگان بی شماری، از جمله گونه بسار نادر طوطی سیاه سیشلی، به شمار می رود.

13. دلتای اوکاوانگو، بوتسوانا (Okavango Delta)

جایی که رود اوکاوانگو با حوضچه کالاهاری تقاطع پیدا کند، دلتای اوکاوانگو را خواهید یافت. این دلتا منظره ای بسیار تماشایی دارد، و منبع آب بودن به این معنی است که همواره حیات وحش در اطراف آن حضور دارند. دلتای اوکاوانگو نقطه ای پرطرفدار برای تورهای سافاری است، و می توانید از منظره فوق العاده آن لذت ببرید. راهی هیجان انگیز و فراموش نشدنی برای اکتشاف دلتای اوکاوانگو، توری هوایی با استفاده از هواپیما است که شما را قادر می سازد رود پر پیچ و خم اوکاوانگو و بعضی از حیوانات شکاری بزرگ را ببینید.

منبع: برترین ها
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 300

به "بهترین انتخاب ها برای سفر به آفریقا (1)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین انتخاب ها برای سفر به آفریقا (1)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید