تور گرجستان ارزان: برترین جاهای دیدنی گرجستان برای بازدید در بهار

به گزارش مجله جاودان، همزمان با گرم تر شدن هوا و شکوفه زدن درختان در بهار، گرجستان آماده پذیرایی از گردشگران سراسر جهان می گردد. جاهای دیدنی فوق العاده ای در این کشور وجود دارد که در بهار زیباتر هستند.

تور گرجستان ارزان: برترین جاهای دیدنی گرجستان برای بازدید در بهار

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

وقتی هوا گرم می شود و درختان شکوفه می زنند، گرجستان آرام آرام پذیرای گردشگرانی از سراسر جهان می شود. گزینه های موجود برای گشت و گذار در این کشور زیاد هستند؛ با این حال ممکن است نتوانید برای گردش اطراف شهر و روستاهای بروید. پس بهتر است در شهرهای بزرگ و کوچک، دنبال مکان های مناسب برای تعطیلات بهاری باشید.

برای پیدا کردن برترین تورهای خارجی برای سفر به تفلیس و هرکدام از شهرهای گرجستان، از خبرنگاران یاری بگیرید. امکان جستجوی آسان و مقایسه قیمت انواع تورهای گرجستان و تورهای تفلیس در کمترین زمان فراهم شده است و می توانید تور دلخواه تان را مقرون به صرفه تر از همه جا تهیه کنید.

در ادامه برترین جاهای تماشای گرجستان و تفریحاتی را که می توانید در تعطیلات بهاری و نوروزی تجربه کنید، شرح می دهیم.

منطقه ها تاریخی تفلیس را ببینید

تفلیس، مرکز گرجستان، برترین جا برای آغاز تعطیلات است. کسانی که اطلاعات فرهنگی و تاریخی قوی داشته باشند، این شهر را مجذوب نماینده خواهند یافت؛ چرا که تفلیس هردوی این ها را به خوبی تلفیق نموده است. گردشگرانی که در خیابان های سنگفرش شده پرسه می زنند، ترکیب موزون معماری مدرن و سنتی را تحسین می نمایند.

در دل شهر قدیمی Abanotubani قدم بزنید، از داخل قلعه ناریقالا (Narikala)، نمای شگفت انگیز از منطقه ها اطراف و رود کر (Mtkvari) را تماشا کنید. بعد پیاده به سمت مجسمه کارتلیس ددا (Mother of Georgia) بروید که به تمام شهر مشرف است.

اگر دوست دارید نماهای بدیع از شهر ببینید، سری به پارک Mtatsminda بزنید که در بالای کوهی به همین نام قرار گرفته است. در این پارک موضوعی می توانید از هوای گرم و دلچسب، در کنار یک نوشیدنی دلخواه در کافه Funicular لذت ببرید.

در باغ گیاه شناسی تفلیس قدم بزنید

باغ گیاه شناسی تفلیس (Tbilisi Botanical Garden) مکانی فوق العاده برای آغاز پیاده روی در شهر قدیمی است. این باغ در سرانجام ماه آوریل، زمانی که درختان شکوفه می زنند، واقعا زیبا می شود.

این باغ در زمینی به مساحت 128 هکتار ایجاد شده و بیش از 3500 گونه از گیاهان بومی و بعلاوه گونه های جهانی را به نماش می گذارد. اینجا تعداد زیادی آلاچیق، چند آبشار و تعدادی پل دارد.

زمین فعلی باغ گیاه شناسی تفلیس، زمانی متعلق به یک باغ سلطنتی بود که در طول چند دهه تبدیل به مجموعه ای از درختستان ها شد. تاریخ تقریبی تاسیس باغ به 1845 برمی شود که آن را به یکی از قدیمی ترین باغ های دوره پساشوروی تبدیل می نماید.

از دو موزه مهم تفلیس بازدید کنید

با اینکه تفلیس میزبان موزه های مختلفی است، دو موزه در این شهر وجود دارد که طی سفرتان ضروری است از آن ها تماشا کنید. یکی از این موزه ها، گنجینه باستان شناسی (Archaeological Treasury) است که آثار ارزشمندی از مصنوعات طلا را که در یک کشف باستان شناسی در اطراف این کشور به دست آمده بود، به نمایش می گذارد.

برای علاقه مندان به هنر، بازدید از گالری ملی (National Gallery) را پیشنهاد می کنیم. در این گالری نقاشی هایی از هنرمندان شاخص گرجی قرن بیستم شامل نیکو پیروسمانی، لادو گوگیاشویلی و دیوید کاکابادسه را می بینید که تحسین برانگیز هستند.

به مرکز پیشین گرجستان بروید

متسختا (Mtskheta) مرکز پیشین گرجستان و یکی از قدیمی ترین شهرهای این کشور است. این شهر که در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، نسبتا کوچک است و گزینه ای عالی برای سفری یک روزه از تفلیس محسوب می شود.

متسختا به خاطر وجود مکان های متعلق به مسیحیت، شهری ستودنی است. این شهر به عنوان یکی از مراکز مذهبی کلیسای ارتدکس گرجی معروفیت دارد. کلیسای Svetitskoveli و Jvari Monastery، مهم ترین جاهایی هستند که باید در این شهر ببینید. کلیسای اولی، نمونه ای از سبک معماری مذهبی قرون وسطای گرجستان به شمار می آید که با نقاشی های آبرنگی آراسته شده است. صومعه Jvari که روی تپه ای مشرف به متسختا قرار گرفته است، جایی است که گفته می شود سنت نینو (St. Nino)، صلیبی چوبی را در قرن چهارم در آنجا قرار داد. سنت نینو کسی بود که مسیحیت را به گرجستان آورد.

از تماشا آبشارهای تسالکا شگفت زده شوید

دره های داشباشی در شهر تسالکا، زیباترین جاذبه های طبیعی گرجستان محسوب می شوند. آبشار سبز زمردین که در تمام طول سال در اینجا جاری است، زیبایی خاصی دارد که البته فرقی نمی نماید چه فصلی از سال به آن سر بزنید. بهار و تابستان اینجا هوای خنکی دارد؛ اما محیط اطراف آن خوش چشم انداز است و آب های سبزرنگ به زیبایی آن می افزایند.

در قلعه رباتی گشت و گذار کنید

قلعه رباتی (Rabati Fortress) در شهر کوچک آخالتسیخه، مجموعه قلعه ای متعلق به دوره قرون وسطی است که در قرن نهم ساخته شد. این شهر را قبلا لومیسا می نامیدند؛ اما در قرن دوازدهم، نام آن تغییر کرد. قلعه رباتی که در تمام طول سال پذیرای بازتماشامایندگان است، اثری منحصربه فرد محسوب می شود؛ چرا که همزمان شامل مکان های مختص عبادت برای کاتولیک ها، مسلمان ها، یهودی ها و ارتدوکس ها است که با هارمونی خاصی در یک مکان قرار گرفته اند.

در جهانی سنگی واردزیا گردش کنید

واردزیا یکی از شهرهای سنگی گرجستان است که بافت آن به خوبی حفظ شده است. این شهر که در نیمه دوم قرن دوازدهم تاسیس شد، مجموعه غارهایی دارد که در امتداد صخره ای 500 متری قرار گرفته اند. علاوه بر گشت و گذار در میان غارها، می توانید کلیسای دامینیشن (Church of Domination) را که میزبان مجموعه ای از نقاشی های دیواری زیبا است، ببینید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2011

به "تور گرجستان ارزان: برترین جاهای دیدنی گرجستان برای بازدید در بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان ارزان: برترین جاهای دیدنی گرجستان برای بازدید در بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید