تجلیل بخش خصوصی از نرگس کلباسی، راه اندازی خیریه بچه ها در ایران

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اتاق بازرگانی تهران، نرگش کلباسی حدود دوماه پیش و پس از تبرئه شدن در یک پرونده پیچیده قضایی در کشور هند و البته با تلاش های وزارت امورخارجه و شخص محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه به ایران بازگشت. کلباسی از 7 سال پیش فعالیت های خیریه گسترده ای را در یکی از ایالت های هند برای نجات بچه ها فقیر شروع کرد ولی دو سال پیش به قتل غیرعمد یک کودک متهم شد و پرونده پیچیده قضایی برای او در دادگاه تشکیل شد تا اینکه در نهایت با همکاری و تلاش وزارت خارجه ایران در مارس 2017 و با حکم دادگاه تجدید نظر در شهر رایاگادا از همه اتهامات وارده تبرئه شد و به ایران بازگشت.

تجلیل بخش خصوصی از نرگس کلباسی، راه اندازی خیریه بچه ها در ایران

وی فروردین 1367در اصفهان به دنیا آمد و تا 4 سالگی اش در ایران زندگی کرد ولی پس از آن همراه با خانواده به انگلستان مهاجرت کرد. او در شانزده سالگی پدر و مادر خود را از دست داد. نرگس کلباسی تا سن 19 سالگی در انگلستان زندگی می کرد و ولی بعد از آن به کانادا رفت و تا 21 سالگی در این کشور بود و پس از آن به هند رفت. نرگس کلباسی لیسانس مدیریت دنیاگردی و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی دارد. او در سال 2010 بنیاد خیریهٔ پریشان را تأسیس کرد.

نرگس کلباسی در نشست امروز هیات کنندگان اتاق تهران ضمن اعلام اینکه قصد دارد در ایران نیز برای کمک به بچه ها خیریه ای راه اندازی کند، گفت: خوشحالم که آزاد شدم و به ایران آمدم، قصد دارم به خودم 6 ماه فرصت بدهم تا بعد از مشکلاتی که وجود داشت از نظر روحی و جسمی استراحت کنم. دوست دارم به مناطق مختلف ایران سفر کنم تا ببینم برای بچه ها نیازمند ایران چه کارهایی می توانم انجام دهم. امیدوارم وقتی در آینده خیریه ام را در ایران راه اندازی کردم شما بتوانیم برای حمایت از بچه ها به کمک ام بیایید. من حدود 7 سال در هند برای کمک به بچه ها فقیر فعال بودم ولی دولت هند خیلی دوست ندارد شما به استان های فقیر این کشور بروید و در آن بخش های فعالیت کنید؛ آن ها تلاش می کنند که باتوجه به فعالیت ها و رشد اقتصادی در این کشور تصاویری از فقر گسترده در برخی از مناطق هند اصلا بیرون نیاید؛ من مجوز فعالیت در یکی از ایالت های هند که فقر بسکمک در آن وجود دارد و بچه ها فقیر بسکمک را دارد گرفتم و فعالیت های خیریه انجام می دادم. اما مافیا من را تهدید کرد و جانم واقعا به خطر افتاد تا به خاطر حادثه ای من را دستگیر کردند و برایم پرونده تشکیل دادند ولی مسئولان ایران به من کمک کردند تا در نهایت آزاد شدم.

او در ادامه حرف هایش گفت: ما هر وقت یک کار خوب انجام می دهیم طبیعتا با مشکلاتی رو به رو می شویم مثل آن هایی که برای من پیش آمد ولی درنهایت به نتیجه خوبی می رسیم؛ نه تنها من و شما بلکه همه آدم ها وظیفه دارند که به خصوص به بچه ها کمک کنند. من به مناطقی از ایران سفر کرده ام و امیدوارم تا سرانجام امسال خیریه خودم را داشته باشم و بتوانم برای بچه های نیازمند ایران کاری انجام دهم.

در این مراسم مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران هم با اشاره به فعالیت های خیریه نرگس کلباسی در سال های گذشته و مشکلاتی که برای او پیش آمد و در نهایت با کمک وزارت خارجه و محمد جواد ظریف وزیر خارجه حل شد، گفت: امیدواریم این بانوی ایرانی بتوانند در کشورمان راه خودشان و فعالیت های خیریه برای کمک به بچه ها ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 501

به "تجلیل بخش خصوصی از نرگس کلباسی، راه اندازی خیریه بچه ها در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل بخش خصوصی از نرگس کلباسی، راه اندازی خیریه بچه ها در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید