تبدیل فضای بی دفاع شهری به بوستان محلی

به گزارش مجله جاودان، شهردار منطقه 6 تهران از احداث و بهره برداری بیست ودومین بوستان محله ای در پشت دیواره ابتدای اتوبان مدرس اطلاع داد.

تبدیل فضای بی دفاع شهری به بوستان محلی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، تورج فرهادی گفت: در پشت دیواره ابتدای اتوبان مدرس، فضایی وجود داشت که از ابتدای احداث این اتوبان به صورت بدون استفاده رها شده بود و به مرور زمان به محل پارک خودرو ها و به نوعی فضای بی دفاع شهری تبدیل شده بود.

وی با بیان اینکه این فضای بی دفاع شهری مشرف به انتهای کوچه 11 خیابان سرافراز و منازل مسکونی شهروندان بود، اضافه کرد: در پی درخواست شهروندان و ساکنین انتهای این کوچه که بخاطر تراکم خودرو هایی که در فضای بی دفاع انتهای کوچه پارک می کردند، به مشکل برخورده بودند، احداث یک بوستان محله ای در این فضا در دستور کار نهاده شد.

فرهادی اضافه کرد: بوستان های با مساحت کمتر از 1000 مترمربع حتی اگر المان های بوستان های عظیم را هم داشته باشند، بوستان در مقیاس محله ای محسوب می شوند. بوستان جدید محله ای که به منظور کارآمد سازی یک قطعه زمین رهاشده احداث شد، در واقع بیست و دومین بوستان محله ای سطح منطقه شش است.

وی اعلام نمود: اجرای پروژه های کوچک مقیاس با مشارکت شهروندان در فضا های موجود سطح منطقه، باعث می گردد تا حل شدن مسئله ای از مسائل مبتلابه شهروندان در سطح محله ها برای آن ها ملموس باشد.

فرهادی با بیان اینکه ناحیه 6 منطقه شش تهران با هشت بوستان محله ای دارای بیشترین تعداد این بوستان ها است، توضیح داد: شهرداران نواحی شش گانه بخصوص نواحی که تعداد بوستان های محله ای در آن ها کم است، مامور شده اند تا نسبت به شناسایی زمین های رهاشده یا بلاصاحب و طی مراحل قانونی برای تبدیل آن ها به فضای سبز جهت ایجاد منفعت عمومی برای شهروندان و اهالی محل، اقدام نمایند.

بهنام مهرپسند شهردار ناحیه 3 این منطقه نیز بیان کرد: با احداث بوستان محله ای جدید در این ناحیه پرتردد تهران، تعداد بوستان های سطح ناحیه به چهار بوستان رسیده است.

وی اضافه کرد: چند نام پیشنهادی برای این بوستان تازه احداث شده در نظر گرفته ایم که نام های پیشنهادی به شورای اسلامی شهر تهران ارسال می گردد تا نامگذاری آن رسماً صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1692

به "تبدیل فضای بی دفاع شهری به بوستان محلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل فضای بی دفاع شهری به بوستان محلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید