بهترین تجربه های اکوتوریسم در تایلند؛ از پارک طبیعت فیل تا خانه درختی رویایی

به گزارش مجله جاودان، اگر از علاقه مندان به طبیعت و حیات وحش هستید، در تایلند فرصت های فراوانی برای اکوتوریسم در اختیارتان قرار گرفته است.

بهترین تجربه های اکوتوریسم در تایلند؛ از پارک طبیعت فیل تا خانه درختی رویایی

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

اکوتوریسم یا طبیعت گردی، سبکی از گردشگری است که در سراسر جهان، هواداران فراوانی پیدا نموده است. گردشگران زیادی برای لذت بردن از طبیعت مقصدهای گوناگون به گوشه و کنار جهان سفر می نمایند و بازدید از جاذبه های طبیعی و لذت بردن از تفریحات مرتبط با طبیعت، برنامه اصلی سفر آن ها را تشکیل می دهد.

تور تایلند یکی از محبوب ترین تورهای خارجی برای گردشگرن ایرانی است. دلیل این محبوبیت، تنوع جاذبه های گردشگری تایلند است که بیشتر آن را چشم اندازهای زیبا و بی نظیر طبیعی تشکیل می دهند.

اگر شما نیز مشتاق سفر به تایلند هستید، ما در خبرنگاران به شما یاری می کنیم تا بتوانید سفرتان را ارزان تر از همه جا برنامه ریزی کنید. تنوع آژانس ها و تورهای عرضه شده ازطریق فروشنده های همکار خبرنگاران، به شما این اطمینان را می دهد تا بتوانید بهترین آفر تور تایلند را به یاری خبرنگاران خریداری کنید.

تایلند از آن دسته مقصدهای گردشگری است که طبیعت و حیات وحش بی نظیری دارد. اگر از علاقه مندان به طبیعت هستید و دوست دارید قدمی در جهت حفظ محیط زیست بردارید، این ده تجربه جذاب طبیعت گردی در تایلند را از دست ندهید.

پارک طبیعت فیل

پارک طبیعت فیل اولین بار در چیانگ مای در دهه 1990 ساخته شد. این مرکز یک منطقه حفاظت شده و پناهگاهی برای فیل های آسیب دیده است. علاقه گردشگران به تماشای فیل ها باعث شده که نگهداری فیل ها و آماده کردن آن ها برای نمایش های مختلف، به یک صنعت بزرگ تبدیل شود. در جریان این روند، بسیاری از فیل ها دچار آسیب دیدگی های مختلفی می شوند و عمر آن ها کوتاه تر می شود.

این پناهگاه حیات وحش، برای حفاظت از فیل هایی ساخته شده است که گرفتار بدرفتاری انسان ها شده اند. موفقیت این مجموعه، باعث شده که شعبه های متعددی از آن در مناطق دیگر نیز افتتاح شود.

برنامه حفاظتی صخره های مرجانی New Heaven

این مجموعه در Koh Tao قرار گرفته است و مجموعه ای از فعالیت های حفاظتی حیات وحش را راهنمایی می نماید. این مجموعه صخره های مرجانی مصنوعی دارد که برای حفاظت از گونه ای از لاک پشت ها ساخته شده است. با توجه به زمان بندی سفرتان می توانید از برنامه های متنوع این مجموعه بهره ببرید و در آن ها مشارکت داشته باشید. برای شرکت در این برنامه ها به مدرک پیشرفته غواصی احتیاج دارید. اگر این مدرک را ندارید، همین مرکز به شما یاری می نماید تا این مدرک را دریافت کنید.

پروژه توان بخشی گیبون

این مجموعه در پوکت به عنوان شعبه ای از سازمان حفاظت از حیات وحش تایلند شروع به کار کرد. هدف این مجموعه، توان بخشی گیبون هایی است که به طور غیرقانونی شکار می شوند. هدف دیگر این مجموعه، مطلع سازی مردم در خصوص تجارت های غیرقانونی حیوانات است.

ورود به پارک برای عموم مردم آزاد است. تورهای همراه با راهنما توسط داوطلبان اجرا می شود.

اگر تصمیم دارید فقط به پوکت سفر کنید، می توانید بهترین آفرهای تور پوکت را هم در خبرنگاران پیدا کنید. ما در خبرنگاران این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید قیمت تور پوکت از فروشندگان مختلف را مقایسه و ارزان ترین تور به مقصد دلخواه تان را خریداری کنید.

پروژه Trash Hero Thailand

سابقه این ان جی اوی جهانی به تایلند برمی شود. زمانی که گروه کوچکی از چند دوست صمیمی، گروهی را تشکیل دادند که هر هفته، به تمیز کردن سواحل از زباله ها می پرداختند. امروزه بیش از 50 گروه در 9 کشور جهان، این رویه را دنبال می نمایند که تقریبا نیمی از آن ها در تایلند فعالیت دارند.

بنیاد Soi Dog

این بنیاد مسئولیت حفاظت از سگ های خیابانی را بر عهده دارد. تعداد سگ های خیابانی در تایلند بسیار زیاد است. رسیدگی به این سگ ها، تهیه خوراک و درمان بیماری های آن ها از وظایف این بنیاد است. این سازمان که در پوکت قرار گرفته است همیشه به دنبال داوطلبانی است که در فعالیت های این مجموعه مشارکت داشته باشند.

خانه درختی بانکوک

این خانه درختی با متریال های دوستدار طبیعت ساخته شده است و انرژی آن از منابع انرژی طبیعی تامین می شود. در این خانه درختی کمترین اتلاف انرژی وجود دارد. بسیاری از متریال های به کار رفته در ساخت آن، از اقلام بازیافتی است. انرژی لازم برای همه نورپردازی های آن به وسیله انرژی بادی و خورشیدی تامین می شود.

روستای Chang Thun

سال ها است که بازدید از روستاها و اقامت در میان قبایل بومی، به یکی از تفریحات محبوب گردشگران در تایلند تبدیل شده است. این روستا یک منطقه مسکونی در استان ترات است که گردشگران را حسابی سرگرم فعالیت ها و تفریحات بومی می نماید. در عین حال، فرهنگ و سنت های اهالی بومی منطقه نیز آسیبی نمی بیند.

هزینه هایی که به وسیله برگزاری تورهای گردشگری تامین می شود، صرف احتیاجهای اهالی منطقه و حفاظت از سنت ها و آداب و رسوم آن ها می شود.

قهوه Akha Ama

سال ها قبل یکی از اهالی قبیله ای به نام Akha یک شرکت فراوری قهوه راه اندازی کرد تا اشتغال زایی کند و درآمدی برای اهالی منطقه ایجاد کند. امروزه محصول این شرکت Akha Ama نامیده می شود و اهالی منطقه در زمین های پدری خود برای گسترش این شرکت کوشش می نمایند. تورهای سه روزه این مجموعه، شما را با سبک زندگی اهالی و روند کاشت و برداشت و فراوری قهوه آشنا می نماید.

اقامت در خانه اهالی Ko Yo

در این منطقه می توانید با زندگی اهالی و شغل های سنتی آن ها که ارتباطی تنگاتنگ با طبیعت دارد، آشنا شوید. اهالی این منطقه غالبا به مشاغلی چون ماهیگیری، مزرعه داری، آشپزی با جک فروت و میوه های استوایی بومی و بافت کتان اشتغال دارند و فعالیت های جذابی به گردشگران منطقه ارائه می نمایند.

گردشگران می توانند حصیر بافی، ماهیگیری و آشپزی محلی را از اهالی یاد بگیرند و امتحان نمایند.

همچنین شما می توانید علاوه بر مکان هایی که معرفی کردیم، فهرست کامل جاهای دیدنی تایلند را در خبرنگاران ببینید. اطلاعات کامل هر جاذبه، آدرس و موقعیت جغرافیایی دقیق روی نقشه، جاذبه های رایگان، تصاویر و نظرات سایر کاربران در خصوص هر مکان دیدنی، اطلاعاتی است که می توانید در این بخش بیابید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 528

به "بهترین تجربه های اکوتوریسم در تایلند؛ از پارک طبیعت فیل تا خانه درختی رویایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین تجربه های اکوتوریسم در تایلند؛ از پارک طبیعت فیل تا خانه درختی رویایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید