تجمع معترضین آمریکایی در پورتلند به آشوب کشیده شد

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، با وجود گذشت نزدیک به سه ماه از آغاز اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا به دلیل مرگ جورج فلوید به دست پلیس این کشور، شهر پورتلند همچنان صحنه تظاهرات مردم خشمگین از خشونت پلیس است.

تجمع معترضین آمریکایی در پورتلند به آشوب کشیده شد

در همین رابطه صبح امروز سه شنبه نیز معترضین در مقابل ساختمان انجمن پلیس پورتلند تجمع کرده اند که مداخله نیروهای امنیتی برای برهم زدن این تجمع موجب به آشوب کشیده شدن آن شد.

شهر پورتلند در طول سه ماه گذشته همواره صحنه اعتراضات ضد نژاد پرستی بوده به طوری که روز شنبه هفته جاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای کسب آرا سفیدپوستان در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020، باز هم از عزم خود برای اعزام نیروهای گارد ملی به شهر پورتلند خبر داد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری در این خصوص نوشت: یک شب بد دیگر با شورش در پورتلند، (واقع در ایالت) اورگان. تعداد کمی از نیروهای فدرالی برای حفاظت از دادگاه و دیگر ساختمان های فدرالی در آنجا هستند که کارشان عالی است.

وی که می کوشد اعتراضات مردمی در این کشور به نژادپرستی سازمان یافته را با واژگانی از قبیل شورش جایگزین کند، در ادامه اضافه کرد: اگر شهر یا ایالت برای توقف شورش درخواست کند نیروهای گارد ملی فوراً برای خاتمه دادن به این مشکل اقدام می کنند. درخواست کنید!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1209

به "تجمع معترضین آمریکایی در پورتلند به آشوب کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع معترضین آمریکایی در پورتلند به آشوب کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید